Update
This commit is contained in:
parent
81aa65786d
commit
698ab1d4e5
@ -1,12 +1,14 @@
|
||||
from abc import ABC
|
||||
from abc import ABC, abstractmethod
|
||||
|
||||
|
||||
class Jednostka(ABC):
|
||||
def __init__(self, zdrowie, sila_ataku, zasieg_ataku, szybkosc_ruchu):
|
||||
def __init__(self, zdrowie, sila_ataku, zasieg_ataku, szybkosc_ruchu, imie):
|
||||
self.nazwa = ''
|
||||
self.zdrowie = zdrowie
|
||||
self.sila_ataku = sila_ataku
|
||||
self.zasieg_ataku = zasieg_ataku
|
||||
self.szybkosc_ruchu = szybkosc_ruchu
|
||||
self.imie = imie
|
||||
|
||||
def otrzymaj_obrazenia(self, obrazenia):
|
||||
print(f'Zadano {obrazenia} obrażeń')
|
||||
@ -18,6 +20,7 @@ class Jednostka(ABC):
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def wyswietl_stan(self):
|
||||
print(self.nazwa)
|
||||
print(f'Zdrowie: {self.zdrowie}')
|
||||
print(f'Sila: {self.sila_ataku}')
|
||||
print(f'Zasieg: {self.zasieg_ataku}')
|
||||
|
@ -2,12 +2,12 @@ from jednostka import Jednostka
|
||||
|
||||
|
||||
class Kusznik(Jednostka):
|
||||
def __init__(self):
|
||||
super().__init__(80, 15, 2, 2)
|
||||
def __init__(self, imie):
|
||||
super().__init__(80, 15, 2, 2, imie)
|
||||
self.nazwa = 'Kusznik'
|
||||
|
||||
def __str__(self):
|
||||
return 'K'
|
||||
|
||||
def wyswietl_stan(self):
|
||||
print('Kusznik')
|
||||
super().wyswietl_stan()
|
||||
|
@ -2,12 +2,12 @@ from jednostka import Jednostka
|
||||
|
||||
|
||||
class Lucznik(Jednostka):
|
||||
def __init__(self):
|
||||
super().__init__(60, 10, 3, 3)
|
||||
def __init__(self, imie):
|
||||
super().__init__(60, 10, 3, 3, imie)
|
||||
self.nazwa = 'Lucznik'
|
||||
|
||||
def __str__(self):
|
||||
return 'L'
|
||||
|
||||
def wyswietl_stan(self):
|
||||
print('Łucznik')
|
||||
super().wyswietl_stan()
|
||||
|
91
main.py
91
main.py
@ -4,19 +4,90 @@ from lucznik import Lucznik
|
||||
from kusznik import Kusznik
|
||||
from piechur import Piechur
|
||||
|
||||
|
||||
jednostki = []
|
||||
|
||||
|
||||
def waliduj_opcje(opcja):
|
||||
return 1 <= opcja <= 2
|
||||
|
||||
|
||||
def wprowadz_wspolrzedna(w):
|
||||
a = int(input(f'Podaj wspolrzedna {w}: '))
|
||||
return a
|
||||
|
||||
|
||||
def waliduj_wspolrzedna(a):
|
||||
return 0 <= a <= 4
|
||||
|
||||
|
||||
def wyswietl_jednostki():
|
||||
for i in range(len(jednostki)):
|
||||
print(f'{i} - {jednostki[i]}')
|
||||
|
||||
|
||||
def waliduj_cel(x):
|
||||
return 0 <= x <= (len(jednostki) - 1)
|
||||
|
||||
|
||||
if __name__ == '__main__':
|
||||
plansza = Plansza()
|
||||
|
||||
r1 = Rycerz()
|
||||
l1 = Lucznik()
|
||||
k1 = Kusznik()
|
||||
p1 = Piechur()
|
||||
r1 = Rycerz('Stefan')
|
||||
l1 = Lucznik('Agata')
|
||||
k1 = Kusznik('Bogumił')
|
||||
p1 = Piechur('Łukasz')
|
||||
|
||||
plansza.dodaj_jednostke(r1, 1, 1)
|
||||
plansza.dodaj_jednostke(l1, 2, 1)
|
||||
plansza.dodaj_jednostke(k1, 5, 5)
|
||||
plansza.dodaj_jednostke(p1, 3, 5)
|
||||
jednostki = [r1, l1, k1, p1]
|
||||
|
||||
plansza.wykonaj_atak(r1, l1)
|
||||
plansza.dodaj_jednostke(r1, 0, 0)
|
||||
plansza.dodaj_jednostke(l1, 0, 1)
|
||||
plansza.dodaj_jednostke(k1, 4, 4)
|
||||
plansza.dodaj_jednostke(p1, 2, 4)
|
||||
|
||||
