This commit is contained in:
s500512 2024-12-11 16:21:28 +01:00
parent 81aa65786d
commit 698ab1d4e5
7 changed files with 103 additions and 24 deletions

View File

@ -1,12 +1,14 @@
from abc import ABC
from abc import ABC, abstractmethod
class Jednostka(ABC):
def __init__(self, zdrowie, sila_ataku, zasieg_ataku, szybkosc_ruchu):
def __init__(self, zdrowie, sila_ataku, zasieg_ataku, szybkosc_ruchu, imie):
self.nazwa = ''
self.zdrowie = zdrowie
self.sila_ataku = sila_ataku
self.zasieg_ataku = zasieg_ataku
self.szybkosc_ruchu = szybkosc_ruchu
self.imie = imie
def otrzymaj_obrazenia(self, obrazenia):
print(f'Zadano {obrazenia} obrażeń')
@ -18,6 +20,7 @@ class Jednostka(ABC):
return False
def wyswietl_stan(self):
print(self.nazwa)
print(f'Zdrowie: {self.zdrowie}')
print(f'Sila: {self.sila_ataku}')
print(f'Zasieg: {self.zasieg_ataku}')

View File

@ -2,12 +2,12 @@ from jednostka import Jednostka
class Kusznik(Jednostka):
def __init__(self):
super().__init__(80, 15, 2, 2)
def __init__(self, imie):
super().__init__(80, 15, 2, 2, imie)
self.nazwa = 'Kusznik'
def __str__(self):
return 'K'
def wyswietl_stan(self):
print('Kusznik')
super().wyswietl_stan()

View File

@ -2,12 +2,12 @@ from jednostka import Jednostka
class Lucznik(Jednostka):
def __init__(self):
super().__init__(60, 10, 3, 3)
def __init__(self, imie):
super().__init__(60, 10, 3, 3, imie)
self.nazwa = 'Lucznik'
def __str__(self):
return 'L'
def wyswietl_stan(self):
print('Łucznik')
super().wyswietl_stan()

91
main.py
View File

@ -4,19 +4,90 @@ from lucznik import Lucznik
from kusznik import Kusznik
from piechur import Piechur
jednostki = []
def waliduj_opcje(opcja):
return 1 <= opcja <= 2
def wprowadz_wspolrzedna(w):
a = int(input(f'Podaj wspolrzedna {w}: '))
return a
def waliduj_wspolrzedna(a):
return 0 <= a <= 4
def wyswietl_jednostki():
for i in range(len(jednostki)):
print(f'{i} - {jednostki[i]}')
def waliduj_cel(x):
return 0 <= x <= (len(jednostki) - 1)
if __name__ == '__main__':
plansza = Plansza()
r1 = Rycerz()
l1 = Lucznik()
k1 = Kusznik()
p1 = Piechur()
r1 = Rycerz('Stefan')
l1 = Lucznik('Agata')
k1 = Kusznik('Bogumił')
p1 = Piechur('Łukasz')
plansza.dodaj_jednostke(r1, 1, 1)
plansza.dodaj_jednostke(l1, 2, 1)
plansza.dodaj_jednostke(k1, 5, 5)
plansza.dodaj_jednostke(p1, 3, 5)
jednostki = [r1, l1, k1, p1]
plansza.wykonaj_atak(r1, l1)
plansza.dodaj_jednostke(r1, 0, 0)
plansza.dodaj_jednostke(l1, 0, 1)
plansza.dodaj_jednostke(k1, 4, 4)
plansza.dodaj_jednostke(p1, 2, 4)
l1.wyswietl_stan()
print('Jednostki zostaly rozstawiona. Niech rozpocznie sie walka')
while r1.czy_zyje() or l1.czy_zyje() or k1.czy_zyje() or p1.czy_zyje():
for jednostka in jednostki:
plansza.wyswietl()
print(f'Tura {jednostka.nazwa} {jednostka.imie}')
opcja = 0
wybrano_opcje = False
wybrano_cel = False
wykonano_ruch = False
while True:
print(f'1. Ruch')
print(f'2. Atak')
print('Wybierz opcje: ')
opcja = int(input('Wprowadz opcje:'))
wybrano_opcje = waliduj_opcje(opcja)
if wybrano_opcje:
break
if opcja == 1:
while True:
x = wprowadz_wspolrzedna('x')
y = wprowadz_wspolrzedna('y')
if waliduj_wspolrzedna(x) and waliduj_wspolrzedna(y):
wykonano_ruch = plansza.rusz_jednostke(jednostka, x, y)
plansza.wyswietl()
else:
print('Ups! Nieprawidlowe wspolrzedne. Podaj jeszcze raz')
if wykonano_ruch:
break
elif opcja == 2:
x = -1
while True:
wyswietl_jednostki()
x = int(input('Kogo atakujesz?'))
if waliduj_cel(x):
wykonano_ruch = plansza.wykonaj_atak(jednostka, jednostki[x])
else:
print('Ups! Nieprawidłowy cel. Podaj jeszcze raz')
if wykonano_ruch:
break

View File

@ -2,12 +2,12 @@ from jednostka import Jednostka
class Piechur(Jednostka):
def __init__(self):
super().__init__(80, 15, 1, 1.5)
def __init__(self, imie):
super().__init__(80, 15, 1, 1.5, imie)
self.nazwa = 'Piechur'
def __str__(self):
return 'P'
def wyswietl_stan(self):
print('Piechur')
super().wyswietl_stan()

View File

@ -30,19 +30,24 @@ class Plansza:
x1, y1 = self.znajdz(jednostka)
if self.czy_zajete(x, y):
print('Nie mozna ruszyc jednostki na to pole - pole zajete')
return False
else:
dystans = self.sprawdz_dystans(x1, y1, x, y)
if dystans <= jednostka.szybkosc_ruchu:
self.dodaj_jednostke(jednostka, x, y)
self.usun_jednostke(x1, y1)
return True
else:
print('Nie mozna ruszyc jednostki na to pole - za duzy dystans')
return False
def wykonaj_atak(self, atakujacy, cel):
if self.sprawdz_zasieg(atakujacy, cel):
cel.otrzymaj_obrazenia(self.oblicz_obrazenia(atakujacy, cel))
return True
else:
print('Cel jest za daleko')
return False
def sprawdz_zasieg(self, atakujacy, cel):
x1, y1 = self.znajdz(atakujacy)

View File

@ -2,12 +2,12 @@ from jednostka import Jednostka
class Rycerz(Jednostka):
def __init__(self):
super().__init__(100, 20, 1, 1)
def __init__(self, imie):
super().__init__(100, 20, 1, 1, imie)
self.nazwa = 'Rycerz'
def __str__(self):
return 'R'
def wyswietl_stan(self):
print('Rycerz')
super().wyswietl_stan()