3.2 KiB
Systemy informatyczne analizy danych
5. Prototypowanie i GIT[laboratorium]
Krzysztof Jassem, Filip Graliński(2024)
Cel laboratorium
Celem laboratorium jest przybliżenie metody prototypowania za pomocą makiety dynamicznej oraz zapoznanie z systemem kontroli wersji GIT.
Zadanie 1. Prototyp aplikacji
Przeprowadźcie dyskusję co do planowanego typu prototypowania podczas zajęć: 1) prototypowanie z porzuceniem czy ewolucyjne 2) prototypowanie poziome czy pionowe. Zapiszcie wynik dyskusji (2 pkt).
Opracujcie pierwszy prototyp Waszej aplikacji, czyli dynamiczną makietę, która reprezentuje wybrany widok Waszej aplikacji. Dynamicznosć makiety ma polegać na tym, że kliknięcie w niektóre elementy spowoduje wykonanie jakiejś akcji (8 pkt)
(10 pkt)
Zadanie 2. Ćwiczenia z GITa
Utwórzcie repozytorium na wydziałowym Gicie dla Waszego projektu. Repozytorium powinno wstępnie zawierać wyłącznie krótki plik tekstowy readme (max 1 zdanie). Repozytorium powinno być prywatne, ale przy tym dostępne dla prowadzących zajęcia (4 pkt).
Sklonujcie repozytorium dla każdego członka grupy (2 pkt) (efekt tego zadanie będzie sprawdzalny, jeśli każda osoba z grupy dokona podczas dalszych ćwiczeń przynajmniej jednego wypchnięcia do repozytorium).
Podzielcie się zadaniami:
- modyfikacja na swoim komputerze pliku readme, aby plik ten zawierał opis projektu i wypchnięcie nowego opisu do repozytorium (2 pkt)
- utworzenie nowej gałęzi o nazwie "mockups" i umieszczenie w niej pliku makiety dynamicznej stworzonej w zadaniu 1. (2 pkt)
- dowolna modyfikacja pliku makiety dynamicznej i wypchnięcie zmiany przez innego członka grupy niż wykonującego polecenie poprzednie (2 pkt)
- stworzenie minimalnego kodu źródłowego związanego z zadaniem (np. implementującego widok z makiety dynamicznej bez logiki aplikacji; kod musi się poprawnie kompilować) i wypchnięcie go do repozytorium (5 pkt)
- dowolna modyfikacja kodu źródłowego przez innego autora (kod musi się poprawnie kompilować) i wypchnięcie zmian do repozytorium (3 pkt)
(Zadanie może jeszcze ulec zmianom przed zajęciami).
(20 pkt)