3.1 KiB
Systemy informatyczne analizy danych
5. Innowacyjny projekt informatyczny[laboratorium]
Krzysztof Jassem (2023)
Cel zajęć:
Celem zajęć jest wybór tematu projektu i określenie Unique Value Proposition dla projektowanego systemu informatycznego.
Plan laboratorium nr 5 (numer jest pozostawiony w zgodzie z numerem wykładu)
Studenci wybierają lub opracowują temat projektu - w uzgodnieniu w prowadzącymi. Decyzja nie musi być ostateczna - można ją zmienić do kolejnych zajęć.
Zadanie 1. "Tak to będzie działało"
Skonstruujcie makietę dynamiczną dla Waszego projektu. (Makieta dynamiczna obrazuje mozliwość jakichś akcji użytkownika i reakcji systemu, np. przejście do innego widoku po kliknięciu).
Przykładowa aplikacja do tworzenia makiet dynamicznych on-line to: https://www.figma.com.
Omówienie bezpłatnych narzędzi do makiet dynamicznych:
https://invette.pl/blog/najlepsze-narzedzia-dla-ui-ux/.
Wybór narzędzia należy jednak do Was.
Po wstawieniu zadania do systemu Teams upewnijcie się, czy makieta otwiera się w oknie odpowiedzi zadania (poprzez konsultację z wykładowcą).
Maksymalna ocena: 10 punktów
Zadanie 2. "Tak to robią inni"
Znajdźcie dwa lub trzy rozwiązania z podobnej dziedziny do Waszego rozwiązania. Omówcie je (wskażcie dla każego z nich "Świętą Trójcę") i potencjalnie pokażcie (za pomocą zrzutów ekranu), jak działają.
Poddajcie każde rozwiązanie poddać krytycznej recenzji i ocenie.
Maksymalna ocena: 10 punktów
Zadanie 3. "Tak odniesiemy sukces"
Wykażcie, że Wasz pomysł odniesie sukces:
- Sformułujcie w jednym zdaniu Unique Vaue Proposition
- Rozwińcie UVP w postaci wskazania, jak Wasz pomysł będzie wypełniał "Świętą Trójcę" przykazań projektu innowacyjnego.
- Omówcie, jak Wasz projekt będzie spełniał "Golden Rules" dla sukcesu.
Maksymalna ocena: 10 punktów