forked from miczar1/djfz-24_25
Merge remote-tracking branch 'origin/master'
This commit is contained in:
commit
0b736cfdd8
TaskC00
TaskC01
TaskC02
TaskC03
TaskC04
TaskC05
TaskC06
TaskC07
TaskC08
TaskC09
TaskC10
TaskC11
TaskC12
TaskC13
TaskC14
TaskC15
TaskC16
TaskC17
TaskC18
TaskC19
TaskC20
TaskC21
TaskC22
TaskC23
TaskC24
TaskC25
TaskC26
TaskC27
TaskC28
TaskC29
TaskC30
TaskC31
TaskC32
36
TaskC00/description.txt
Normal file
36
TaskC00/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
||||
Liczby podzielne przez 5
|
||||
========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest liczbą całkowitą
|
||||
podzielną przez 5. Napis nie powinien zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string is an integer divisible by 5.
|
||||
The string should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 0.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 0.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 0/10
|
10
TaskC00/test.exp
Normal file
10
TaskC00/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
10
TaskC00/test.in
Normal file
10
TaskC00/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
-1005
|
||||
-50
|
||||
-76
|
||||
0
|
||||
00
|
||||
01000
|
||||
1000
|
||||
353
|
||||
465
|
||||
@!q
|
35
TaskC01/description.txt
Normal file
35
TaskC01/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,35 @@
|
||||
Liczby podzielne przez 25
|
||||
=========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest dodatnią liczbą
|
||||
podzielną przez 25.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string is a positive integer divisible by 25.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 1.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 1.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 1/10
|
8
TaskC01/test.exp
Normal file
8
TaskC01/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
8
TaskC01/test.in
Normal file
8
TaskC01/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
||||
0
|
||||
1000
|
||||
111111125
|
||||
25
|
||||
353
|
||||
465
|
||||
@!q
|
||||
x50
|
36
TaskC02/description.txt
Normal file
36
TaskC02/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
||||
Kody pocztowe
|
||||
=============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć z kodu pocztowego kod miasta (2 pierwsze
|
||||
cyfry). Jeśli napis nie jest kodem pocztowym, należy wypisać "<NONE>".
|
||||
Zakładamy, że kod pocztowy składa się z 2 cyfr, minusa i 3 cyfr. Jeśli
|
||||
napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać "<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract the postal code of a city (2 first digits).
|
||||
If the string is not a postal code, you should print "<NONE>".
|
||||
We assume that the postal code consists of 2 digits, minus character, and 3 digits.
|
||||
If the string doesn't fulfill the condition, you should print "<NONE>".
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 2.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 2.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 2/10
|
25
TaskC02/task2.py
Normal file
25
TaskC02/task2.py
Normal file
@ -0,0 +1,25 @@
|
||||
import re
|
||||
|
||||
pattern = re.compile(r'^\d{2}-\d{3}$')
|
||||
|
||||
def check(given_text):
|
||||
result = re.search(pattern, given_text)
|
||||
if result:
|
||||
return given_text[:2]
|
||||
else:
|
||||
return '<NONE>'
|
||||
|
||||
### test
|
||||
|
||||
# with open('test.in', 'r', encoding='utf-8') as f:
|
||||
# lines = f.readlines()
|
||||
# for line in lines:
|
||||
# line = line.strip()
|
||||
# print(check(line))
|
||||
|
||||
while True:
|
||||
text = input('Please provide your text: ')
|
||||
if text == 'END':
|
||||
break
|
||||
print(check(text))
|
||||
print('To end type END')
|
6
TaskC02/test.exp
Normal file
6
TaskC02/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
||||
<NONE>
|
||||
<NONE>
|
||||
23
|
||||
<NONE>
|
||||
61
|
||||
<NONE>
|
6
TaskC02/test.in
Normal file
6
TaskC02/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
||||
!@#$%^&
|
||||
0-333
|
||||
23-000
|
||||
61-23
|
||||
61-680
|
||||
BigFoot
|
37
TaskC03/description.txt
Normal file
37
TaskC03/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,37 @@
|
||||
Numer NIP
|
||||
=========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest numerem NIP zapisanym w
|
||||
formacie xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx. Nie trzeba brać pod uwagę sumy
|
||||
kontrolnej.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the string is NIP number written in
|
||||
xxx-xxx-xx-xx bądź xxx-xx-xx-xxx format. You don't need to consider a checksum.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 3.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 3.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 3/10
|
5
TaskC03/test.exp
Normal file
5
TaskC03/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,5 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
5
TaskC03/test.in
Normal file
5
