4.4 KiB
Systemy informatyczne
2. Projekty CBK
Filip Graliński (2023)
Cel laboratorium nr 2
Celem laboratorium będzie zaznajomienie studentów z systemem kontroli wersji Git.
Plan laboratorium
Zadanie 1. Projekty CSI
Utworzyć nowe grupy zajęciowe. W każdej grupie musi nastąpić zmiana lidera oraz co najmniej jedna zmiana osobowa w stosunku do zajęć numer 1. W odpowiedzi na to zadanie wpisać skład grupy na obecnych zajęciach.
Uruchomić i krótko przetestować każdy z systemów stworzonych w Centrum Sztucznej Inteligencji (informacje o systemach podane są w prezentacji zamieszczonej w "Materiałach pomocniczych do labów"). Ocenić każdy system w skali od 1 do 5 (5 = najwyższa ocena), uzasadniając krótko (1 - 3 zdania) przydatność każdego z nich dla użytkowników. Wybrać jeden z systemów (niekoniecznie najlepszy) do dokładnego przetestowania. Wykonać testowanie systemu, a jego wynik przedstawić w postaci skróconego raportu testowania. Przykładowy raport testowania podany jest w "Materiałach pomocniczych do labów". Na zajęciach oczekuje się zdefiniowania pięciu przypadków testowych w taki sposób, aby objęły one możliwie największy zakres funkcji systemu. (10 pkt)
Zadanie 2. Projekty studenckie z roku 2023/2024
2.2. Przeanalizować prezentacje projektów z roku 2023/2024. Przeprowadzić na ich podstawie ocenę jakości systemu, wybierając te aspekty, które można ocenić na podstawie samej prezentacji. Przykładowe aspekty zaproponowane są w schematach FURPS, CUPRIMDA lub CUPRIMDSO (wyjaśnienie odszukać w Internecie). Dla każdego systemu ocenić każdy aspekt w skali od 1 do 5. Na podstawie ocen poszczególnych aspektów wybrać najlepszy projekt. (10 pkt)
Zadanie 3. Burza mózgów
Wykonać burzę mózgów (https://en.wikipedia.org/wiki/Brainstorming) w celu wypracowania wstępnej koncepcji systemu opracowywanego na zajęciach. Koncepcja ta nie musi stać się podstawą do systemu informatycznego analizy danych, realizowanego w dalszej części semestru. Założenia systemu realizowanego na zajęciach są następujące:
System powinien przetwarzać pewien duży zbiór danych wejściowych za pomocą metod uczenia maszynowego (przykładowe zbiory danych podane są tutaj: https://git.wmi.amu.edu.pl/jassem/SysInf/src/branch/master/Tematy%20projekt%C3%B3w_2023.ipynb System powinien wykazywać pewną nowatorską cechę
Przedstawić notatkę z dyskusji. Oceniane będą: zgodność z teorią burzy mózgów podaną w WIkipedii, skrótowo: Nie krytykuj pomysłów – wszystkie pomysły są mile widziane, nie ma złych odpowiedzi. Idź na ilość – celem jest wygenerowanie jak największej liczby pomysłów. Buduj na pomysłach innych – rozwijaj pomysły współuczestników, dodając nowe elementy. Myśl nieszablonowo – zachęca się do kreatywnych, odważnych i nietypowych pomysłów. Odkładaj na bok ocenę – na tym etapie nie skupiamy na ocenie i analizie wykonalności. Krótko i zwięźle – pomysły powinny być przedstawiane szybko, bez wchodzenia w szczegóły. efekt burzy mózgów - ilość/kreatywność pomysłów nie odbiegających daleko od przyjętych wyżej założeń (10 pkt)