Use Case 2: Operacja przelewu dla użytkowników ===================== **Aktor podstawowy:** Klient banku Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: możliwość szybko przelewać pieniądze na inne konta tego oraz innych banków. - Odbiorca2: oczekiwania ... - Odbiorca3: oczekiwania ... Warunki wstępne: ---------------- Klient posiada konto w tym banku, ma przy sobie kartę oraz pamięta kod PIN. Warunki końcowe: ---------------- ... Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. 2. Klient wpisuje numer PIN. 3. Bankomat weryfikuje poprawność wprowadzonego numeru PIN. 4. Wśród wyświetlonych opcji klient wybiera "przelew na inne konto". 5. Klient wpisuje numer konta docelowego. 6. Klient wybiera kwotę przelewu wśród dostępnych opcji albo wpisuje swoją. 7. Na ekranie zostaje wyświetlony komunikat z numerem konta docelowego i kwotą przelewu. 8. Klient potwierdza operację. 9. Bankomat pyta klienta o drukowanie potwierdzenia. 10. Klient akceptuje drukowanie potwierdzenia. 11. Bankomat oddaje kartę klientowi. 12. Bankomat drukuje potwierdzenie. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ 2a. Karta klienta jest zablokowana. 1. Bankomat wyświetla komunikat informujący, że karta klienta jest zablokowana i prosi o kontakt z bankiem. 2. Bankomat oddaje kartę. 3a. Wprowadzony nieprawidłowy numer PIN. 1. Bankomat wyświetla komunikat informujący użytkownika o nieprawidłowym numerze PIN. 2. Bankomat oddaje kartę. 1a. Klient podał zły PIN trzeci raz z rzędu 1. Bankowat wyświetla komunikat o blokowaniu karty klienta oraz prosi o kontakt z bankiem. 2. Bankomat oddaje kartę. 3b. nazwa rozszerzenia 1. krok pierwszy rozszerzenia 3b 2. krok drugi rozszerzenia 3b 3. ... 3-4a. nazwa rozszerzenia Wymagania specjalne: -------------------- - ... - ... - ... Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 2a. ... 2b. ... 3a. ... Kwestie otwarte: ---------------- - ... - ... - ...