s464949-use-case-5 #1

Merged
s464949 merged 5 commits from s464949-use-case-5 into main 2024-11-06 12:40:20 +01:00
Showing only changes of commit b8eb420319 - Show all commits

View File

@ -7,17 +7,17 @@ Use Case 4: Wypłata pieniędzy
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
----------------------------------------------- -----------------------------------------------
- Klient: Chce prostej i szybkiej wypłaty pieniędzy. - Klient: Oczekuje prostej i szybkiej wypłaty pieniędzy.
- Bank: Chce powiadomienie o wypłaconej gotówce. Brak błędów przy zliczaniu pieniędzy. - Bank: Oczekuje powiadomienie o wypłaconej gotówce. Oczekuje braku błędów przy zliczaniu pieniędzy.
- Serwisant: Chce informację o braku banknotów i zablokowanych kartach. - Serwisant: Oczekuje informację o braku banknotów i zablokowanych kartach.
Warunki wstępne: Warunki wstępne:
---------------- ----------------
Użytkownik posiada kartę bankową i zna przypisany do niej kod PIN. Użytkownik posiada kartę bankową.
Warunki końcowe: Warunki końcowe:
---------------- ----------------
@ -27,8 +27,8 @@ Użytkownik wypłacił wybraną kwotę. Kwota została odjęta z jego konta.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
--------------------------------------- ---------------------------------------
1. Użytkownik wkłada kartę płatniczą do przewidzianego na to miejsca w bankomacie. 1. Użytkownik wkłada kartę płatniczą.
2. Uzytkownik wprowadza PIN na zintegrowanym z bankomatem PIN padzie. 2. Uzytkownik wprowadza PIN.
3. Bankomat weryfikuje użytkownika, komunikując się z serwerem bankowym. 3. Bankomat weryfikuje użytkownika, komunikując się z serwerem bankowym.
4. Bankomat wyświetla użytkownikowi menu interfejsu. 4. Bankomat wyświetla użytkownikowi menu interfejsu.
5. Użytkownik wybiera opcję "wypłata gotówki". 5. Użytkownik wybiera opcję "wypłata gotówki".
@ -45,15 +45,12 @@ Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------ ------------------------------------
*a. Bankomat się zawiesił. *a. Bankomat ma problem w komunikacji z serwisem bankowym.
*b. Bankomat ma problem w komunikacji z serwisem bankowym.
1. Bankomat ponawia próbę komunikacji. 1. Bankomat ponawia próbę komunikacji.
2. Komunikacja udała się.
1a. Komunikacja udała się. 2a. Komunikacja się nie udała.
1b. Komunikacja się nie udała.
1. Bankomat anuluje akcję. 1. Bankomat anuluje akcję.
2. Bankomat zwraca kartę. 2. Bankomat zwraca kartę.
@ -69,7 +66,7 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
7a. Klient podaje błędną kwotę. 7a. Klient podaje błędną kwotę.
1. Kwota nie jest dzielnikiem 10. 1. 10 nie jest dzielnikiem podanej kwoty.
1. Bankomat informuje o błędzie. 1. Bankomat informuje o błędzie.
2. Bankomat umożliwia ponowne podanie kwoty. 2. Bankomat umożliwia ponowne podanie kwoty.
@ -79,25 +76,24 @@ Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
1. Bankomat informuje o błędzie. 1. Bankomat informuje o błędzie.
2. Bankomat umożliwia ponowne podanie kwoty. 2. Bankomat umożliwia ponowne podanie kwoty.
8a. Suma konta nie jest wystarczająca do wypłaty. 8a. Suma pieniędzy na koncie nie jest wystarczająca do wypłaty.
1. Bankomat informuje o błędzie. 1. Bankomat informuje o niewystarczającej sumie pieniędzy.
2. Bankomat oddaje kartę. 2. Bankomat oddaje kartę.
3. Klient odbiera kartę. 3. Klient odbiera kartę.
9a. Brak dostępnych banknotów do wydania. 9a. Brak dostępnych banknotów do wydania.
1. Bankomat informuje o błędzie klienta. 1. Bankomat informuje o braku dostępnych banknotów.
2. Bankomat oddaje kartę. 2. Bankomat oddaje kartę.
3. Klient odbiera kartę. 3. Klient odbiera kartę.
4. Bankomat wysyła informację o braku dostępnych banknotów do serwisanta. 4. Bankomat wysyła informację o braku dostępnych banknotów do serwisanta.
11a. Karta utkneła. 11a. Karta utkneła.
1. Bankomat blokuje kartę. 1. Bankomat informuje o zablokowaniu karty i podaje informacje kontaktowe do banku.
2. Bankomat informuje o zablokowaniu karty i podaje informacje kontaktowe do banku. 2. Bankomat informuje bank o blokadzie karty.
3. Bankomat informuje bank o blokadzie karty. 3. Bankomat informuje serwisanta o blokadzie karty.
4. Bankomat informuje serwisanta o blokadzie karty.
12a. Klient nie obiera karty. 12a. Klient nie obiera karty.