4.4 KiB
Systemy informatyczne
1. Organizacja pracy zespołowej
Krzysztof Jassem (2023)
Cel laboratorium nr 1
Celem laboratorium jest zamodelowanie sytuacji, w której zespół ludzi ma do wykonania zadanie wymagające zróżnicowanych umiejętnosci. Zadanie wykonywane jest pod presją czasu.
Zadanie polega na opracowaniu założeń projektu badawczo-rozwojowego.
Organizacja zespółów projektowych na laboratorium nr 1
Studenci organizaują się w zespoły maksymalnie 4-osobowe. Liderem zespolu jest osoba, która uzyskała najwyższy wynik na wykładzie z testu na lidera.
Wskazane jest, aby w grupie znaleźli się studenci o różnych osobowościach (względem motywacji i podejścia do pracy).
Wskazane jest, aby w każdym zespole znalazły się osoby o zróznicowanych umiejętnościach:
- Lider - osoba, która kieruje pracami na zajęciach i wykonuje pisemny raport z prac.
- Artysta - grafik; jego zadaniem będzie stworzenie rysunku – projektu interfejsu użytkownika - za pomocą jakiegoś narzędzia informatycznego lub ołówkiem na kartce
- Specjalista ML - jego zadaniem będzie wykonanie zadania z dziedziny uczenia maszynowego
- Specjalista Front-End - jego zadaniem będzie wykonanie front-endu zgodnego z projektem interfejsu użytkownika
Zarówno składy zespołów, jak i liderzy mogą ulec zmianie do zajęć nr 3 włącznie.
Zadania
Zadanie 1. Projekt interfejsu użytkownika
Treść zadania: Wykonać projekt interfejsu użytkownika do zadania programistycznego podanego w Zadaniu 2.
Rezultat: Dokument w postaci zeskanowanej kartki papieru lub plik graficzny (np. w programie Figma).
Ocena maksymalna: 5 punktów
Zadanie 2. Zadanie z uczenia maszynowego
Treść zadania: Wykonać zadanie informatyczne z zakresu uczenia maszynowego - przewidywanie, czy pasażer Titanica przeżyje katastrofę na podstawie jego danych osobowych.
Dane uczące są dostępne w systemie AmuEval (amueval.pl).
Metoda: Regresja logistyczna.
Rezultat: Zgłoszenie (Submission) w systemie AmuEval, plik w języku programowania Python.
Ocena maksymalna: 10 punktów
Zadanie 3. Interfejs użytkownika
Treść zadania: Wykonać interfejs użytkownika zgodny z projektem interfejsu (nie implementujemy logiki systemu). (Dla osób niewprawionych pomocna może okazać się biblioteka Tkinter w języku Python, ale można skorzystać z dowolnego narzędzia.)
Rezultat: Plik wykonywalny
Ocena maksymalna: 10 punktów
Zadanie 4. Raport z zadań
Treść zadania: Wykonać raport z zadań zawierający:
nazwiska członków grupy oraz charakterystykę ich osobowości wg wykładu
podręcznik użytkownika do zadań 2. i 3.
Rezultat: Dokument tekstowy
Ocena maksymalna: 5 punktów