TaskC03/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,5 @@
|
||||
000-00-00-000
|
||||
345-45-12-334
|
||||
345-455-12-34
|
||||
345-455-12-349
|
||||
3454551234
|
37
TaskC04/description.txt
Normal file
37
TaskC04/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,37 @@
|
||||
Telefon filmowy
|
||||
===============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
||||
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN" zaczynającym
|
||||
sie od kombinacji "555".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, you should check, if the string is a 9-digit phone number
|
||||
written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format, which starts with "555".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 4.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 4.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 4/10
|
12
TaskC04/test.exp
Normal file
12
TaskC04/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
12
TaskC04/test.in
Normal file
12
TaskC04/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
||||
055-555-555
|
||||
505-324-555
|
||||
551-233-455
|
||||
555 000 000
|
||||
555 000-000
|
||||
555 123 456
|
||||
555-000 000
|
||||
555-000-000
|
||||
555-123-456
|
||||
556 345 667
|
||||
556 345 6675
|
||||
556 345-667
|
38
TaskC05/description.txt
Normal file
38
TaskC05/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
||||
Akronim
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest akronimem (ciągiem co
|
||||
najmniej dwóch i co najwyżej pięciu wielkich liter. Dodatkowo należy
|
||||
uwzględnić akronimy "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an acronym (sequence
|
||||
of at least 2 and at most 5 capital letters.
|
||||
Additionally, you should include acronyms "PCMCIA" i "WYSIWYG".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 5.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 5.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 5/10
|
11
TaskC05/test.exp
Normal file
11
TaskC05/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
11
TaskC05/test.in
Normal file
11
TaskC05/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
AAAAAA
|
||||
ABCDE
|
||||
ATX
|
||||
P
|
||||
PC
|
||||
PCMCIA
|
||||
PCMCIB
|
||||
Pc
|
||||
WYSIWYA
|
||||
WYSIWYG
|
||||
ZZZZ
|
35
TaskC06/description.txt
Normal file
35
TaskC06/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,35 @@
|
||||
Liczba pięcio bądź sześciocyfrowa
|
||||
=================================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje liczbę pięcio-
|
||||
bądź sześciocyfrową. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string represents
|
||||
5 or 6 digits number. The number should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 6.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 6.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 6/10
|
10
TaskC06/test.exp
Normal file
10
TaskC06/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
10
TaskC06/test.in
Normal file
10
TaskC06/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
012345
|
||||
0123456
|
||||
10000
|
||||
100001
|
||||
12345
|
||||
123456
|
||||
333333333333
|
||||
9999
|
||||
99999
|
||||
999999
|
35
TaskC07/description.txt
Normal file
35
TaskC07/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,35 @@
|
||||
Gwiazdek
|
||||
========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis składa się z samych gwiazdek
|
||||
(co najmniej jednej).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string consists of only asterisks (at least one).
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 7.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 7.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 7/10
|
7
TaskC07/test.exp
Normal file
7
TaskC07/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,7 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
7
TaskC07/test.in
Normal file
7
TaskC07/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,7 @@
|
||||
*
|
||||
**
|
||||
***
|
||||
***********
|
||||
*a
|
||||
+
|
||||
a*
|
38
TaskC08/description.txt
Normal file
38
TaskC08/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
||||
Chichot
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest chichotem tzn. "hi"
|
||||
powtórzonym przynajmniej 2 razy, po czym następuje opcjonalny ciąg
|
||||
wykrzykników.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string consists of a sequence
|
||||
"hi" repeated at least 2 times followed by optional sequences of
|
||||
exclamation marks.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 8.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 8.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 8/10
|
10
TaskC08/test.exp
Normal file
10
TaskC08/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
10
TaskC08/test.in
Normal file
10
TaskC08/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
!!!!!
|
||||
!hi
|
||||
hi
|
||||
hi!!!
|
||||
hihi
|
||||
hihi!!!!!!!!!
|
||||
hihihi
|
||||
hihihi!
