Upload files to "/"

This commit is contained in:
s481847 2024-04-18 15:35:34 +02:00
parent 296f12d7d9
commit 45a159a0fc
1 changed files with 54 additions and 30 deletions

84
main.py
View File

@ -3,32 +3,53 @@ import random
import time
import numpy
import threading
import collections
from collections import deque
kuchnia_xy = 0
pozycja_startowa = 0
#------------Ustawienia siatki
# ------------Ustawienia siatki
blockSize = 60
rows = 14
columns = 24
#-----------------------------Inicjacja klas
# -----------------------------Inicjacja klas
class Stan:
def __init__(self,position, kierunek):
self.position = position
self.kierunek = kierunek
toVisit = deque()
visited = deque()
def succ(self):
newStan: Stan(x+1, y, 1)
queue = deque([x, y, self.kierunek])
print(queue[0])
#def BFS:
class Kelner:
def __init__(self, x, y):
self.x = x
self.y = y
self.speed = 70 # od 0 do 100, preferowane 70
self.speed = 70 # od 0 do 100, preferowane 70
self.stan = "stoi" # Stan kelnera: stoi, odbiera lub wraca
self.stolik_docelowy = None # Stolik, do którego idzie kelner
self.chodzi = True
self.cel_x = x
self.cel_y = y
self.kierunek = 0 # 0 - północ, 1 - wschód, 2 - południe, 3 - zachód
self.kierunek = 0 # 0 - północ, 1 - wschód, 2 - południe, 3 - zachód
def wklej(self):
kelnerRotated = pygame.transform.rotate(kelnerImg, -90 * kelner.kierunek)
screen.blit(kelnerRotated, (self.x * blockSize, self.y * blockSize))
#def planuj_ruch(self):
def idz_do_stolika(self):
self.cel_x, self.cel_y = self.stolik_docelowy.x, self.stolik_docelowy.y
kelner.stan = "odbiera"
@ -52,13 +73,13 @@ class Kelner:
def idz_do_przodu(self):
if self.kierunek == 0:
self.y -= 1
self.y -= 1
elif self.kierunek == 1:
self.x += 1
self.x += 1
elif self.kierunek == 2:
self.y += 1
self.y += 1
elif self.kierunek == 3:
self.x -= 1
self.x -= 1
class Stolik:
@ -71,13 +92,13 @@ class Stolik:
screen.blit(stolikImg, (self.x * blockSize, self.y * blockSize))
#--------------Inicjacja obiektów
kelner = Kelner(pozycja_startowa,pozycja_startowa)
# --------------Inicjacja obiektów
kelner = Kelner(pozycja_startowa, pozycja_startowa)
#-----------wspolrzedne stolikow
# -----------wspolrzedne stolikow
coords = ["8 8", "4 12", "16 8", "12 12", "20 12"]
#Tworzenie listy stolikow
# Tworzenie listy stolikow
stoliki = []
for coord in coords:
x, y = map(int, coord.split())
@ -86,7 +107,7 @@ for coord in coords:
pygame.init()
pygame.display.set_caption("Automatyczny kelner")
#----------------wymiary okna
# ----------------wymiary okna
width = columns * blockSize
height = rows * blockSize
@ -101,18 +122,22 @@ menuImg = pygame.transform.scale(menuImg, (blockSize / 2, blockSize / 2))
kitchenImg = pygame.image.load("kitchen.png")
kitchenImg = pygame.transform.scale(kitchenImg, (blockSize * 2, blockSize * 2))
def kuchnia(x, y):
screen.blit(kitchenImg, (x * blockSize, y * blockSize))
def menu(x, y):
screen.blit(menuImg, (x * blockSize, y * blockSize))
def wypiszOkno():
screen.fill((0, 0, 0))
for x in range(0, width, blockSize):
for y in range(0, height, blockSize):
rect = pygame.Rect(x, y, blockSize, blockSize)
pygame.draw.rect(screen, (200, 200, 200), rect, 1) #-------------Wypisz kratę -TA
pygame.draw.rect(screen, (200, 200, 200), rect, 1) # -------------Wypisz kratę -TA
run = True
@ -126,53 +151,52 @@ while run:
for stolik in stoliki:
stolik.wklej()
kelner.wklej()
if kelner.stan == "wraca":
menu(kelner.x, kelner.y)
menu(kelner.x, kelner.y)
licznik += 1
#------------weź zamowienie
for stolik in stoliki:
# ------------weź zamowienie
for stolik in stoliki:
if stolik.zamowione == True:
menu(stolik.x, stolik.y)
if kelner.stan == "stoi":
kelner.stolik_docelowy = stolik
#kelner.planuj_ruch()
kelner.idz_do_stolika()
#----------Losuje stoliki, które dokonają zamówienia
# ----------Losuje stoliki, które dokonają zamówienia
if kelner.stan == "stoi":
for stolik in stoliki:
if stolik.zamowione == True:
if stolik.zamowione == True:
break
for i in range(len(stoliki)):
if random.randrange(2) == 1:
stoliki[i].zamowione = True
#print(kelner.stan)--------------------------Wypisuje stan kelnera
#print(f"{kelner.x} {kelner.y}")-------------Wypisuje wspolrzedne kelnera
# print(kelner.stan)--------------------------Wypisuje stan kelnera
# print(f"{kelner.x} {kelner.y}")-------------Wypisuje wspolrzedne kelnera
#--------------Zmiana kierunku kelnera
# --------------Zmiana kierunku kelnera
if kelner.x != kelner.cel_x:
if kelner.x < kelner.cel_x:
kelner.kierunek = 1
else:
kelner.kierunek = 3
else:
if kelner.y < kelner.cel_y: #zmieniamy pozycje Y dopiero, gdy pozycja X bedzie prawidlowa
if kelner.y < kelner.cel_y: # zmieniamy pozycje Y dopiero, gdy pozycja X bedzie prawidlowa
kelner.kierunek = 2
else:
kelner.kierunek = 0
#----------------Zmiana pozycji kelnera
if kelner.chodzi == True and licznik % (101 - kelner.speed) == 0: #ograniczenie prędkości
# ----------------Zmiana pozycji kelnera
if kelner.chodzi == True and licznik % (101 - kelner.speed) == 0: # ograniczenie prędkości
kelner.idz_do_przodu()
#----------------Sprawdzenie, czy kelner jest u celu
# ----------------Sprawdzenie, czy kelner jest u celu
if kelner.x == kelner.cel_x and kelner.y == kelner.cel_y:
if kelner.stan == "odbiera":
kelner.stolik_docelowy.zamowione = False
@ -181,7 +205,6 @@ while run:
elif kelner.stan == "wraca":
kelner.stan = "stoi"
time.sleep(0.001)
key = pygame.key.get_pressed()
@ -189,4 +212,5 @@ while run:
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
run = False
pygame.quit()