Update use-case-5.md

This commit is contained in:
s464949 2024-11-05 23:47:28 +01:00
parent aeb4841027
commit bbbc8bdae5

View File

@ -7,16 +7,16 @@ Use Case 5: Wpłata pieniędzy
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
----------------------------------------------- -----------------------------------------------
- Klient: oczekuje szybkiego i prostego sposobu wpłaty gotówki z możliwością otrzymania potwierdzenia wpłaty. - Użytkownik: oczekuje szybkiego i prostego sposobu wpłaty gotówki z możliwością otrzymania potwierdzenia wpłaty.
- Bank: sposób komunikacji z bankiem powinien działać sprawnie i niemal bezawaryjnie, aby użytkownik nie doświadczał żadnych zakłóceń podczas procesu wpłaty pieniędzy. - Bank: komunikacja z bankiem powinna odbywać się szybko i sprawnie, aby użytkownik nie doświadczał żadnych zakłóceń podczas wpłaty pieniędzy w bankomacie.
- Operator bankomatu: zarządza zespołem serwisantów, gotowych do działania, w przypadku awarii lub konieczności wymiany zasobów bankomatu. - Operator bankomatu: zarządza zespołem serwisantów gotowych do działania w przypadku awarii lub konieczności wymiany zasobów bankomatu.
Warunki wstępne: Warunki wstępne:
---------------- ----------------
Użytkownik posiada kartę bankową i zna przypisany do niej kod PIN. Użytkownik posiada ważną i nieuszkodzoną kartę bankową.
Warunki końcowe: Warunki końcowe:
@ -49,10 +49,10 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Użytkownik nie podejmuje żadnej czynności przez minutę. *a. Użytkownik nie podejmuje żadnej czynności przez minutę.
1. Bankomat wyświetla komunikat z prośbą o podjęcie czynności w ciągu 30 sekund. 1. Bankomat wyświetla komunikat z prośbą o podjęcie czynności w ciągu następnych 30 sekund.
2. Użytkownik potwierdza komunikat. 2. Użytkownik potwierdza komunikat.
1a. Użytkownik wciąż pozostaje bezczynny. 2a. Użytkownik wciąż pozostaje bezczynny.
1. Bankomat wysuwa kartę użytkownika. 1. Bankomat wysuwa kartę użytkownika.
2. Bankomat wyświetla ostrzeżenie o konieczności odbioru karty w ciągu 30 sekund. 2. Bankomat wyświetla ostrzeżenie o konieczności odbioru karty w ciągu 30 sekund.
@ -77,13 +77,14 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
2a. Użytkownik wprowadza nieprawidłowy pin. 2a. Użytkownik wprowadza nieprawidłowy pin.
1. Bankomat informuje użytkownika o błędzie i umożliwia 2 dodatkowe próby. 1. Bankomat informuje użytkownika o błędzie i umożliwia 3 dodatkowe próby.
2. Użytkownik wpisuje prawidłowy PIN. 2. Użytkownik wpisuje prawidłowy PIN.
2a. Użytkownik wpisuje nieprawidłowy PIN w trzeciej dodatkowej próbie. 2a. Użytkownik wpisuje nieprawidłowy PIN w czwartej próbie.
1. Bankomat wysuwa kartę. 1. Bankomat zapisuje dane karty i informuje bank o zaistniałej sytuacji.
2. Bankomat zapamiętuje dane karty i informuje bank o zaistniałej sytuacji. 2. Bankomat wysuwa kartę.
3. Bankomat blokuje możliwość używania karty na 12 godzin i informuje o tym użytkownika.
3b. Bankomat nie może nawiązać komunikacji z bankiem. 3b. Bankomat nie może nawiązać komunikacji z bankiem.
@ -124,13 +125,13 @@ Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2a. Pin składa się z 4 cyfr. 2a. Pin składa się z 4 cyfr.
8a. Bankomat przyjmuje tylko banknoty w walucie PLN, we wszystkich nominałach.
Kwestie otwarte: Kwestie otwarte:
---------------- ----------------
- Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem urządzenia mobilnego użytkownika? - Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem urządzenia mobilnego użytkownika?
- Czy bankomat powinien pytać użytkownika o chęć otrzymania potwierdzenia wpłaty przed jego wydrukowaniem?
- Jakie informacje powinny się znaleźć na potwierdzeniu wpłaty? - Jakie informacje powinny się znaleźć na potwierdzeniu wpłaty?
- Jakie mechanizmy należy wprowadzić, aby komunikacja z bankiem przebiegała możliwie najbezpieczniej?
- Czy należy drukować potwierdzenie wpłaty tylko na prośbę użytkownika?