|
||||
hihihihihihihihi
|
||||
ih!
|
36
TaskC09/description.txt
Normal file
36
TaskC09/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
||||
Wielka litera i dwie cyfry w środku
|
||||
===================================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis zawiera podciąg składający
|
||||
się z wielkiej litery i dwóch cyfr.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string contains a substring
|
||||
consisting of the capital letter and two digits.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 10 z resztą 9.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 10 is 9.
|
||||
|
||||
POINTS: 2
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 9/10
|
9
TaskC09/test.exp
Normal file
9
TaskC09/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
9
TaskC09/test.in
Normal file
9
TaskC09/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
G3923d
|
||||
G9
|
||||
Ha3a5
|
||||
Z00
|
||||
Z0x0
|
||||
az33a
|
||||
dsdg34
|
||||
hahaA39dsdsd
|
||||
sssssssssssU23
|
37
TaskC10/description.txt
Normal file
37
TaskC10/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,37 @@
|
||||
Podzielność liczby wystąpień
|
||||
============================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby 2
|
||||
zapisaną w systemie szesnastkowym. Liczba nie powinna zawierać zer
|
||||
nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string is a power of 2 written in the hexadecimal system.
|
||||
The number should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 10.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 10.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 10/27
|
27
TaskC10/task10.py
Normal file
27
TaskC10/task10.py
Normal file
@ -0,0 +1,27 @@
|
||||
import re
|
||||
|
||||
pattern = re.compile(r'^[1248]0*$')
|
||||
|
||||
def check(given_text):
|
||||
result = re.search(pattern, given_text)
|
||||
if result:
|
||||
return 'yes'
|
||||
else:
|
||||
return 'no'
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
### test
|
||||
|
||||
# with open('test.in', 'r', encoding='utf-8') as f:
|
||||
# lines = f.readlines()
|
||||
# for line in lines:
|
||||
# line = line.strip()
|
||||
# print(check(line))
|
||||
|
||||
while True:
|
||||
text = input('Please provide your text: ')
|
||||
if text == 'END':
|
||||
break
|
||||
print(check(text))
|
||||
print('To end type END')
|
12
TaskC10/test.exp
Normal file
12
TaskC10/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
12
TaskC10/test.in
Normal file
12
TaskC10/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
||||
0
|
||||
0008000
|
||||
08000
|
||||
1
|
||||
2
|
||||
400
|
||||
400 400
|
||||
4020
|
||||
8000
|
||||
800000
|
||||
8888
|
||||
A0
|
40
TaskC11/description.txt
Normal file
40
TaskC11/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,40 @@
|
||||
Podzielność przez cztery
|
||||
========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis - zapisany
|
||||
dziesiętnie bądź szesnastkowo jest podzielny przez 4. Zapis szesnastkowy
|
||||
jest sygnalizowany przez prefiks "0x", cyfry szesnastkowe zapisywane jako
|
||||
wielkie litery. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string (written in hexadecimal
|
||||
or decimal system) is divisible by 4. A hexadecimal number
|
||||
is prefixed by "0x" and hexadecimal letters are capital letters.
|
||||
The number should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 11.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 11.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 11/27
|
17
TaskC11/test.exp
Normal file
17
TaskC11/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,17 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
17
TaskC11/test.in
Normal file
17
TaskC11/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,17 @@
|
||||
0
|
||||
088
|
||||
0x0
|
||||
0x00B
|
||||
0x00C
|
||||
0x2
|
||||
0x34
|
||||
0xB
|
||||
0xC
|
||||
1
|
||||
100000
|
||||
16
|
||||
34
|
||||
34536
|
||||
4
|
||||
4 4
|
||||
88
|
38
TaskC12/description.txt
Normal file
38
TaskC12/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
||||
Nie koński łeb
|
||||
==============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest numerem telefonu
|
||||
zapisanym w formacie N-NNN-NNNNN-NNNN (N to dowolna cyfra), innym niż numer
|
||||
telefonu 1-500-56773-4323.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string is a phone number
|
||||
wirtten in N-NNN-NNNNN-NNNN format (N is any digit), other than
|
||||
1-500-56773-4323 phone number.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 12.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 12.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 12/27
|
6
TaskC12/test.exp
Normal file
6
TaskC12/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
6
TaskC12/test.in
Normal file
6
TaskC12/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
||||
09-333-56773-4324
|
||||
1-500-00000-0000
|
||||
1-500-55773-4323
|
||||
1-500-56773-4323
|
||||
1-500-56773-4324
|
||||
9-333-56773-4324
|
42
TaskC13/description.txt
Normal file
42
TaskC13/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,42 @@
|
||||
Nie koński łeb 2
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest napisem złożonym z
|
||||
ciągu 5 wielkich liter i 4 wielkich liter oddzielonych spacją, które
|
||||
wstukane na standardowym telefonie dadzą inny numer niż uzyskane przez
|
||||
wstukanie napisu "HORSE HEAD". Zakładamy standardowe mapowanie liter na
|
||||
cyfry w telefonie ("ABC" - 2, "DEF" - 3 itd.)
