#!/usr/bin/env python # -*- coding: utf-8 -*- """ zad.1 Przepisz poniższy kod tak, aby korzystał z list składanych. """ elems = list(range(1024)) fives = [] for elem in elems: if elem % 5 == 0: fives.append(elem) """ zad. 2 - klasy - Stwórz klasę Point2D, która będzie reprezentować punkt na płaszczyźnie. - Napisz inicjalizator, który będzie przyjmować 2 parametry: x i y, a następnie przypisze te wartości do pól: self.x i self.y - Stwórz obiekt typu Point2D, przekazując dowolne wartości. - Napisz metodę `dist(self, point)`, gdzie point to będzie obiekt tupy Point2D, która obliczy odległość pomiędzy tymi punktami. - Zaimplementuj metodę `__len__(self)`, która zwróci liczbę 2. - Zaimplementuj metodę `__str__(self)`, który pozwoli na wyświetlenie w czytelny sposób obiektu. - Zaimplementuj metodę `__add__(self, point)`, gdzie point jest typu Point2D, a która zwróci nowy punkt, powstanie z dodania współrzednych obu punktów. - stwórz listę 4 punktów o współrzędnych: (0,0), (0, 5), (5,5), (5, 0) - Oblicz sumę wszystkich odległości pomiędzy tymi punktami. Spróbuj wykorzystać funkcje `sum` i `map` """ """ zad. 3 Klasa wielokąt - Zaimplementuj klasę wielokąt, która będzie reprezentować zbiór punktów na płaszczyźnie. - Napisz inicjalizator `__init__(self, points)`, który będzie przyjmować jako argument listę punktów typy Point2D. - napisz metodę, która zwróci punkt środkowy figury, tj. punkt o współrzednych równych średnią z punktów wielokąta. - Stwórz przykładowy wielokąt z punktów (0,0), (0, 5), (5,5), (5, 0) i oblicz jego punkt środkowy. - Korzystając funkcji min, napisz metodę która zwróci punkt najbardziej wysunięty na lewo. - Napisz metodę, która zwróci obwód figury: spróbuj wykorzystać funkcję sum. """ """ zad. 4 - rozdziel kod w tym pliku, aby każda klasa znalazła się w osobnym pliku. - Zaimportuj moduły z klasami tak, aby ten plik uruchamiał się normalnie. - Przerób ten plik, aby wykorzystywał dyrektywe : if __name__ == '__main__' """