aitech-ppb-pbr/materiały na PBR (laboratorium)/05_metodyki_Prince2_i_zwinne.ipynb

4.4 KiB

Logo 1

Projekt badawczo-rozwojowy

5. Metodyka Prince2Agile[laboratorium]

Krzysztof Jassem (2021)

Logo 2

Cel laboratorium nr 5

Celem laboratorium jest rozpoczęcie prac w metodologii Prince lub Agile lub połączeniu obu metodologii.

Plan laboratorium

Na laboratorium mają zostać wykonane trzy z podanych niżej pięciu zadań - do wyboru.

Zadanie 1. Motywy przewodnie Prince2

1. Potrzeba biznesowa

Wyjaśnijcie genezę projektu. Kto będzie korzystał z projektu, jaka jest potrzeba biznesowa (dlaczego i komu przyniesie korzyści finansowe)?
Podajcie jakie są grupy interesariuszy projektu: biznes, użytkownicy, dostawca.

2. Jakość

Jakie są aspekty jakości, które ma spełniać tworzony produkt (np. szybkość działania, użyteczność, funkcjonalność)? W jaki sposób można zmierzyć jakość pod wzgledem tych aspektów? Jakie stawiamy kryteria jakości w tych aspektach?

3. Plany

Podzielcie projekt na etapy. Dla poszczególnych etapów zdefiniujcie, co powinno być ich efektem.

Ocena maksymalna: 10 punktów

Zadanie 2. Role w projekcie według metodyki Prince 2

Przydzielcie osobom wszystkie role według metodyki Prince 2. Wyjaśnijcie, jak te role będą przekładać się na konkretne czynności w Waszym projekcie.

Ocena maksymalna: 10 punktów

Zadanie 3. Analiza ryzyka

Spróbuj wykonać uproszczoną analizę ryzyka projektu według wskazówek podanych w Encyklopedii Zarządzania: https://mfiles.pl/pl/index.php/Analiza_ryzyka

Ocena maksymalna: 10 punktów

Zadanie 4. Role w projekcie według metodyki Scrum

Podzielcie się rolami w projekcie według metodyki Scrum i opiszcie, jak widzicie swoje zadania w projekcie:

  • zespół deweloperski, a w nim scrum master
  • zespół product ownera, a w nim tester

Opracujcie 5-punktowy manifest pracy w Waszym zespole.

Podsumujcie, która metodyka pracy bardziej Wam odpowiada pod kątem podziału ról.

Ocena maksymalna: 10 punktów

Zadanie 5. Zakładamy backlog

  • Utwórzcie projekt w systemie JIRA.
  • Opracujcie profile członków grupy (zdjęcia mile widziane).
  • Wpiszcie do backloga "user stories" związane z projektem - założcie w tym momencie, że wykonacie cały produkt high-tech.
  • Sprobujcie oszacować czas realizacji każdego "user story" za pomocą punktów, zakładając że 10 punktów odpowiada sumie pracy całego zespołu podczas jednego tygodniowego sprintu.

Ocena maksymalna: 10 punktów