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string consists of
|
||||
5 capital letters and 4 capital letter separated by space,
|
||||
which written in old cellphone keyboard shows another number than typing
|
||||
"HORSE HEAD". We assume standard old cellphone keyboard mapping
|
||||
("ABC" - 2, "DEF" - 3 etc.)
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 13.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 13.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 13/27
|
9
TaskC13/test.exp
Normal file
9
TaskC13/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
9
TaskC13/test.in
Normal file
9
TaskC13/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
0MORSE HEAD
|
||||
AAAAA BBBB
|
||||
AAAAAA BBBB
|
||||
GOSRE IDAD
|
||||
HORSE HEAD
|
||||
MORSE HEAD
|
||||
MORSEHEAD
|
||||
ZOSRE IDAD
|
||||
morse head
|
38
TaskC14/description.txt
Normal file
38
TaskC14/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
||||
Nie 555
|
||||
=======
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest 9-cyfrowym numerem
|
||||
telefonu zapisanym w formacie "NNN-NNN-NNN" badź "NNN NNN NNN"
|
||||
niezaczynającym sie od kombinacji "555".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given number is 9 digit phone
|
||||
number written in "NNN-NNN-NNN" or "NNN NNN NNN" format,
|
||||
which does not start with "555"
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 14.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 14.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 14/27
|
7
TaskC14/test.exp
Normal file
7
TaskC14/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,7 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
7
TaskC14/test.in
Normal file
7
TaskC14/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,7 @@
|
||||
055-555-555
|
||||
505-324-555
|
||||
551-233-455
|
||||
555-123-456
|
||||
556 345 667
|
||||
556 345 6675
|
||||
556 345-667
|
40
TaskC15/description.txt
Normal file
40
TaskC15/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,40 @@
|
||||
Wynik-zwycięstwo
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wynik meczu
|
||||
piłkarskiego (dwie liczby oddzielone dwukropkiem bądź minusem), przy czym
|
||||
pierwsza liczba jest większa od drugiej. Maksymalna liczba bramek
|
||||
zwycięskiej drużyny wynosi 11.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string stands for
|
||||
a soccer match result (two numbers separated by colon or minus character).
|
||||
The first number should be greater than the second.
|
||||
The maximum number of leading team is 11.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 15.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 15.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 15/27
|
12
TaskC15/test.exp
Normal file
12
TaskC15/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
12
TaskC15/test.in
Normal file
12
TaskC15/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,12 @@
|
||||
10-10
|
||||
10-9
|
||||
11-10
|
||||
11-11
|
||||
12:0
|
||||
2:1
|
||||
2:5
|
||||
3-1
|
||||
5:2
|
||||
5:2 3:1
|
||||
5:21
|
||||
7-0
|
41
TaskC16/description.txt
Normal file
41
TaskC16/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,41 @@
|
||||
Równanie
|
||||
========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje proste równanie
|
||||
typu "A @ B = C", gdzie w miejscu A, B, C mogą pojawić się liczby dodatnie
|
||||
(bez nieznaczących zer) bądź zmienna "x" (zmienna "x" - dokładnie jeden raz
|
||||
w całym równaniu. '@' którąś z operacji - '+', '-', '*', '/'. Operatory
|
||||
arytmetyczne i równości mogą być otoczone przez spacje.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string stands for "A @ B = C" equation,
|
||||
where A, B, C are positive integers (no leading zeros) or "x" variable (only
|
||||
one "x" in the queation). "@" is of on '+', '-', '*', '/' operators.
