4.3 KiB
Strona automatycznie zmigrowana z systemu Eduwiki z wykorzystaniem Pandoc Known:read All:
KidsApp
Skład grupy
|| Imię i nazwisko || Nr Indeksu || Zakres Pracy || || Łukasz Nojman || 407274 || Frontend / Backend || || Gerard Smętek || 402288 || Frontend / Backend || || Sebastian Ciuk || 407200 || Backend / Baza Danych ||
Opis aplikacji
Aplikacja dotyczy projektu realizowanego w ramach projektu inżynierskiego, który wykonujemy na zlecenie firmy bitbybit. Celem projektu jest stworzenie aplikacji dla przedszkoli i żłobków, która ułatwia komunikację między rodzicami, a opiekunami w placówce. Dzięki czemu wszystkie niezbędne informacje dla rodzica będą dostępne w jednym miejscu a opiekunom pozwolą w łatwy sposób przekazać je rodzicom.
Kompatybilne systemy
Aplikacja mobilna
- iOS
- Android
Aplikacja webowa
- Windows
- Linux
- MacOS
Wykorzystane technologie
- Python
- Django (Python Web Framework)
- Django REST Framework
- React Native
- MySQL
Zasoby
System pracy
Przez większość czasu, nasze spotkania są na poziomie głosowym/tekstowym, korzystając z komunikatora Discord, gdzie rozmawiamy o naszych pracach nad projektem, planujemy dalsze zadania, zgłaszamy problemy. Do tego dochodzą również spotkania podczas zjazdów i w razie potrzeby poza nimi.
Repozytorium
- [ GitLab - Backend](https://git.recoded.co/kidsapp/kidsapp-backend "wikilink")
- [ GitLab - Frontend](https://git.recoded.co/kidsapp/kidsapp "wikilink")
Funkcjonalności
- Zarządzanie grupami oraz dziećmi dla placówki
- Prowadzenie ewidencji obecności wraz z podglądem dla rodziców
- Informowanie rodziców o nadchodzących wydarzeniach
- Powiadomienia dla rodziców
- Podgląd menu na dany dzień/tydzień
- Uzupełnianie informacji o posiłkach dzieci
- Przesyłanie materiałów do nauki (np. słówka do nauki z angielskiego)
- Informacje o śnie pupila (głównie żłobki)
- Możliwość kontaktu z wybranym rodzicem z poziomu aplikacji
- Powiadomienia o nierozliczonych należnościach
- Historia faktur
- Informacja o zapotrzebowaniu na czyste ubranka, nowe pieluchy (żłobki)
Główni użytkownicy
- Administrator placówki - Osoba ta, będzie korzystać z Panelu Administracyjnego, który znajduje się w webowej części aplikacji, która pozwoli mu na zarządzanie danymi (np. tworzenie konto rodziców, przypisywanie dzieci do grup, modyfikacja danych).
- Opiekun - Osoba ta, będzie korzystać z wersji mobilnej, która z jej konta, będzie mogła sprawdzać listę obecności i wprowadzać kryteria, które opisują dzień podopiecznego, a także zgłaszać problemy z podopiecznymi czy wykonać telefon do rodziców (np. wprowadzenie czy dany podopieczny zjadł dany posiłek)
- Rodzic - Osoba tam będzie korzystać z aplikacji mobilnej, w której może przeglądać informacje o spędzonym dniu w placówce, będzie mogła również zgłosić nieobecność z wyprzedzeniem, wykonać telefon do opiekuna, otrzymywać informacje o problemach oraz znaleźć informacje o wydarzeniach.
Harmonogram prac
VI Semestr
- Nauka języka Python, frameworku Django oraz Django REST
- Stworzenie widoków aplikacji mobilnej
- Przygotowanie bazy danych do projektu
- Zbudowanie pierwszej wersji API
- Stworzenie podstawowego panelu administracyjnego
- Pierwsze połączenie aplikacji z API
- Lista obecności
VII Semestr
- Ukończenie pozostałych funkcjonalności
- Pełnoprawny kompletny panel administracyjny
- Stworzenie kompletnego API
- Połączenie całego API z aplikacją mobilną
- Testy
- Testowanie aplikacji w placówkach
- Pozyskiwanie opinii z placówek