Projekt_Si/classes/data/klient.py

26 lines
1.0 KiB
Python

import pygame
from rachunek import Rachunek
import random
class Klient:
def __init__(self,imie,nazwisko,wiek,ulubiony_posilek=None, restrykcje_dietowe=None):
self.imie = imie
self.nazwisko = nazwisko
self.wiek = wiek
self.stolik = None
self.rachunek = Rachunek(random.randint(1,1000))
self.ulubiony_posilek = ulubiony_posilek
self.restrykcje_dietowe = restrykcje_dietowe
def zloz_zamowienie(self,zamowienie,stolik):
if self.stolik is None:
self.stolik = stolik
stolik.przypisz_kelner(stolik.kelner)
self.rachunek.dodaj_zamowienie(zamowienie)
print(f"Klinet {self.imie} {self.nazwisko} zlozyl zamowienie przy stoliku {stolik.numer_stolika} i przyjal je kelner {stolik.kelner.numer_pracowniczy}.")
else:
print("Klient ma juz przypisany stolik.")
def __str__(self):
return f"Klient: {self.imie} {self.nazwisko} {self.wiek}, ulubione Danie: {self.ulubiony_posilek}, restrykcje diet: {self.restrykcje_dietowe}"