|
||||
Arithmetic operators may be separated by spaces.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 16.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 16.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 16/27
|
8
TaskC16/test.exp
Normal file
8
TaskC16/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
8
TaskC16/test.in
Normal file
8
TaskC16/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
||||
14 / x = 2
|
||||
2 + 2 + x = 8
|
||||
2 + 2 = 4
|
||||
2 + x = 4
|
||||
23 - x=13
|
||||
5+2=x
|
||||
x + x = 16
|
||||
x* 343=90900
|
39
TaskC17/description.txt
Normal file
39
TaskC17/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,39 @@
|
||||
Formy czasownika
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest formą czasownika
|
||||
zakończonego na "ować". Należy uwzględnić wszystkie formy z wyjątkiem
|
||||
imiesłowów. Napis musi być ciągiem małych liter (włącznie z polskimi
|
||||
literami).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is a verb ending with "ować".
|
||||
You should include all forms, but a participle. The string should
|
||||
be a sequence of lower case letters (including polish letters)
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 17.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 17.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 17/27
|
10
TaskC17/test.exp
Normal file
10
TaskC17/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
10
TaskC17/test.in
Normal file
10
TaskC17/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,10 @@
|
||||
Abonować
|
||||
abonować
|
||||
abonowaćxxx
|
||||
anonsuje
|
||||
anonsuję
|
||||
modemowałyście
|
||||
prowokowany
|
||||
prowokuj
|
||||
sprowokuje
|
||||
óęererłujemy
|
41
TaskC18/description.txt
Normal file
41
TaskC18/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,41 @@
|
||||
Numer wiersza z Ewangelii
|
||||
=========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest oznaczeniem wiersza z
|
||||
Ewangelii (w rodzaju "Mt 17, 3"). Skróty Ewangelii - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
||||
liczba rozdziałów odpowiednio - 28, 16, 24, 22. Wiersz liczba z zakresu
|
||||
1-99 (nie trzeba sprawdzać czy faktycznie tyle jest w poszczególnych
|
||||
rozdziałach).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is Evangel line number
|
||||
(like "Mt 17, 3"). Evangel abbreviations - "Mt", "Mk", "Łk", "J",
|
||||
paragraphs numbers correspondingly 28, 16, 24, 22. Verset name is 1-99.
|
||||
You don't need to check if there are such versets in the real Evangel.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 18.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 18.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 18/27
|
8
TaskC18/test.exp
Normal file
8
TaskC18/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
8
TaskC18/test.in
Normal file
8
TaskC18/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
||||
J 22, 99
|
||||
J 23, 1
|
||||
Mk 16, 9
|
||||
Mk 17, 9
|
||||
Mk 7, 9
|
||||
Mt 1, 1
|
||||
Łk 24, 3
|
||||
Łk 30, 1
|
35
TaskC19/description.txt
Normal file
35
TaskC19/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,35 @@
|
||||
Potęga setki
|
||||
============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy zadany napis jest potęgą liczby
|
||||
100.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the given string is the power of 100.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 19.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 19.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 19/27
|
9
TaskC19/test.exp
Normal file
9
TaskC19/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
9
TaskC19/test.in
Normal file
9
TaskC19/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
-100
|
||||
1
|
||||
10
|
||||
100
|
||||
10000
|
||||
1000000
|
||||
1001
|
||||
2000
|
||||
500
|
36
TaskC20/description.txt
Normal file
36
TaskC20/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
||||
Numer telefonu
|
||||
==============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy wydobyć zadany napis jest numerem telefonu.
|
||||
Zakładamy, że numer telefonu składa się z dwóch cyfr opcjonalnie
|
||||
poprzedzonych zerem, po których następuje spacja i 7 cyfr w formacie
|
||||
N-NNN-NNN. Jeśli napis nie spełnia podanych warunków, należy wypisać
|
||||
"<NONE>".
|
||||
|
||||
For each string, extract a phone number. We assume, that the phone
|
||||
number consists of two digits (optionally prefixed by zero), followed
|
||||
by space and 7 digits in N-NNN-NNN format. If the string does
|
||||
not fulfill the condition, print "<NONE>".
