3
1
Fork 0
dydaktyka/bikol/ZPRILI1_201819L/gr16.md

4.3 KiB

Strona automatycznie zmigrowana z systemu Eduwiki z wykorzystaniem Pandoc Known:read All:

KidsApp

Skład grupy

|| Imię i nazwisko || Nr Indeksu || Zakres Pracy || || Łukasz Nojman || 407274 || Frontend / Backend || || Gerard Smętek || 402288 || Frontend / Backend || || Sebastian Ciuk || 407200 || Backend / Baza Danych ||

Opis aplikacji

Aplikacja dotyczy projektu realizowanego w ramach projektu inżynierskiego, który wykonujemy na zlecenie firmy bitbybit. Celem projektu jest stworzenie aplikacji dla przedszkoli i żłobków, która ułatwia komunikację między rodzicami, a opiekunami w placówce. Dzięki czemu wszystkie niezbędne informacje dla rodzica będą dostępne w jednym miejscu a opiekunom pozwolą w łatwy sposób przekazać je rodzicom.

Kompatybilne systemy

Aplikacja mobilna

  • iOS
  • Android

Aplikacja webowa

  • Windows
  • Linux
  • MacOS

Wykorzystane technologie

  • Python
  • Django (Python Web Framework)
  • Django REST Framework
  • React Native
  • MySQL

Zasoby

System pracy

Przez większość czasu, nasze spotkania są na poziomie głosowym/tekstowym, korzystając z komunikatora Discord, gdzie rozmawiamy o naszych pracach nad projektem, planujemy dalsze zadania, zgłaszamy problemy. Do tego dochodzą również spotkania podczas zjazdów i w razie potrzeby poza nimi.

Repozytorium

Funkcjonalności

  • Zarządzanie grupami oraz dziećmi dla placówki
  • Prowadzenie ewidencji obecności wraz z podglądem dla rodziców
  • Informowanie rodziców o nadchodzących wydarzeniach
  • Powiadomienia dla rodziców
  • Podgląd menu na dany dzień/tydzień
  • Uzupełnianie informacji o posiłkach dzieci
  • Przesyłanie materiałów do nauki (np. słówka do nauki z angielskiego)
  • Informacje o śnie pupila (głównie żłobki)
  • Możliwość kontaktu z wybranym rodzicem z poziomu aplikacji
  • Powiadomienia o nierozliczonych należnościach
  • Historia faktur
  • Informacja o zapotrzebowaniu na czyste ubranka, nowe pieluchy (żłobki)

Główni użytkownicy

  • Administrator placówki - Osoba ta, będzie korzystać z Panelu Administracyjnego, który znajduje się w webowej części aplikacji, która pozwoli mu na zarządzanie danymi (np. tworzenie konto rodziców, przypisywanie dzieci do grup, modyfikacja danych).
  • Opiekun - Osoba ta, będzie korzystać z wersji mobilnej, która z jej konta, będzie mogła sprawdzać listę obecności i wprowadzać kryteria, które opisują dzień podopiecznego, a także zgłaszać problemy z podopiecznymi czy wykonać telefon do rodziców (np. wprowadzenie czy dany podopieczny zjadł dany posiłek)
  • Rodzic - Osoba tam będzie korzystać z aplikacji mobilnej, w której może przeglądać informacje o spędzonym dniu w placówce, będzie mogła również zgłosić nieobecność z wyprzedzeniem, wykonać telefon do opiekuna, otrzymywać informacje o problemach oraz znaleźć informacje o wydarzeniach.

Harmonogram prac

VI Semestr

  • Nauka języka Python, frameworku Django oraz Django REST
  • Stworzenie widoków aplikacji mobilnej
  • Przygotowanie bazy danych do projektu
  • Zbudowanie pierwszej wersji API
  • Stworzenie podstawowego panelu administracyjnego
  • Pierwsze połączenie aplikacji z API
  • Lista obecności

VII Semestr

  • Ukończenie pozostałych funkcjonalności
  • Pełnoprawny kompletny panel administracyjny
  • Stworzenie kompletnego API
  • Połączenie całego API z aplikacją mobilną
  • Testy
  • Testowanie aplikacji w placówkach
  • Pozyskiwanie opinii z placówek