SysInf/materiały na laboratorium/11_aspekty_użyteczności_lab...

2.7 KiB

Logo 1

Systemy informatyczne

11. Aspekty użyteczności[laboratorium]

Krzysztof Jassem (2022)

Logo 2

Cel laboratorium nr 11

Celem laboratorium jest przananalizowanie użyteczności projektowanego systemu pod różnymi aspektami.

Plan laboratorium

Zadanie 1. Aspekty użyteczności

Wybierzcie z wykładu 15 pytań, które są najbardziej adekwatne do Waszej aplikacji i odpowiedzcie na nie.
Wnioskiem z analizy ma być zmiana w backlogu Waszego projektu. (Zmiana ta nie musi być zostać zaimplementowana, wystarczy ją przemyśleć i zaplanować.) Omówcie tę zmianę.

Ocena maksymalna: 10 punktów

Zadanie 2. Diagram Venna

Opracujcie diagram Venna dla użytkowników Waszej aplikacji.
Odpowiedzcie na pytanie, jaki wpływ na zadania planowane przez Waszą grupę mógłby mieć ten diagram, gdyby go sporządzić na etapie planowania aplikacji.

Ocena maksymalna: 10 punktów

Zadanie 3. Wypełnienie raportu użyteczności

Przeprowadźcie badanie użyteczności zgodnie z szablonem raportu przygotowanym na laboratorium nr 10. Wnioski z raportu wpiszcie do szablonu.

Podczas wykonywania tego zadania możecie poprawić szablon raportu (będzie to docenione podczas oceny całości dokumentacji) - korzystając na przykład z wzorocowych szablonów, podanych w materiałach wykładowych do zajęć nr 10.

Ocena maksymalna: 10 punktów