From eb32552f902613f480cbfb6d14ed27935977878f Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: Artem Isianov Date: Tue, 3 Dec 2024 18:00:41 +0100 Subject: [PATCH] two --- NEW.txt | 0 main.JSON | 0 main.XML | 94 ++++++++++++++++++++++++ main.csv | 0 main.py | 13 ++++ main.yaml | 82 +++++++++++++++++++++ main2.py | 197 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ mainRU.XML | 43 +++++++++++ mainRU1.XML | 196 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ prywet.py | 72 +++++++++++++++++++ repositorium | 1 + 11 files changed, 698 insertions(+) create mode 100644 NEW.txt create mode 100644 main.JSON create mode 100644 main.XML create mode 100644 main.csv create mode 100644 main.py create mode 100644 main.yaml create mode 100644 main2.py create mode 100644 mainRU.XML create mode 100644 mainRU1.XML create mode 100644 prywet.py create mode 160000 repositorium diff --git a/NEW.txt b/NEW.txt new file mode 100644 index 0000000..e69de29 diff --git a/main.JSON b/main.JSON new file mode 100644 index 0000000..e69de29 diff --git a/main.XML b/main.XML new file mode 100644 index 0000000..f7c02cc --- /dev/null +++ b/main.XML @@ -0,0 +1,94 @@ + + + + + + matematyka + Gau Kozkowski + 2018 + + + matematyka + marina Kozkowska + 2019 + + + matematyka + Kristyna Pifagorska + 2022 + + + + + fizyka + Gau Kozlowski + 2001 + + + fizyka + Grzegorg Kozlewski + 2000 + + + fizyka + Katarzyna Tomaszowska + 2004 + + + + + filosofia + Tomasz Fryzerowski + 2001 + + + filosofia + Timur Geroi + 2024 + + + filosofia + Tomasz Fryzerowski + 2001 + + + + + + + matematyka + Mariusz Figurowski + 2099 + + + + + fizyka + Grzegorg Królewski + 2020 + + + fizyka + Renata Dialogowska + 2018 + + + + + filosofia + Tomasz Frendszip + 2050 + + + filosofia + Tigr Lewski + 2005 + + + filosofia + Reka Terowska + 2001 + + + + \ No newline at end of file diff --git a/main.csv b/main.csv new file mode 100644 index 0000000..e69de29 diff --git a/main.py b/main.py new file mode 100644 index 0000000..d156b79 --- /dev/null +++ b/main.py @@ -0,0 +1,13 @@ +a = int(input()) +b = [] + + +for i in range(a): + c = int(input()) + b.append(c) + + m1 = min(b) + m2 = max(b) + + wyn = m1 * m2 + print(wyn) \ No newline at end of file diff --git a/main.yaml b/main.yaml new file mode 100644 index 0000000..05703fc --- /dev/null +++ b/main.yaml @@ -0,0 +1,82 @@ +- recipe_id: 1 + name: "Frykadelki w sosie cebulowym" + ingredients: + - name: "mięso mielone wołowo-wieprzowe" + quantity: "500g" + - name: "cebula" + quantity: "3 szt." + - name: "bułka tarta" + quantity: "100g" + - name: "jajko" + quantity: "1 szt." + - name: "natka pietruszki" + quantity: "1 pęczek" + - name: "Przyprawa do mięsa mielonego" + quantity: "1 opakowanie" + - name: "olej roślinny do smażenia" + quantity: "3 łyżki" + - name: "słodka śmietanka" + quantity: "3 łyżki" + - name: "piwo jęczmienne" + quantity: "100 mililitrów" + preparation_steps: + - "Dwie cebule pokrój w plastry, a trzecią a zetrzyj na tarce. Posiekaj natkę pietruszki." + - "Mięso mielone połącz z jajkiem, z 80g bułki tartej, z startą cebulą oraz natką pietruszki. Całość dopraw do smaku Przyprawą do mięsa mielonego Knorr, by danie było wyraziste w smaku." + - "Z gotowego farszu uformuj małe kulki, obtocz je w pozostałej bułce tartej, spłaszcz i usmaż z obu stron na rozgrzanym oleju." + - "Kotleciki przełóż na bok. Na patelnię wrzuć cebulę i smaż, aż delikatnie się zarumieni. Dodaj wtedy