SysInf/materiały na laboratorium/.ipynb_checkpoints/01_praca_zespolowa_lab-checkpoint.ipynb

5.2 KiB
Raw Blame History

Logo 1

Systemy informatyczne

1. Organizacja pracy zespołowej

Krzysztof Jassem (2022)

Logo 2

Cel laboratorium nr 1

Celem laboratorium jest zamodelowanie sytuacji, w której zespół ludzi ma do wykonania zadanie wymagające zróżnicowanych umiejętnosci. Zadanie wykonywane jest pod presją czasu.
Zadanie polega na opracowaniu założeń projektu badawczo-rozwojowego.

Organizacja zespółów projektowych na laboratorium nr 1

Studenci organizaują się w zespoły ok. 4-osobowe. Zespoły organizowane są przez osoby, które uzyskały najwyższe wyniki w teście na lidera przeprowadzonym na wykładzie.

Wskazane jest, aby w grupie znaleźli się studenci o różnych osobowościach (względem motywacji i podejścia do pracy).

Wskazane jest, aby w każdym zespole znalazły się osoby o zróznicowanych umiejętnościach:

  • Wizjoner - osoba, która podejmuje decyzję o kierunku wspólnych prac: jaki projekt opracowujemy na Laboratorium 1. (Projekt może ulec zmianie do zajęć nr 3 włącznie).
  • Specjalista grafik; jego zadaniem będzie stworzenie rysunku projektu interfejsu użytkownika - najlepiej za pomocą jakiegoś narzędzia.
  • Bibliotekarz; jego zadaniem będzie opisanie wizji projektu słowami.

W ten sposob tworzone są zespoły, które będą współpracować na laboratorium nr 1.

Podczas Laboratorium 1. liderem zespołu jest osoba, która uzyskała najwyższy wynik w teście na lidera podczas wykładu.

Zarówno składy zespołów, jak i liderzy mogą ulec zmianie do zajęć nr 3 włącznie.

Proponowany plan laboratorium

Zadanie 1. Zorganizowanie zespołu projektowego.

Czas wykonania: 30 minut.
Rezultat: Dokument, zawierający informacje o liderze i pozostałych członkach zespołu oraz o opiekunie zespołu.
Dla lidera należy podać:

  • Jego preferowany typ przywództwa wg charaketrystyki z wykładu,

  • Typ motywacji i podejścia do zadań (np. A1) według klasyfikacji podanej na wykładzie.

    Dla pozostałych członków zespołu:

  • Rola w zespole (deweloper, bibliotekarz, grafik itp.),

  • Typ motywacji i podejścia do zadań (np. A1) według klasyfikacji podanej na wykładzie.

    Maksymalna ocena: 5 punktów

Zadanie 2. Burza mózgów i praca indywidualna

Czas: 30 minut.

Przebieg: Studenci dyskutują nad wizją projektu, którą chcą przedstawić jako efekt pracy na Laboratorium nr. 1. Może to być projekt, który zespół planuje implementować na przyszłych zajęciach. Lista proponowanych tematów projektów podana jest w pliku Tematy projektów. Jeśli takich planów nie ma, można opracować wizję systemu do prowadzenia testów na wykładach prowadzonych na WMI (lepszego od cybertest!).

Następnie każdy student indywidualnie szkicuje wizję projektu na kartce (w postaci interfejsu użytkownika lub schematu działania) i opisuje działanie systemu za pomocą 3-5 zdań.

Rezultat: Tyle dokumentów, ilu jest studentów w grupie. Kartki najlepiej sfotografować i umieścić w systemie Teams.

Maksymalna ocena: 10 punktów

Zadanie 3. Praca zespołowa

Czas: 30 minut.

Cel: przedstawienie wspólnej wizji projektu.

Rezultat:

  • jeden szkich interfejsu lub schematu działania wykonany w dowolnym programie graficznym (np. figma);
  • jeden dokument (10-15 zdań) opisujący działanie projektowanego systemu.

Maksymalna ocena: 15 punktów