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 20.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 20.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 20/27
|
6
TaskC20/test.exp
Normal file
6
TaskC20/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
6
TaskC20/test.in
Normal file
6
TaskC20/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,6 @@
|
||||
00 0-000-000
|
||||
000 0-000-000
|
||||
0000 0-000-000
|
||||
061 5-555-553
|
||||
61 5-555-553
|
||||
61 5-555-5534
|
40
TaskC21/description.txt
Normal file
40
TaskC21/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,40 @@
|
||||
Koński łeb
|
||||
==========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest napisem złożonym z
|
||||
ciągu 5 wielkich liter i 4 wielkich liter oddzielonych spacją, które
|
||||
wstukane na standardowym telefonie dadzą taki sam numer jak przy wstukaniu
|
||||
napisu "HORSE HEAD". Zakładamy standardowe mapowanie liter na cyfry w
|
||||
telefonie ("ABC" - 2, "DEF" - 3 itd.)
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string consists of 5 capital letters
|
||||
and 4 lower case letter separated by space, which written on
|
||||
an old cell phone keyboard gives the same number as typing "HORSE HEAD".
|
||||
We assume standard old phone keyboard mapping ("ABC" - 2, "DEF" - 3, etc.)
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 21.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 21.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 21/27
|
9
TaskC21/test.exp
Normal file
9
TaskC21/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
9
TaskC21/test.in
Normal file
9
TaskC21/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
0MORSE HEAD
|
||||
AAAAA BBBB
|
||||
AAAAAA BBBB
|
||||
GOSRE IDAD
|
||||
HORSE HEAD
|
||||
MORSE HEAD
|
||||
MORSEHEAD
|
||||
ZOSRE IDAD
|
||||
morse head
|
36
TaskC22/description.txt
Normal file
36
TaskC22/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
||||
Wynik meczu
|
||||
===========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wynik meczu
|
||||
piłkarskiego (dwie liczby oddzielone dwukropkiem). Maksymalna (sumaryczna)
|
||||
liczba bramek wynosi 10.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for a soccer match result
|
||||
(two numbers separated by a colon). The Maximum (sum of two teams) number of goals is 10.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 22.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 22.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 22/27
|
11
TaskC22/test.exp
Normal file
11
TaskC22/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
11
TaskC22/test.in
Normal file
11
TaskC22/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
0:7
|
||||
10:10
|
||||
11:2
|
||||
2:1
|
||||
3
|
||||
3:101
|
||||
5-5
|
||||
5:2
|
||||
5:5
|
||||
:3
|
||||
xxxx
|
36
TaskC23/description.txt
Normal file
36
TaskC23/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
||||
Wiek człowieka
|
||||
==============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje wiek człowieka,
|
||||
tzn. jest postaci typu "45 lat". Maksymalny wiek - 99 lat.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for human age (is in
|
||||
form of "45 lat"). The maximum age is 99 years.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 23.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 23.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 23/27
|
14
TaskC23/test.exp
Normal file
14
TaskC23/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,14 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
14
TaskC23/test.in
Normal file
14
TaskC23/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,14 @@
|
||||
1 rok
|
||||
100 lat
|
||||
11 lat
|
||||
112 lat
|
||||
12 lat
|
||||
12 lata
|
||||
2 lata
|
||||
22 lat
|
||||
22 lata
|
||||
3 lata
|
||||
4 lata
|
||||
44 lata
|
||||
5 lat
|
||||
99 lat
|
40
TaskC24/description.txt
Normal file
40
TaskC24/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,40 @@
|
||||
Imię i nazwisko mężczyzny.
|
||||
==========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje imię i nazwisko
|
||||
mężczyzny. Imię i nazwisko to przynajmniej dwuliterowy napis zaczynający
|
||||
się wielką literą, po której następują małe litery. Dodatkowo imię nie może
|
||||
kończyć się na "a".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for the first name and last name
|
||||
of a man. First name and last name are at least two character string
|
||||
starting with the capital letter, followed by lower case letter.
|
||||
Additionally, the First name can not finish with "a".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 24.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 24.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 24/27
|
8
TaskC24/test.exp
Normal file
8
TaskC24/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
8
TaskC24/test.in
Normal file
8
TaskC24/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
||||
Aa Ax
|
||||
Ai Oi
|
||||
Atanazy Bazakbal
|
||||
Ax Aa
|
||||
Jan Maska
|
||||
Joanna Kowalska
|
||||
Kim Bo
|
||||
Oo Oo
|
39
TaskC25/description.txt
Normal file
39
TaskC25/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,39 @@
|
||||
Imię i nazwisko kobiety.
|
||||
========================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje imię i nazwisko
|
||||
kobiety. Imię i nazwisko to przynajmniej dwuliterowy napis zaczynający się
|
||||
wielką literą, po której następują małe litery. Dodatkowo imię musi kończyć
|
||||
się na "a".