szklankę piwa. Powstały wywar wymieszaj ze śmietaną pomieszaną z jedną łyżką mąki. Na patelnię włóż kotleciki i duś je pod przykryciem przez ok. 5 minut." + time: "30 minut" + servings: 4 + cuisine: "Włoska" + +- recipe_id: 2 + name: "Zupa pomidorowa" + ingredients: + - name: "pomidory" + quantity: "1kg" + - name: "cebula" + quantity: "1 szt." + - name: "marchew" + quantity: "2 szt." + - name: "bulion warzywny" + quantity: "1 litr" + - name: "śmietana" + quantity: "100ml" + preparation_steps: + - "Pokrój cebulę i marchew, podsmaż je na oliwie." + - "Dodaj pokrojone pomidory i bulion, gotuj przez 20 minut." + - "Zblenduj zupę, a następnie dodaj śmietanę." + time: "40 minut" + servings: 4 + cuisine: "Polska" + +- recipe_id: 3 + name: "Ciastka z budyniem" + ingredients: + - name: "mąka pszenna" + quantity: "400g" + - name: "masło" + quantity: "200 gramów." + - name: "cukier puder" + quantity: "40 gramów." + - name: "jajko" + quantity: "3 szt." + - name: "sól" + quantity: "3 sztuki" + - name: "budyń śmietankowy" + quantity: "1 opakowanie" + - name: "mleko" + quantity: "0.5 litra" + - name: "cukier" + quantity: "40 gramów" + - name: "cukier puder do podsypania" + quantity: "1 łyżeczka" + preparation_steps: + - "Mąkę wraz z cukrem pudrem przesiewamy do miski. Dodajemy sól oraz pokrojone na kawałki zimne masło. Siekamy nożem, aż powstanie kruszonka. Następnie dodajemy żółtka i zagniatamy ciasto. Formujemy z niego kulę. Owijamy folią i wkładamy na 30 min do lodówki." + - "Odlewamy 1/4 mleka i mieszamy w nim budyń wraz z cukrem. Pozostałe mleko podgrzewamy i gdy się zagotuje wlewamy budyniową masę. Energicznie mieszamy, aż budyń stanie się gęsty i klarowny. Pod koniec dodajemy łyżkę masła i ponownie mieszamy. Pozostawiamy do przestudzenia." + - "Ciasto rozwałkowujemy z odrobiną mąki. Wykrawamy okręgi jedne większe, drugie mniejsze." + - "Umieszczamy je w foremkach na tarteletki lub papierowych kokilkach (wówczas najlepiej użyć kilku kokilek na jedną babeczkę)." + - "Do środka wlewamy po łyżce budyniu." + - "Z wierzchu przykrywamy mniejszym okręgiem z ciasta. Pieczemy ciastka ok. 25-30 min w temperaturze 180 C. Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem." + time: "90 minut" + servings: 8 + cuisine: "Francuska" \ No newline at end of file diff --git a/main2.py b/main2.py new file mode 100644 index 0000000..9db31df --- /dev/null +++ b/main2.py @@ -0,0 +1,197 @@ +# Pam Qian 2016 Fall CS 112 Python Midterm Project II +# Tic Tack Toe + +def main(): +# The main function + introduction = intro() + board = create_grid() + pretty = printPretty(board) + symbol_1, symbol_2 = sym() + full = isFull(board, symbol_1, symbol_2) # The function that starts the game is also in here. + + + + + +def intro(): +# This function introduces the rules of the game Tic Tac Toe + print("Hello! Welcome to Pam's Tic Tac Toe game!") + print("\n") + print("Rules: Player 1 and player 2, represented by X and O, take turns " + "marking the spaces in a 3*3 grid. The player who succeeds in placing " + "three of their marks in a horizontal, vertical, or diagonal row wins.") + print("\n") + input("Press enter to continue.") + print("\n") + + + +def create_grid(): +# This function creates a blank playboard + print("Here is the playboard: ") + board = [[" ", " ", " "], + [" ", " ", " "], + [" ", " ", " "]] + return board + + + +def sym(): +# This function decides the players' symbols + symbol_1 = input("Player 