l1.wyswietl_stan()
|
||||
print('Jednostki zostaly rozstawiona. Niech rozpocznie sie walka')
|
||||
while r1.czy_zyje() or l1.czy_zyje() or k1.czy_zyje() or p1.czy_zyje():
|
||||
for jednostka in jednostki:
|
||||
plansza.wyswietl()
|
||||
print(f'Tura {jednostka.nazwa} {jednostka.imie}')
|
||||
|
||||
opcja = 0
|
||||
wybrano_opcje = False
|
||||
wybrano_cel = False
|
||||
wykonano_ruch = False
|
||||
|
||||
while True:
|
||||
print(f'1. Ruch')
|
||||
print(f'2. Atak')
|
||||
print('Wybierz opcje: ')
|
||||
opcja = int(input('Wprowadz opcje:'))
|
||||
wybrano_opcje = waliduj_opcje(opcja)
|
||||
|
||||
if wybrano_opcje:
|
||||
break
|
||||
|
||||
if opcja == 1:
|
||||
while True:
|
||||
x = wprowadz_wspolrzedna('x')
|
||||
y = wprowadz_wspolrzedna('y')
|
||||
if waliduj_wspolrzedna(x) and waliduj_wspolrzedna(y):
|
||||
wykonano_ruch = plansza.rusz_jednostke(jednostka, x, y)
|
||||
plansza.wyswietl()
|
||||
else:
|
||||
print('Ups! Nieprawidlowe wspolrzedne. Podaj jeszcze raz')
|
||||
|
||||
if wykonano_ruch:
|
||||
break
|
||||
elif opcja == 2:
|
||||
x = -1
|
||||
while True:
|
||||
wyswietl_jednostki()
|
||||
x = int(input('Kogo atakujesz?'))
|
||||
|
||||
if waliduj_cel(x):
|
||||
wykonano_ruch = plansza.wykonaj_atak(jednostka, jednostki[x])
|
||||
else:
|
||||
print('Ups! Nieprawidłowy cel. Podaj jeszcze raz')
|
||||
|
||||
if wykonano_ruch:
|
||||
break
|
||||
|
@ -2,12 +2,12 @@ from jednostka import Jednostka
|
||||
|
||||
|
||||
class Piechur(Jednostka):
|
||||
def __init__(self):
|
||||
super().__init__(80, 15, 1, 1.5)
|
||||
def __init__(self, imie):
|
||||
super().__init__(80, 15, 1, 1.5, imie)
|
||||
self.nazwa = 'Piechur'
|
||||
|
||||
def __str__(self):
|
||||
return 'P'
|
||||
|
||||
def wyswietl_stan(self):
|
||||
print('Piechur')
|
||||
super().wyswietl_stan()
|
||||
|
@ -30,19 +30,24 @@ class Plansza:
|
||||
x1, y1 = self.znajdz(jednostka)
|
||||
if self.czy_zajete(x, y):
|
||||
print('Nie mozna ruszyc jednostki na to pole - pole zajete')
|
||||
return False
|
||||
else:
|
||||
dystans = self.sprawdz_dystans(x1, y1, x, y)
|
||||
if dystans <= jednostka.szybkosc_ruchu:
|
||||
self.dodaj_jednostke(jednostka, x, y)
|
||||
self.usun_jednostke(x1, y1)
|
||||
return True
|
||||
else:
|
||||
print('Nie mozna ruszyc jednostki na to pole - za duzy dystans')
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def wykonaj_atak(self, atakujacy, cel):
|
||||
if self.sprawdz_zasieg(atakujacy, cel):
|
||||
cel.otrzymaj_obrazenia(self.oblicz_obrazenia(atakujacy, cel))
|
||||
return True
|
||||
else:
|
||||
print('Cel jest za daleko')
|
||||
return False
|
||||
|
||||
def sprawdz_zasieg(self, atakujacy, cel):
|
||||
x1, y1 = self.znajdz(atakujacy)
|
||||
|
@ -2,12 +2,12 @@ from jednostka import Jednostka
|
||||
|
||||
|
||||
class Rycerz(Jednostka):
|
||||
def __init__(self):
|
||||
super().__init__(100, 20, 1, 1)
|
||||
def __init__(self, imie):
|
||||
super().__init__(100, 20, 1, 1, imie)
|
||||
self.nazwa = 'Rycerz'
|
||||
|
||||
def __str__(self):
|
||||
return 'R'
|
||||
|
||||
def wyswietl_stan(self):
|
||||
print('Rycerz')
|
||||
super().wyswietl_stan()
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user