19 lines
1.9 KiB
Markdown
19 lines
1.9 KiB
Markdown
|
**ćwiczenie 1**
|
||
|
Napisz funckję ``is_numeric``, która sprawdzi, czy każdy element z przekazanej listy jest typu int lub float. Wykorzystaj funcję ``isinstance()`` (https://docs.python.org/2/library/functions.html#isinstance).
|
||
|
|
||
|
**ćwiczenie 2**
|
||
|
Napisz prostą hierarchię klas:
|
||
|
* Klasa bazowa ``Employee``, która będzie zawierać informacje o imieniu i nazwisku pracownika. Ponadto każdy pracownik otrzyma numer ``id``, który będzie unikatowy. Wykorzystaj do tego atrybut statyczny. Napisz metodę ``get_id``, która zwraca identyfikator pracownika.
|
||
|
* Klasy pochodna: ``Recruiter``, która ma dodatkową mtodę ``recruit``, która jako parament przyjmuje obiekt ``Employee`` i zapisuje jego ``id`` w liście ``self.recruited``.
|
||
|
* Klasa pochodna ``Programmer``. Klasa ``Programmer`` ma przyjąć w konstruktorze podstawowe informacje (imię i nazwisko) oraz obiekt rekturera. Ponadto stwórz atrybut ``recruiter``, który będzie przechowywać ``id`` rekrutera.
|
||
|
|
||
|
**ćwiczenie 3 (zadanie domowe) **
|
||
|
Stwórz klasę ``Point``, która będzie reprezentować punkt w przestrzeni wielowymiarowej:
|
||
|
* Konstruktor ma przyjąc tylko 1 parametr: listę współrzednych. Wykorzystaj funkcję z pierwszego zadania, żeby sprawdzić, czy lista zawiera wyłącznie liczby.
|
||
|
* Napisz metodę add, która dida dwa punkty po współrzędnych i zwróci obiekt typu ``Punkt``. Zaimplementuj własny wyjątek ``DimensionError``, który zostaje wyrzucony, jeżeli dodawany punkt ma inny wymiar.
|
||
|
* Napisz metodę ``to\_string``, która zwróci łancuch znakowy, który w czytelny sposób przedstawi punkt.
|
||
|
* Napisz metodę __len__, która zwróci liczbę współrzędnych punktu. Zobacz, czy możesz teraz wywołać funkcję len na obiekcie typy punkt.
|
||
|
* Napisz metodę __str__, która bedzie działać dokładnie tak samo jak metoda ``to_string``. Wyświetl obiekt typy Point korzystając z funkcji print.
|
||
|
|
||
|
|