1, do you want to be X or O? ") + if symbol_1 == "X": + symbol_2 = "O" + print("Player 2, you are O. ") + else: + symbol_2 = "X" + print("Player 2, you are X. ") + input("Press enter to continue.") + print("\n") + return (symbol_1, symbol_2) + + + +def startGamming(board, symbol_1, symbol_2, count): +# This function starts the game. + + # Decides the turn + if count % 2 == 0: + player = symbol_1 + elif count % 2 == 1: + player = symbol_2 + print("Player "+ player + ", it is your turn. ") + row = int(input("Pick a row:" + "[upper row: enter 0, middle row: enter 1, bottom row: enter 2]:")) + column = int(input("Pick a column:" + "[left column: enter 0, middle column: enter 1, right column enter 2]")) + + + # Check if players' selection is out of range + while (row > 2 or row < 0) or (column > 2 or column < 0): + outOfBoard(row, column) + row = int(input("Pick a row[upper row:" + "[enter 0, middle row: enter 1, bottom row: enter 2]:")) + column = int(input("Pick a column:" + "[left column: enter 0, middle column: enter 1, right column enter 2]")) + + # Check if the square is already filled + while (board[row][column] == symbol_1)or (board[row][column] == symbol_2): + filled = illegal(board, symbol_1, symbol_2, row, column) + row = int(input("Pick a row[upper row:" + "[enter 0, middle row: enter 1, bottom row: enter 2]:")) + column = int(input("Pick a column:" + "[left column: enter 0, middle column: enter 1, right column enter 2]")) + + # Locates player's symbol on the board + if player == symbol_1: + board[row][column] = symbol_1 + + else: + board[row][column] = symbol_2 + + return (board) + + + +def isFull(board, symbol_1, symbol_2): + count = 1 + winner = True +# This function check if the board is full + while count < 10 and winner == True: + gaming = startGamming(board, symbol_1, symbol_2, count) + pretty = printPretty(board) + + if count == 9: + print("The board is full. Game over.") + if winner == True: + print("There is a tie. ") + + # Check if here is a winner + winner = isWinner(board, symbol_1, symbol_2, count) + count += 1 + if winner == False: + print("Game over.") + + # This is function gives a report + report(count, winner, symbol_1, symbol_2) + + + +def outOfBoard(row, column): +# This function tells the players that their selection is out of range + print("Out of boarder. Pick another one. ") + + + +def printPretty(board): +# This function prints the board nice! + rows = len(board) + cols = len(board) + print("---+---+---") + for r in range(rows): + print(board[r][0], " |", board[r][1], "|", board[r][2]) + print("---+---+---") + return board + + + +def isWinner(board, symbol_1, symbol_2, count): +# This function checks if any winner is winning + winner = True + # Check the rows + for row in range (0, 3): + if (board[row][0] == board[row][1] == board[row][2] == symbol_1): + winner = False + print("Player " + symbol_1 + ", you won!") + + elif (board[row][0] == board[row][1] == board[row][2] == symbol_2): + winner = False + print("Player " + symbol_2 + ", you won!") + + + # Check the columns + for col in range (0, 3): + if (board[0][col] == board[1][col] == board[2][col] == symbol_1): + winner = False + print("Player " + symbol_1 + ", you won!") + elif (board[0][col] == board[1][col] == board[2][col] == symbol_2): + winner = False + print("Player " + symbol_2 + ", you won!") + + # Check the diagnoals + if board[0][0] == board[1][1] == board[2][2] == symbol_1: + winner = False + print("Player " + symbol_1 + ", you won!") + + elif board[0][0] == board[1][1] == board[2][2] == symbol_2: + winner = False + print("Player " + symbol_2 + ", you won!") + + elif board[0][2] == board[1][1] == board[2][0] == symbol_1: + winner = False + print("Player " + symbol_1 + ", you won!") + + elif board[0][2] == board[1][1] == board[2][0] == symbol_2: + winner = False + print("Player " + symbol_2 + ", you won!") + + return winner + + + +def illegal(board, symbol_1, symbol_2, row, column): + print("The square you picked is already filled. Pick another one.") + + +def report(count, winner, symbol_1, symbol_2): + print("\n") + input("Press enter to see the game summary. ") + if (winner == False) and (count % 2 == 1 ): + print("Winner : Player " + symbol_1 + ".") + elif (winner == False) and (count % 2 == 0 ): + print("Winner : Player " + symbol_2 + ".") + else: + print("There is a tie. ") + +# Call Main +main() diff --git a/mainRU.XML b/mainRU.XML new file mode 100644 index 0000000..92eb83a --- /dev/null +++ b/mainRU.XML @@ -0,0 +1,43 @@ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + diff --git a/mainRU1.XML b/mainRU1.XML new file mode 100644 index 0000000..956ee3c --- /dev/null +++ b/mainRU1.XML @@ -0,0 +1,196 @@ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + diff --git a/prywet.py b/prywet.py new file mode 100644 index 0000000..9be889b --- /dev/null +++ b/prywet.py @@ -0,0 +1,72 @@ +import random + +def Tablica(plansza): + print(f"{plansza[0]} | {plansza[1]} | {plansza[2]}") + print("---------") + print(f"{plansza[3]} | {plansza[4]} | {plansza[5]}") + print("---------") + print(f"{plansza[6]} | {plansza[7]} | {plansza[8]}") + +def Wygrano(plansza, gracz): + kombinacje = [ + [0, 1, 2], [3, 4, 5], [6, 7, 8], [0, 3, 6], [1, 4, 7], [2, 5, 8], [0, 4, 8], [6, 4, 2] + ] + for kombo in kombinacje: + if plansza[kombo[0]] == plansza[kombo[1]] == plansza[kombo[2]] == gracz: + return True + return False + +def sprawdz_remis(plansza): + return ' ' not in plansza + +print("Zegramy!!!") +gracz1 = input("Gracz 1, wybierz swój symbol (x/o): ") +gracz2 = 'o' if gracz1 == 'x' else 'x' + +while gracz1 not in ['x', 'o']: + print("Nie ten symbol. Wybierz poprawny") + gracz1 = input("Gracz 1, wybierz swój symbol (x/o): ") + +print(f"Gracz 1 gra jako ({gracz1}), a gracz 2 gra jako ({gracz2})") +raund = random.choice([1, 2]) +if raund == 1: + print("Gracz 1 zaczyna grę") +else: + print("Gracz 2 zaczyna grę") + +plansza = ['1', '2', '3', '4', '5', '6', '7', '8', '9'] +tur = 1 + +while True: + Tablica(plansza) + + if tur == 1: + gracz = gracz1 + tur = 2 + else: + gracz = gracz2 + tur = 1 + + while True: + try: + wybor = int(input(f"Gracz {gracz}, wybierz pole (1-9): ")) + if wybor < 1 or wybor > 9: + print("Nieprawidłowy numer pola. Wybierz pole z zakresu 1-9.") + elif plansza[wybor - 1] in ['x', 'o']: + print("To pole jest już zajęte. Wybierz inne pole.") + else: + break + except ValueError: + print("Proszę wprowadzić numer z zakresu 1-9.") + + plansza[wybor - 1] = gracz + + if Wygrano(plansza, gracz): + Tablica(plansza) + print(f"Gratulacje! Gracz {gracz} wygrał!") + break + + if sprawdz_remis(plansza): + Tablica(plansza) + print("Gra zakończona remisem!") + break diff --git a/repositorium b/repositorium new file mode 160000 index 0000000..fa2f9f1 --- /dev/null +++ b/repositorium @@ -0,0 +1 @@ +Subproject commit fa2f9f1e2b3338dc42ebae7d0d5324679ace41fb