diff --git a/classes/agent.py b/classes/agent.py index 6141091..7dac049 100644 --- a/classes/agent.py +++ b/classes/agent.py @@ -13,8 +13,6 @@ class Agent: self.cells = cells self.score = baseScore self.multiplier = 1 - self.x = x - self.y = y def move_up(self): if pygame.time.get_ticks()-self.last_move_time > 125 and self.current_cell.Y > 0 and not self.cells[self.current_cell.X][self.current_cell.Y-1].blocking_movement: @@ -66,36 +64,3 @@ class Agent: if self.multiplier < 1: self.multiplier = 1 - - def shortest_path(grid, start, end): - directions = [(0, 1), (0, -1), (1, 0), (-1, 0)] - rows, cols = len(grid), len(grid[0]) - - # Funkcja pomocnicza sprawdzająca, czy dany punkt znajduje się na siatce - def is_valid(x, y): - return 0 <= x < rows and 0 <= y < cols and grid[x][y] == 0 - - # Inicjalizujemy kolejkę BFS i odwiedzone punkty - queue = deque([(start, 0)]) # (punkt, odległość) - visited = set() - - # Rozpoczynamy BFS - while queue: - (x, y), distance = queue.popleft() - - # Sprawdzamy, czy osiągnęliśmy punkt docelowy - if (x, y) == end: - return distance - - # Sprawdzamy wszystkie możliwe kierunki ruchu - for dx, dy in directions: - nx, ny = x + dx, y + dy - - # Sprawdzamy czy nowa pozycja jest ważna i nieodwiedzona - if is_valid(nx, ny) and (nx, ny) not in visited: - visited.add((nx, ny)) - queue.append(((nx, ny), distance + 1)) - - # Jeśli nie udało się osiągnąć punktu docelowego, zwracamy -1 - return -1 -