Use Case 2: Przelew na inne konto. ===================== **Aktor podstawowy:** Klient banku Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ----------------------------------------------- - Klient: oczekuje możliwości szybkiego przelewu pieniędzy na inne konta tego oraz innych banków, braku błędów transakcji. Warunki wstępne: ---------------- Klient posiada konto w tym banku, ma przy sobie kartę oraz pamięta kod PIN. Warunki końcowe: ---------------- Informacja o transakcji jest zapisana w systemie, pieniądze zostały przelane z konta klienta na konto docelowe. Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): --------------------------------------- 1. Klient wkłada kartę do bankomatu. 2. Klient wpisuje numer PIN. 3. Bankomat weryfikuje poprawność wprowadzonego numeru PIN. 4. Wśród wyświetlonych opcji klient wybiera "przelew na inne konto", naciskając na odpowiedni przycisk. 5. Klient wpisuje numer konta docelowego. 6. Bankomat weryfikuje poprawność wprowadzonego numeru. 7. Klient wybiera kwotę przelewu wśród dostępnych opcji lub wpisuje swoją. 8. Na ekranie zostaje wyświetlony komunikat z numerem konta docelowego i kwotą przelewu. 9. Klient potwierdza operację. 10. Bankomat pyta klienta o drukowanie potwierdzenia. 11. Klient akceptuje drukowanie potwierdzenia. 12. Bankomat zwraca kartę klientowi. 13. Klient odbiera kartę. 14. Bankomat drukuje potwierdzenie. 15. Klient odbiera potwierdzenie. Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ------------------------------------ a*. Przerwanie oeracji 1. W dowolnym momencie klient naciska na przycisk odpowiadający za przerwanie operacji. 2. Bankomat zwraca kartę. 3. Klient odbiera kartę. 2a. Karta klienta jest zablokowana. 1. Bankomat wyświetla komunikat informujący, że karta klienta jest zablokowana i prosi o kontakt z bankiem. 2. Bankomat zwraca kartę. 3. Klient odbiera kartę. 3a. Wprowadzony nieprawidłowy numer PIN. 1. Bankomat wyświetla komunikat informujący użytkownika o nieprawidłowym numerze PIN. 3b. Klient podał zły PIN trzeci raz z rzędu 1. Bankomat blokuje kartę klienta. 2. Bankowat wyświetla komunikat o blokowaniu karty oraz prosi o kontakt z bankiem. 2. Bankomat zwraca kartę. 3. Klient odbiera kartę. 6a. Wprowadzony zły numer konta docelowego. 1. Bankomat wyświetla komunikat informujący, że konto o danym numerze nie istnije. 2. W pojawiającym się menu klient może wprowadzić inny numer konta. 7a. Brak wystarczających środków na koncie. 1. Bankomat wyświetla komunikat informujący o braku wystarczających środków na koncie do wykonania operacji. 2. W pojawiającym się menu klient może wprowadzić inną kwotę. 7b. Przekroczony dzienny limit przelewów. 1. Bankomat wyświetla komunikat informujący o przekroczeniu dziennego limitu. 2. Bankomat zwraca kartę. 3. Klient odbiera kartę. 9a. Anulowanie operacji przelewu. 1. Klient naciska na przycisk odpowiadający za rezygnację. 2. Bankomat zwraca kartę. 3. Klient odbiera kartę. 11a. Rezygnacja z drukowania potwierdzenia. 1. Klient naciska na przycisk odpowiadający za rezygnację. 2. Bankomat zwraca kartę. 3. Klient odbiera kartę. Wymagania specjalne: -------------------- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim, angielskim oraz niemieckim. Struktura menu i instrukcje wyświetlane na ekranie powinny być zrozumiałe, jednoznaczne i dostosowane do przeciętnego poziomu wiedzy klientów. Bankomat przeznaczony do użytku zewnętrznego musi być odporny na deszcz, śnieg, kurz oraz zmienne temperatury (od -20°C do +40°C). Wszystkie transakcje powinny być szyfrowane w celu zapewnienia bezpieczeństwa środków klienta. Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: --------------------------------------------------------------- 3a. Pin składa się z 4 cyfr. 6a. Numer konta bankowego składa się z 26 cyfr. Kwestie otwarte: ---------------- Czy bankomat powinien obsługiwać transakcje bez użycia karty, np. przy użyciu aplikacji mobilnej lub kodów QR? Czy bankomat powinien być wyposażony w system rozpoznawania głosu dla osób niewidomych? Czy dopuszczamy obsługę kryptowalut w ramach transakcji wymiany lub wypłat w bankomacie?