import pygame import random import displayControler as dCon import Slot import Osprzet class Tractor: def __init__(self,slot,screen, osprzet): self.tractor_image = pygame.image.load('images/traktor.png') self.tractor_image = pygame.transform.scale(self.tractor_image, (dCon.CUBE_SIZE, dCon.CUBE_SIZE)) self.screen=screen self.slot=slot self.osprzet = osprzet def draw_tractor(self): self.screen.blit(self.tractor_image, (self.slot.x_axis*dCon.CUBE_SIZE,self.slot.y_axis*dCon.CUBE_SIZE)) pygame.display.update() def move_tractor(self, pole, direction): next_slot = None if direction == "right" and pole.is_valid_move((self.slot.x_axis + 1, self.slot.y_axis)): next_slot = pole.get_neighbor(self.slot, 1, 0) elif direction == "left" and pole.is_valid_move((self.slot.x_axis - 1, self.slot.y_axis)): next_slot = pole.get_neighbor(self.slot, -1, 0) elif direction == "down" and pole.is_valid_move((self.slot.x_axis, self.slot.y_axis + 1)): next_slot = pole.get_neighbor(self.slot, 0, 1) elif direction == "up" and pole.is_valid_move((self.slot.x_axis, self.slot.y_axis - 1)): next_slot = pole.get_neighbor(self.slot, 0, -1) if next_slot: self.slot = next_slot self.draw_tractor() def random_move(self, pole): directions = ["right", "left", "down", "up"] direction = random.choice(directions) self.move_tractor(pole, direction) #to tak zrobiłam już na później, może się przyda def change_osprzet(self, new_osprzet): self.osprzet = new_osprzet def print_osprzet_info(self): print("ID:", self.osprzet.id) print("Marka:", self.osprzet.marka) print("Model:", self.osprzet.model) if self.osprzet.akcje: print("Akcje:") for akcja in self.osprzet.akcje: print("- Typ:", akcja.typ) else: print("Brak akcji przypisanych do tego sprzętu.")