4.1 KiB
ID_testu: 433472
Zadanie 1: Naukowcy postanowili odpowiedzieć na pytanie:
Kto ma lepsze poczucie humoru: studenci czy prowadzący.
Każdej osobie z grup składających się ze studentów i prowadzących pokazano 10
komiksów prosząc o zaklasyfikowanie ich jako "zabawne" albo "niezbyt zabawne".
(1
oznacza "zabawny", 0
oznacza "niezbyt zabawny")
- Studenci
Komiks : K1 K2 K3 K4 K5 K6 K7 K8 K9 K10
Student 01 : [1, 1, 1, 0, 1, 1, 0, 1, 0, 0]
Student 02 : [1, 1, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0]
Student 03 : [0, 1, 1, 1, 0, 1, 0, 1, 0, 0]
Student 04 : [0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 0, 0]
Student 05 : [1, 1, 1, 0, 1, 0, 1, 1, 1, 0]
Student 06 : [0, 1, 1, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 1]
Student 07 : [1, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0]
Student 08 : [0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 1, 0]
Student 09 : [0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 1, 1]
Student 10 : [0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1]
Student 11 : [1, 0, 0, 1, 0, 0, 1, 1, 1, 1]
Student 12 : [0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 1]
Student 13 : [0, 1, 0, 0, 0, 1, 0, 1, 1, 0]
Student 14 : [1, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 1, 0]
Student 15 : [1, 1, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 0, 0]
- Prowadzący:
Komiks : K1 K2 K3 K4 K5 K6 K7 K8 K9 K10
Prowadzący 01 : [1, 1, 1, 0, 1, 1, 0, 1, 0, 0]
Prowadzący 02 : [1, 1, 0, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 0]
Prowadzący 03 : [0, 1, 1, 1, 0, 1, 0, 1, 0, 0]
Prowadzący 04 : [0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 0, 0]
Prowadzący 05 : [1, 1, 1, 0, 1, 0, 1, 1, 1, 0]
Prowadzący 06 : [0, 1, 1, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 1]
Prowadzący 07 : [1, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 0]
Prowadzący 08 : [0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 0, 1, 0]
Prowadzący 09 : [0, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 0, 1, 1]
Prowadzący 10 : [0, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1, 1, 1]
Prowadzący 11 : [1, 0, 0, 1, 0, 0, 1, 1, 1, 1]
Prowadzący 12 : [0, 0, 0, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 1]
Prowadzący 13 : [0, 1, 0, 0, 0, 1, 0, 1, 1, 0]
Prowadzący 14 : [1, 0, 0, 1, 0, 0, 0, 0, 1, 0]
Prowadzący 15 : [1, 1, 1, 1, 0, 1, 0, 0, 0, 0]
- Jakie 2 populacje będziemy porównywać?
- Czy w związku z tym, że studentom i prowadzącym pokazano te same komiksy można użyć testu sparowanego?
- Jaka jest hipoteza zerowa?
- Jaka jest hipoteza alternatywna?
- Przeprowadź test statystyczny który pozwoli potwierdzić lub obalić hipotezę zerową.
- Czy, a jeśli tak, to jakiego typu błąd popełnilibyśmy, gdyby z późniejszych badań wynikło, że prowadzący mają lepsze poczucie humoru?
Zadanie 2:
Masz wykonać eksperyment, w którym możliwymi wynikami są TAK
lub NIE
. Hipoteza zerowa brzmi
TAK
stanowi51%
wszystkich odpowiedzi.
- Jak będzie wyglądało badanie pozwalające potwierdzić lub odrzucić hipotezę zerową?
- Jak brzmi hipoteza alternatywna?
- Czy rozkład uzyskanych odpowiedzi będzie dyskretny czy ciągły?
- Jaki jest teoretyczny rozkład uzyskanych odpowiedzi?
- Ustal minimalną liczbę powtórzeń eksperymentu której wykonanie może obalić hipotezę zerową (przy poziomie istotności
0.05
) - Czy ta minimalna liczba powtórzeń eksperymentu ulegnie zmianie jeśli hipoteza zerowa będzie brzmiała:
TAK
stanowi nie więcej niż51%
wszystkich odpowiedzi.
Zadanie 3:
Studenci pisali egzamin w dwóch grupach (A
i B
). Punktacja którą otrzymali to:
A = [50.7, 46.8, 52.4, 74.8, 29.1, 33.1, 54.5, 26.5, 31.0, 42.4, 34.5, 50.1, 54.7, 36.9]
B = [67.1, 57.5, 53.3, 64.8, 41.5, 55.1, 72.1, 64.0, 58.7]
Dodatkowo została wyróżniona grupa studentów których ocena została zdeterminowana innymi powodami:
C = [46.2, 32.5, 52.5, 43.8, 28.7, 51.2, 36.2, 40.0, 52.5]
- Czy istnieje istotna statystycznie różnica pomiędzy tymi
A
iB
, czy może zostały wzięte z tej samej populacji? - Czy grupa
C
została wzięta z tej samej populacji co grupyA
lubB
?
Zadanie 4: Zdefiniować czym jest cytat, parafraza, plagiat.
- Czy i kiedy powinno się używać cytatu?
- Kiedy parafraza jest dopuszczalną formą pracy?
- W jaki sposób używać cytatu i/lub parafrazy tak aby nie zostać posądzonym o plagiat?
- Kiedy przypisanie sobie autorstwa wypowiedzi (słownej lub pisemnej) przygotowanej w oparciu o inne źródła nie jest plagiatem?