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for the first name and last name
|
||||
of a woman. First name and last name are at least two character string
|
||||
starting with the capital letter, followed by lower case letter.
|
||||
Additionally, the First name must finish with "a".
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 25.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 25.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 25/27
|
9
TaskC25/test.exp
Normal file
9
TaskC25/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
9
TaskC25/test.in
Normal file
9
TaskC25/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
Aa Ax
|
||||
Ai Oi
|
||||
Atanazy Bazakbal
|
||||
Ax Aa
|
||||
Jan Maska
|
||||
Joanna Kowalska
|
||||
Kim Bo
|
||||
Oo Oo
|
||||
Za Mysz
|
38
TaskC26/description.txt
Normal file
38
TaskC26/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
||||
Liczba całkowita
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje liczbę
|
||||
całkowitą. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących. Liczby dodatnie
|
||||
mogą opcjonalnie zaczynać się plusem.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an integer.
|
||||
The number should not contain leading zeros. Positive numbers
|
||||
can optionally start with a plus character.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 26.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 26.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 26/27
|
11
TaskC26/test.exp
Normal file
11
TaskC26/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
11
TaskC26/test.in
Normal file
11
TaskC26/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
+0
|
||||
+5
|
||||
-0
|
||||
-11110
|
||||
-5
|
||||
0
|
||||
03434343435
|
||||
06
|
||||
100
|
||||
3434343435
|
||||
5
|
38
TaskC27/description.txt
Normal file
38
TaskC27/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
||||
Liczba mniejsza niż 144
|
||||
=======================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje liczbę
|
||||
całkowitą nieujemną mniejszą niż 143. Liczba nie powinna zawierać zer
|
||||
nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string check, if the given string stands for
|
||||
non-negative integer lower than 143. The number should not
|
||||
contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 0.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 0.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 0/27
|
13
TaskC27/test.exp
Normal file
13
TaskC27/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,13 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
13
TaskC27/test.in
Normal file
13
TaskC27/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,13 @@
|
||||
-1
|
||||
0
|
||||
05
|
||||
098
|
||||
1000
|
||||
103
|
||||
139
|
||||
142
|
||||
143
|
||||
144
|
||||
5
|
||||
78
|
||||
99
|
38
TaskC28/description.txt
Normal file
38
TaskC28/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
||||
Nazwą domenową.
|
||||
===============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis reprezentuje nazwę domenową.
|
||||
Zakładamy, że nazwa domenowa składa się z 2 lub 3 członów oddzielonych
|
||||
kropkami. Każdy człon to ciąg małych liter.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for a domain name.
|
||||
We assume, that the domain names consist of 2 or 3 digits
|
||||
separated by dots. Every element is a sequence of lower case letters.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 1.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 1.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 1/27
|
9
TaskC28/test.exp
Normal file
9
TaskC28/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
9
TaskC28/test.in
Normal file
9
TaskC28/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
bla.pl
|
||||
bla1.pl
|
||||
foo..tv
|
||||
foo.pl.
|
||||
foo.tv
|
||||
www.bla.pl
|
||||
www.haha.bla.pl
|
||||
x.y.z
|
||||
z.z
|
36
TaskC29/description.txt
Normal file
36
TaskC29/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
||||
Identyfikator
|
||||
=============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest identyfikatorem
|
||||
(ciągiem liter, cyfr i podkreślników nie zaczynających się cyfrą).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an id (sequence of letters, digits
|
||||
and underscores starting with a digit).
