diff --git a/NEW.txt b/NEW.txt new file mode 100644 index 0000000..e69de29 diff --git a/main.JSON b/main.JSON new file mode 100644 index 0000000..e69de29 diff --git a/main.XML b/main.XML new file mode 100644 index 0000000..f7c02cc --- /dev/null +++ b/main.XML @@ -0,0 +1,94 @@ + + + + + + matematyka + Gau Kozkowski + 2018 + + + matematyka + marina Kozkowska + 2019 + + + matematyka + Kristyna Pifagorska + 2022 + + + + + fizyka + Gau Kozlowski + 2001 + + + fizyka + Grzegorg Kozlewski + 2000 + + + fizyka + Katarzyna Tomaszowska + 2004 + + + + + filosofia + Tomasz Fryzerowski + 2001 + + + filosofia + Timur Geroi + 2024 + + + filosofia + Tomasz Fryzerowski + 2001 + + + + + + + matematyka + Mariusz Figurowski + 2099 + + + + + fizyka + Grzegorg Królewski + 2020 + + + fizyka + Renata Dialogowska + 2018 + + + + + filosofia + Tomasz Frendszip + 2050 + + + filosofia + Tigr Lewski + 2005 + + + filosofia + Reka Terowska + 2001 + + + + \ No newline at end of file diff --git a/main.csv b/main.csv new file mode 100644 index 0000000..e69de29 diff --git a/main.py b/main.py new file mode 100644 index 0000000..d156b79 --- /dev/null +++ b/main.py @@ -0,0 +1,13 @@ +a = int(input()) +b = [] + + +for i in range(a): + c = int(input()) + b.append(c) + + m1 = min(b) + m2 = max(b) + + wyn = m1 * m2 + print(wyn) \ No newline at end of file diff --git a/main.yaml b/main.yaml new file mode 100644 index 0000000..05703fc --- /dev/null +++ b/main.yaml @@ -0,0 +1,82 @@ +- recipe_id: 1 + name: "Frykadelki w sosie cebulowym" + ingredients: + - name: "mięso mielone wołowo-wieprzowe" + quantity: "500g" + - name: "cebula" + quantity: "3 szt." + - name: "bułka tarta" + quantity: "100g" + - name: "jajko" + quantity: "1 szt." + - name: "natka pietruszki" + quantity: "1 pęczek" + - name: "Przyprawa do mięsa mielonego" + quantity: "1 opakowanie" + - name: "olej roślinny do smażenia" + quantity: "3 łyżki" + - name: "słodka śmietanka" + quantity: "3 łyżki" + - name: "piwo jęczmienne" + quantity: "100 mililitrów" + preparation_steps: + - "Dwie cebule pokrój w plastry, a trzecią a zetrzyj na tarce. Posiekaj natkę pietruszki." + - "Mięso mielone połącz z jajkiem, z 80g bułki tartej, z startą cebulą oraz natką pietruszki. Całość dopraw do smaku Przyprawą do mięsa mielonego Knorr, by danie było wyraziste w smaku." + - "Z gotowego farszu uformuj małe kulki, obtocz je w pozostałej bułce tartej, spłaszcz i usmaż z obu stron na rozgrzanym oleju." + - "Kotleciki przełóż na bok. Na patelnię wrzuć cebulę i smaż, aż delikatnie się zarumieni. Dodaj wtedy szklankę piwa. Powstały wywar wymieszaj ze śmietaną pomieszaną z jedną łyżką mąki. Na patelnię włóż kotleciki i duś je pod przykryciem przez ok. 5 minut." + time: "30 minut" + servings: 4 + cuisine: "Włoska" + +- recipe_id: 2 + name: "Zupa pomidorowa" + ingredients: + - name: "pomidory" + quantity: "1kg" + - name: "cebula" + quantity: "1 szt." + - name: "marchew" + quantity: "2 szt." + - name: "bulion warzywny" + quantity: "1 litr" + - name: "śmietana" + quantity: "100ml" + preparation_steps: + - "Pokrój cebulę i marchew, podsmaż je na oliwie." + - "Dodaj pokrojone pomidory i bulion, gotuj przez 20 minut." + - "Zblenduj zupę, a następnie dodaj śmietanę." + time: "40 minut" + servings: 4 + cuisine: "Polska" + +- recipe_id: 3 + name: "Ciastka z budyniem" + ingredients: + - name: "mąka pszenna" + quantity: "400g" + - name: "masło" + quantity: "200 gramów." + - name: "cukier puder" + quantity: "40 gramów." + - name: "jajko" + quantity: "3 szt." + - name: "sól" + quantity: "3 sztuki" + - name: "budyń śmietankowy" + quantity: "1 opakowanie" + - name: "mleko" + quantity: "0.5 litra" + - name: "cukier" + quantity: "40 gramów" + - name: "cukier puder do podsypania" + quantity: "1 łyżeczka" + preparation_steps: + - "Mąkę wraz z cukrem pudrem przesiewamy do miski. Dodajemy sól oraz pokrojone na kawałki zimne masło. Siekamy nożem, aż powstanie kruszonka. Następnie dodajemy żółtka i zagniatamy ciasto. Formujemy z niego kulę. Owijamy folią i wkładamy na 30 min do lodówki." + - "Odlewamy 1/4 mleka i mieszamy w nim budyń wraz z cukrem. Pozostałe mleko podgrzewamy i gdy się zagotuje wlewamy budyniową masę. Energicznie mieszamy, aż budyń stanie się gęsty i klarowny. Pod koniec dodajemy łyżkę masła i ponownie mieszamy. Pozostawiamy do przestudzenia." + - "Ciasto rozwałkowujemy z odrobiną mąki. Wykrawamy okręgi jedne większe, drugie mniejsze." + - "Umieszczamy je w foremkach na tarteletki lub papierowych kokilkach (wówczas najlepiej użyć kilku kokilek na jedną babeczkę)." + - "Do środka wlewamy po łyżce budyniu." + - "Z wierzchu przykrywamy mniejszym okręgiem z ciasta. Pieczemy ciastka ok. 25-30 min w temperaturze 180 C. Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem." + time: "90 minut" + servings: 8 + cuisine: "Francuska" \ No newline at end of file diff --git a/main2.py b/main2.py new file mode 100644 index 0000000..9db31df --- /dev/null +++ b/main2.py @@ -0,0 +1,197 @@ +# Pam Qian 2016 Fall CS 112 Python Midterm Project II +# Tic Tack Toe + +def main(): +# The main function + introduction = intro() + board = create_grid() + pretty = printPretty(board) + symbol_1, symbol_2 = sym() + full = isFull(board, symbol_1, symbol_2) # The function that starts the game is also in here. + + + + + +def intro(): +# This function introduces the rules of the game Tic Tac Toe + print("Hello! Welcome to Pam's Tic Tac Toe game!") + print("\n") + print("Rules: Player 1 and player 2, represented by X and O, take turns " + "marking the spaces in a 3*3 grid. The player who succeeds in placing " + "three of their marks in a horizontal, vertical, or diagonal row wins.") + print("\n") + input("Press enter to continue.") + print("\n") + + + +def create_grid(): +# This function creates a blank playboard + print("Here is the playboard: ") + board = [[" ", " ", " "], + [" ", " ", " "], + [" ", " ", " "]] + return board + + + +def sym(): +# This function decides the players' symbols + symbol_1 = input("Player 1, do you want to be X or O? ") + if symbol_1 == "X": + symbol_2 = "O" + print("Player 2, you are O. ") + else: + symbol_2 = "X" + print("Player 2, you are X. ") + input("Press enter to continue.") + print("\n") + return (symbol_1, symbol_2) + + + +def startGamming(board, symbol_1, symbol_2, count): +# This function starts the game. + + # Decides the turn + if count % 2 == 0: + player = symbol_1 + elif count % 2 == 1: + player = symbol_2 + print("Player "+ player + ", it is your turn. ") + row = int(input("Pick a row:" + "[upper row: enter 0, middle row: enter 1, bottom row: enter 2]:")) + column = int(input("Pick a column:" + "[left column: enter 0, middle column: enter 1, right column enter 2]")) + + + # Check if players' selection is out of range + while (row > 2 or row < 0) or (column > 2 or column < 0): + outOfBoard(row, column) + row = int(input("Pick a row[upper row:" + "[enter 0, middle row: enter 1, bottom row: enter 2]:")) + column = int(input("Pick a column:" + "[left column: enter 0, middle column: enter 1, right column enter 2]")) + + # Check if the square is already filled + while (board[row][column] == symbol_1)or (board[row][column] == symbol_2): + filled = illegal(board, symbol_1, symbol_2, row, column) + row = int(input("Pick a row[upper row:" + "[enter 0, middle row: enter 1, bottom row: enter 2]:")) + column = int(input("Pick a column:" + "[left column: enter 0, middle column: enter 1, right column enter 2]")) + + # Locates player's symbol on the board + if player == symbol_1: + board[row][column] = symbol_1 + + else: + board[row][column] = symbol_2 + + return (board) + + + +def isFull(board, symbol_1, symbol_2): + count = 1 + winner = True +# This function check if the board is full + while count < 10 and winner == True: + gaming = startGamming(board, symbol_1, symbol_2, count) + pretty = printPretty(board) + + if count == 9: + print("The board is full. Game over.") + if winner == True: + print("There is a tie. ") + + # Check if here is a winner + winner = isWinner(board, symbol_1, symbol_2, count) + count += 1 + if winner == False: + print("Game over.") + + # This is function gives a report + report(count, winner, symbol_1, symbol_2) + + + +def outOfBoard(row, column): +# This function tells the players that their selection is out of range + print("Out of boarder. Pick another one. ") + + + +def printPretty(board): +# This function prints the board nice! + rows = len(board) + cols = len(board) + print("---+---+---") + for r in range(rows): + print(board[r][0], " |", board[r][1], "|", board[r][2]) + print("---+---+---") + return