Use Case 1: Wpłata pieniędzy ===================== **Aktor podstawowy:** Użytkownik Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: oczekuje szybkiego i prostego sposobu wpłaty gotówki z możliwością otrzymania potwierdzenia wpłaty. - Bank: system powinien działać sprawnie i niemal bezawaryjnie, aby klienci mogli bezpiecznie wpłacać gotówkę w dowolnym momencie. - Serwisanci: łatwy dostęp do komponentów bankomatu oraz możliwość szybkiej diagnostyki sprzętu i wymiany elementów wymiennych. Warunki wstępne: ---------------- Użytkownik posiada kartę bankową i zna przypisany do niej kod PIN. Warunki końcowe: ---------------- Pieniądze zostały przez bankomat pobrane od użytkownika, policzone i posegregowane w odpowiednich kasetkach. Prawdłowo zostało wydrukowane potwiedzenie. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Użytkownik wkłada kartę płatniczą do przewidzianego na to miejsca w bankomacie. 2. Uzytkownik wprowadza PIN na zintegrowanym z bankomatem PIN padzie. 3. Bankomat weryfikuje użytkownika, komunikując się z serwerem bankowym. 4. Bankomat wyświetla użytkownikowi menu interfejsu. 5. Użytkownik wybiera opcję "wpłata gotówki". 6. Bankomat wyświetla krótką instrukcję dot. wpłaty pieniędzy. 7. Bankomat wysuwa szufladkę na gotówkę. 8. Użytkownik wkłada pieniądze do szufladki, po czym ją zasuwa. 9. Bankomat przelicza pieniądze i wyświetla informacje na ekran. 10. Klient akceptuje komunikat. 11. Bankomat drukuje potwiedzenie wpłaty i oddaje kartę użytkownikowi. 12. Klient odbiera potwiedzenie i kartę. 13. Bankomat sortuje pieniądze i odkłada do odpowiednich kasetek. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ *a. Użytkownik przez minutę pozostaje bezczynny. 1. Bankomat wyświetla komunikat. 1a. Po kolejnych 30 sekundach, użytkownik dalej pozostaje bezczynny. 1. Bankomat wysuwa kartę użytkownika. 2. Bankomat wyświetla ostrzeżenie o konieczności odbioru karty w ciągu 30 sekund. 3. Użytkownik odbiera kartę. 3a. Użytkownik nie odbiera karty. 1. Bankomat wciąga kartę z powrotem do środka. 2. Bankomat odkłada kartę w specjalne miejsce w środku. 3. Bankomat powiadamia operatora o sytuacji. 2. Użytkownik akceptuje komunikat. *b. Bankomat zawiesza się. 3a. Nieprawidłowy pin 1. krok pierwszy rozszerzenia 3a 2. krok drugi rozszerzenia 3a 2a. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a 1. Krok pierwszy. 2. Krok drugi. 3. ... 2b. nazwa scenariusza alternatywnego dla kroku 2 rozszerzenia 3a 1. Krok pierwszy. 2. ... 3. krok trzeci rozszerzenia 3a 4. krok czwarty rozszerzenia 3a 10a. Klient odrzuca komunikat. 1. Bankomat zwraca użytkownikowi pieniądze w szufladce. 2. Bankomat zwraca użytkownikowi kartę. 3-4a. nazwa rozszerzenia Wymagania specjalne: -------------------- - Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim i chińskim. - ... - ... Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 1a. Karta ma uniwersalne wymiary. 2b. ... 3a. Pin składa się z 4 cyfr. Kwestie otwarte: ---------------- - Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem urządzenia mobilnego użytkownika? - ... - ...