Update use-case-5.md
This commit is contained in:
parent
aeb4841027
commit
bbbc8bdae5
@ -7,16 +7,16 @@ Use Case 5: Wpłata pieniędzy
|
|||||||
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
||||||
-----------------------------------------------
|
-----------------------------------------------
|
||||||
|
|
||||||
- Klient: oczekuje szybkiego i prostego sposobu wpłaty gotówki z możliwością otrzymania potwierdzenia wpłaty.
|
- Użytkownik: oczekuje szybkiego i prostego sposobu wpłaty gotówki z możliwością otrzymania potwierdzenia wpłaty.
|
||||||
|
|
||||||
- Bank: sposób komunikacji z bankiem powinien działać sprawnie i niemal bezawaryjnie, aby użytkownik nie doświadczał żadnych zakłóceń podczas procesu wpłaty pieniędzy.
|
- Bank: komunikacja z bankiem powinna odbywać się szybko i sprawnie, aby użytkownik nie doświadczał żadnych zakłóceń podczas wpłaty pieniędzy w bankomacie.
|
||||||
|
|
||||||
- Operator bankomatu: zarządza zespołem serwisantów, gotowych do działania, w przypadku awarii lub konieczności wymiany zasobów bankomatu.
|
- Operator bankomatu: zarządza zespołem serwisantów gotowych do działania w przypadku awarii lub konieczności wymiany zasobów bankomatu.
|
||||||
|
|
||||||
Warunki wstępne:
|
Warunki wstępne:
|
||||||
----------------
|
----------------
|
||||||
|
|
||||||
Użytkownik posiada kartę bankową i zna przypisany do niej kod PIN.
|
Użytkownik posiada ważną i nieuszkodzoną kartę bankową.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
Warunki końcowe:
|
Warunki końcowe:
|
||||||
@ -49,10 +49,10 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|||||||
|
|
||||||
*a. Użytkownik nie podejmuje żadnej czynności przez minutę.
|
*a. Użytkownik nie podejmuje żadnej czynności przez minutę.
|
||||||
|
|
||||||
1. Bankomat wyświetla komunikat z prośbą o podjęcie czynności w ciągu 30 sekund.
|
1. Bankomat wyświetla komunikat z prośbą o podjęcie czynności w ciągu następnych 30 sekund.
|
||||||
2. Użytkownik potwierdza komunikat.
|
2. Użytkownik potwierdza komunikat.
|
||||||
|
|
||||||
1a. Użytkownik wciąż pozostaje bezczynny.
|
2a. Użytkownik wciąż pozostaje bezczynny.
|
||||||
|
|
||||||
1. Bankomat wysuwa kartę użytkownika.
|
1. Bankomat wysuwa kartę użytkownika.
|
||||||
2. Bankomat wyświetla ostrzeżenie o konieczności odbioru karty w ciągu 30 sekund.
|
2. Bankomat wyświetla ostrzeżenie o konieczności odbioru karty w ciągu 30 sekund.
|
||||||
@ -77,13 +77,14 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|||||||
|
|
||||||
2a. Użytkownik wprowadza nieprawidłowy pin.
|
2a. Użytkownik wprowadza nieprawidłowy pin.
|
||||||
|
|
||||||
1. Bankomat informuje użytkownika o błędzie i umożliwia 2 dodatkowe próby.
|
1. Bankomat informuje użytkownika o błędzie i umożliwia 3 dodatkowe próby.
|
||||||
2. Użytkownik wpisuje prawidłowy PIN.
|
2. Użytkownik wpisuje prawidłowy PIN.
|
||||||
|
|
||||||
2a. Użytkownik wpisuje nieprawidłowy PIN w trzeciej dodatkowej próbie.
|
2a. Użytkownik wpisuje nieprawidłowy PIN w czwartej próbie.
|
||||||
|
|
||||||
1. Bankomat wysuwa kartę.
|
1. Bankomat zapisuje dane karty i informuje bank o zaistniałej sytuacji.
|
||||||
2. Bankomat zapamiętuje dane karty i informuje bank o zaistniałej sytuacji.
|
2. Bankomat wysuwa kartę.
|
||||||
|
3. Bankomat blokuje możliwość używania karty na 12 godzin i informuje o tym użytkownika.
|
||||||
|
|
||||||
3b. Bankomat nie może nawiązać komunikacji z bankiem.
|
3b. Bankomat nie może nawiązać komunikacji z bankiem.
|
||||||
|
|
||||||
@ -124,13 +125,13 @@ Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|||||||
|
|
||||||
2a. Pin składa się z 4 cyfr.
|
2a. Pin składa się z 4 cyfr.
|
||||||
|
|
||||||
|
8a. Bankomat przyjmuje tylko banknoty w walucie PLN, we wszystkich nominałach.
|
||||||
|
|
||||||
Kwestie otwarte:
|
Kwestie otwarte:
|
||||||
----------------
|
----------------
|
||||||
|
|
||||||
- Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem urządzenia mobilnego użytkownika?
|
- Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem urządzenia mobilnego użytkownika?
|
||||||
|
|
||||||
|
- Czy bankomat powinien pytać użytkownika o chęć otrzymania potwierdzenia wpłaty przed jego wydrukowaniem?
|
||||||
|
|
||||||
- Jakie informacje powinny się znaleźć na potwierdzeniu wpłaty?
|
- Jakie informacje powinny się znaleźć na potwierdzeniu wpłaty?
|
||||||
|
|
||||||
- Jakie mechanizmy należy wprowadzić, aby komunikacja z bankiem przebiegała możliwie najbezpieczniej?
|
|
||||||
|
|
||||||
- Czy należy drukować potwierdzenie wpłaty tylko na prośbę użytkownika?
|
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user