SysInf/materiały na laboratorium/02_projekty_CBK_lab.ipynb
2024-11-02 18:51:30 +01:00

4.4 KiB
Raw Permalink Blame History

Systemy informatyczne

2. Projekty CBK

Filip Graliński (2023)

Cel laboratorium nr 2

Celem laboratorium będzie zaznajomienie studentów z systemem kontroli wersji Git.

Plan laboratorium

Zadanie 1. Projekty CSI

Utworzyć nowe grupy zajęciowe. W każdej grupie musi nastąpić zmiana lidera oraz co najmniej jedna zmiana osobowa w stosunku do zajęć numer 1. W odpowiedzi na to zadanie wpisać skład grupy na obecnych zajęciach.

Uruchomić i krótko przetestować każdy z systemów stworzonych w Centrum Sztucznej Inteligencji (informacje o systemach podane są w prezentacji zamieszczonej w "Materiałach pomocniczych do labów"). Ocenić każdy system w skali od 1 do 5 (5 = najwyższa ocena), uzasadniając krótko (1 - 3 zdania) przydatność każdego z nich dla użytkowników. Wybrać jeden z systemów (niekoniecznie najlepszy) do dokładnego przetestowania. Wykonać testowanie systemu, a jego wynik przedstawić w postaci skróconego raportu testowania. Przykładowy raport testowania podany jest w "Materiałach pomocniczych do labów". Na zajęciach oczekuje się zdefiniowania pięciu przypadków testowych w taki sposób, aby objęły one możliwie największy zakres funkcji systemu. (10 pkt)

Zadanie 2. Projekty studenckie z roku 2023/2024

2.2. Przeanalizować prezentacje projektów z roku 2023/2024. Przeprowadzić na ich podstawie ocenę jakości systemu, wybierając te aspekty, które można ocenić na podstawie samej prezentacji. Przykładowe aspekty zaproponowane są w schematach FURPS, CUPRIMDA lub CUPRIMDSO (wyjaśnienie odszukać w Internecie). Dla każdego systemu ocenić każdy aspekt w skali od 1 do 5. Na podstawie ocen poszczególnych aspektów wybrać najlepszy projekt. (10 pkt)

Zadanie 3. Burza mózgów

Wykonać burzę mózgów (https://en.wikipedia.org/wiki/Brainstorming) w celu wypracowania wstępnej koncepcji systemu opracowywanego na zajęciach. Koncepcja ta nie musi stać się podstawą do systemu informatycznego analizy danych, realizowanego w dalszej części semestru. Założenia systemu realizowanego na zajęciach są następujące:

System powinien przetwarzać pewien duży zbiór danych wejściowych za pomocą metod uczenia maszynowego (przykładowe zbiory danych podane są tutaj: https://git.wmi.amu.edu.pl/jassem/SysInf/src/branch/master/Tematy%20projekt%C3%B3w_2023.ipynb System powinien wykazywać pewną nowatorską cechę

Przedstawić notatkę z dyskusji. Oceniane będą: zgodność z teorią burzy mózgów podaną w WIkipedii, skrótowo: Nie krytykuj pomysłów wszystkie pomysły są mile widziane, nie ma złych odpowiedzi. Idź na ilość celem jest wygenerowanie jak największej liczby pomysłów. Buduj na pomysłach innych rozwijaj pomysły współuczestników, dodając nowe elementy. Myśl nieszablonowo zachęca się do kreatywnych, odważnych i nietypowych pomysłów. Odkładaj na bok ocenę na tym etapie nie skupiamy na ocenie i analizie wykonalności. Krótko i zwięźle pomysły powinny być przedstawiane szybko, bez wchodzenia w szczegóły. efekt burzy mózgów - ilość/kreatywność pomysłów nie odbiegających daleko od przyjętych wyżej założeń (10 pkt)