board + + + +def isWinner(board, symbol_1, symbol_2, count): +# This function checks if any winner is winning + winner = True + # Check the rows + for row in range (0, 3): + if (board[row][0] == board[row][1] == board[row][2] == symbol_1): + winner = False + print("Player " + symbol_1 + ", you won!") + + elif (board[row][0] == board[row][1] == board[row][2] == symbol_2): + winner = False + print("Player " + symbol_2 + ", you won!") + + + # Check the columns + for col in range (0, 3): + if (board[0][col] == board[1][col] == board[2][col] == symbol_1): + winner = False + print("Player " + symbol_1 + ", you won!") + elif (board[0][col] == board[1][col] == board[2][col] == symbol_2): + winner = False + print("Player " + symbol_2 + ", you won!") + + # Check the diagnoals + if board[0][0] == board[1][1] == board[2][2] == symbol_1: + winner = False + print("Player " + symbol_1 + ", you won!") + + elif board[0][0] == board[1][1] == board[2][2] == symbol_2: + winner = False + print("Player " + symbol_2 + ", you won!") + + elif board[0][2] == board[1][1] == board[2][0] == symbol_1: + winner = False + print("Player " + symbol_1 + ", you won!") + + elif board[0][2] == board[1][1] == board[2][0] == symbol_2: + winner = False + print("Player " + symbol_2 + ", you won!") + + return winner + + + +def illegal(board, symbol_1, symbol_2, row, column): + print("The square you picked is already filled. Pick another one.") + + +def report(count, winner, symbol_1, symbol_2): + print("\n") + input("Press enter to see the game summary. ") + if (winner == False) and (count % 2 == 1 ): + print("Winner : Player " + symbol_1 + ".") + elif (winner == False) and (count % 2 == 0 ): + print("Winner : Player " + symbol_2 + ".") + else: + print("There is a tie. ") + +# Call Main +main() diff --git a/mainRU.XML b/mainRU.XML new file mode 100644 index 0000000..92eb83a --- /dev/null +++ b/mainRU.XML @@ -0,0 +1,43 @@ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + diff --git a/mainRU1.XML b/mainRU1.XML new file mode 100644 index 0000000..956ee3c --- /dev/null +++ b/mainRU1.XML @@ -0,0 +1,196 @@ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + diff --git a/prywet.py b/prywet.py new file mode 100644 index 0000000..9be889b --- /dev/null +++ b/prywet.py @@ -0,0 +1,72 @@ +import random + +def Tablica(plansza): + print(f"{plansza[0]} | {plansza[1]} | {plansza[2]}") + print("---------") + print(f"{plansza[3]} | {plansza[4]} | {plansza[5]}") + print("---------") + print(f"{plansza[6]} | {plansza[7]} | {plansza[8]}") + +def Wygrano(plansza, gracz): + kombinacje = [ + [0, 1, 2], [3, 4, 5], [6, 7, 8], [0, 3, 6], [1, 4, 7], [2, 5, 8], [0, 4, 8], [6, 4, 2] + ] + for kombo in kombinacje: + if plansza[kombo[0]] == plansza[kombo[1]] == plansza[kombo[2]] == gracz: + return True + return False + +def sprawdz_remis(plansza): + return ' ' not in plansza + +print("Zegramy!!!") +gracz1 = input("Gracz 1, wybierz swój symbol (x/o): ") +gracz2 = 'o' if gracz1 == 'x' else 'x' + +while gracz1 not in ['x', 'o']: + print("Nie ten symbol. Wybierz poprawny") + gracz1 = input("Gracz 1, wybierz swój symbol (x/o): ") + +print(f"Gracz 1 gra jako ({gracz1}), a gracz 2 gra jako ({gracz2})") +raund = random.choice([1, 2]) +if raund == 1: + print("Gracz 1 zaczyna grę") +else: + print("Gracz 2 zaczyna grę") + +plansza = ['1', '2', '3', '4', '5', '6', '7', '8', '9'] +tur = 1 + +while True: + Tablica(plansza) + + if tur == 1: + gracz = gracz1 + tur = 2 + else: + gracz = gracz2 + tur = 1 + + while True: + try: + wybor = int(input(f"Gracz {gracz}, wybierz pole (1-9): ")) + if wybor < 1 or wybor > 9: + print("Nieprawidłowy numer pola. Wybierz pole z zakresu 1-9.") + elif plansza[wybor - 1] in ['x', 'o']: + print("To pole jest już zajęte. Wybierz inne pole.") + else: + break + except ValueError: + print("Proszę wprowadzić numer z zakresu 1-9.") + + plansza[wybor - 1] = gracz + + if Wygrano(plansza, gracz): + Tablica(plansza) + print(f"Gratulacje! Gracz {gracz} wygrał!") + break + + if sprawdz_remis(plansza): + Tablica(plansza) + print("Gra zakończona remisem!") + break diff --git a/repositorium b/repositorium new file mode 160000 index 0000000..fa2f9f1 --- /dev/null +++ b/repositorium @@ -0,0 +1 @@ +Subproject commit fa2f9f1e2b3338dc42ebae7d0d5324679ace41fb