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 2.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 2.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 2/27
|
11
TaskC29/test.exp
Normal file
11
TaskC29/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
11
TaskC29/test.in
Normal file
11
TaskC29/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
%haha%
|
||||
0zmienna
|
||||
2
|
||||
Gitorah
|
||||
_2
|
||||
_____
|
||||
_a_
|
||||
blo_34a
|
||||
godzilla
|
||||
x
|
||||
z0000000
|
36
TaskC30/description.txt
Normal file
36
TaskC30/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,36 @@
|
||||
Temperatura
|
||||
===========
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest liczbą całkowitą
|
||||
zakresu od -49 do 49. Liczba nie powinna zawierać zer nieznaczących.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an integer from -49 to 49.
|
||||
The integer should not contain leading zeros.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 3.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 3.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 3/27
|
11
TaskC30/test.exp
Normal file
11
TaskC30/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
11
TaskC30/test.in
Normal file
11
TaskC30/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,11 @@
|
||||
-200
|
||||
-21
|
||||
-49
|
||||
-50
|
||||
-9
|
||||
0
|
||||
100
|
||||
18
|
||||
49
|
||||
50
|
||||
7
|
37
TaskC31/description.txt
Normal file
37
TaskC31/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,37 @@
|
||||
Jedna samogłoska
|
||||
================
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis jest wyrazem zawierającym
|
||||
dokładnie jedną samogłoskę. Należy uwzględnić małe litery alfabetu
|
||||
łacińskiego.
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string is an expression containing
|
||||
exactly one vowel. You should consider lower case Latin alphabet letters.
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 4.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 4.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 4/27
|
9
TaskC31/test.exp
Normal file
9
TaskC31/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
yes
|
9
TaskC31/test.in
Normal file
9
TaskC31/test.in
Normal file
@ -0,0 +1,9 @@
|
||||
223
|
||||
aa
|
||||
dom
|
||||
html
|
||||
ostrach
|
||||
puko
|
||||
strach
|
||||
strachy
|
||||
u
|
38
TaskC32/description.txt
Normal file
38
TaskC32/description.txt
Normal file
@ -0,0 +1,38 @@
|
||||
Suma w dolarach
|
||||
===============
|
||||
|
||||
Napisać program, który wczytuje kolejne wiersze ze standardowego
|
||||
wejścia i analizuje każdy wiersz (bez znaku końca wiersza). Należy w
|
||||
jak największym stopniu wykorzystać wyrażenia regularne (np. nie wolno
|
||||
użyć negacji jako operacji w danym języku programowania, jeśli da się
|
||||
to wyrazić w samym wyrażeniu regularnym). Tam, gdzie to możliwe należy
|
||||
użyć pojedynczego wyrażenia regularnego.
|
||||
|
||||
Write a program, which loads consecutive lines from standard input
|
||||
and analyze every line (with no newline character). You should
|
||||
use regular expressions to the greatest extent possible (e.g. you
|
||||
can not use negation in the programming language if it is
|
||||
possible to express the same in regular expression). Wherever possible,
|
||||
use one regular expression.
|
||||
|
||||
Dla każdego napisu należy sprawdzić, czy napis wyraża sumę w dolarach, tj.
|
||||
zaczyna się znakiem dolara, po którym następuje liczba dodatnia (bez zer
|
||||
nieznaczących).
|
||||
Jeśli napis spełnia tak określony warunek, należy wypisać na
|
||||
standardowym wyjściu 'yes', w przeciwnym razie — 'no'.
|
||||
|
||||
For each string, check if the string stands for an amount of dollar,
|
||||
starting with a dollar character followed by a positive integer
|
||||
(with no leading zeros).
|
||||
If the string fulfills the condition, you should print 'yes' on the
|
||||
standard output and 'no' otherwise.
|
||||
|
||||
|
||||
UWAGA! Zadanie przeznaczone dla studentów, których numer indeksu
|
||||
dzieli się przez 27 z resztą 5.
|
||||
|
||||
Attention. The task is for students whose students id remainder of the division by 27 is 5.
|
||||
|
||||
POINTS: 3
|
||||
DEADLINE: 2025-01-10 23:59
|
||||
REMAINDER: 5/27
|
8
TaskC32/test.exp
Normal file
8
TaskC32/test.exp
Normal file
@ -0,0 +1,8 @@
|
||||
no
|
||||
no
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
yes
|
||||
no
|
||||
no
|
Some files were not shown because too many files have changed in this diff Show More
Loading…
Reference in New Issue
Block a user