regresja liniowa
This commit is contained in:
parent
49ca097072
commit
746d1e36bf
@ -94,7 +94,7 @@
|
|||||||
"id": "ebe61c55-c441-433d-8ba9-ec657ff5cc51",
|
"id": "ebe61c55-c441-433d-8ba9-ec657ff5cc51",
|
||||||
"metadata": {},
|
"metadata": {},
|
||||||
"source": [
|
"source": [
|
||||||
"Załóżmy, że mamy uczniów, którzy pracują w kursie e-learningowym i ciekawi nas, czy zakończą pracę w tym kursie z sukcesem, tzn. zdobędą jak najlepszy wynik w końcowym teście zaliczeniowym. Aktualne informacje, które posiadamy, to czas spędzony w tym kursie, liczba rozwiązanych ćwiczeń, liczba elementów, których uczeń jeszcze nie odwiedził. Wiemy też, kiedy uczeń zaczął się uczyć i ile razy wchodził do kursu. Każdy uczeń ma też świadomość, że mają określony termin, do kiedy muszą podejść do końcowego testu zaliczeniowego."
|
"Załóżmy, że mamy uczniów, którzy pracują w kursie e-learningowym i ciekawi nas, czy zakończą pracę w tym kursie z sukcesem, tzn. zdobędą jak najlepszy wynik w końcowym teście zaliczeniowym. Aktualne informacje, które posiadamy, to czas spędzony w tym kursie liczony w minutach, liczba rozwiązanych ćwiczeń, liczba elementów, których uczeń jeszcze nie odwiedził. Wiemy też, kiedy uczeń zaczął się uczyć i ile razy wchodził do kursu. Każdy uczeń ma też świadomość, że mają określony termin, do kiedy muszą podejść do końcowego testu zaliczeniowego."
|
||||||
]
|
]
|
||||||
},
|
},
|
||||||
{
|
{
|
||||||
@ -160,7 +160,7 @@
|
|||||||
"source": [
|
"source": [
|
||||||
"Powstaje pytanie jak wyznaczyć wartości $a$ i $b$. Istnieją algorytmy numeryczne, które pozwalają znaleźć przybliżone wartości. Jednym z nich jest tzw. algorytm gradientu prostego. Natomiast nie będziemy go w tym momencie omawiać.\n",
|
"Powstaje pytanie jak wyznaczyć wartości $a$ i $b$. Istnieją algorytmy numeryczne, które pozwalają znaleźć przybliżone wartości. Jednym z nich jest tzw. algorytm gradientu prostego. Natomiast nie będziemy go w tym momencie omawiać.\n",
|
||||||
"\n",
|
"\n",
|
||||||
"Na zajęciach ze statystyki będziecie Państwo (jeśli jeszcze nie mieliście statystyki) uczyć się jak wyznaczać te szukane wartości wg pewnych wzorów i teraz z nich skorzystamy:\n",
|
"Na zajęciach ze statystyki będziecie Państwo (jeśli jeszcze nie mieliście statystyki) uczyć się jak wyznaczać te szukane wartości wg pewnych wzorów, z których można skorzystać przy szukaniu wzoru na funkcję regresji liniowej:\n",
|
||||||
"\n",
|
"\n",
|
||||||
"$a=\\frac{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )\\left ( y_{i}-\\overline{y} \\right )}{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )^{2}}$\n",
|
"$a=\\frac{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )\\left ( y_{i}-\\overline{y} \\right )}{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )^{2}}$\n",
|
||||||
"\n",
|
"\n",
|
||||||
|
@ -94,7 +94,7 @@
|
|||||||
"id": "ebe61c55-c441-433d-8ba9-ec657ff5cc51",
|
"id": "ebe61c55-c441-433d-8ba9-ec657ff5cc51",
|
||||||
"metadata": {},
|
"metadata": {},
|
||||||
"source": [
|
"source": [
|
||||||
"Załóżmy, że mamy uczniów, którzy pracują w kursie e-learningowym i ciekawi nas, czy zakończą pracę w tym kursie z sukcesem, tzn. zdobędą jak najlepszy wynik w końcowym teście zaliczeniowym. Aktualne informacje, które posiadamy, to czas spędzony w tym kursie, liczba rozwiązanych ćwiczeń, liczba elementów, których uczeń jeszcze nie odwiedził. Wiemy też, kiedy uczeń zaczął się uczyć i ile razy wchodził do kursu. Każdy uczeń ma też świadomość, że mają określony termin, do kiedy muszą podejść do końcowego testu zaliczeniowego."
|
"Załóżmy, że mamy uczniów, którzy pracują w kursie e-learningowym i ciekawi nas, czy zakończą pracę w tym kursie z sukcesem, tzn. zdobędą jak najlepszy wynik w końcowym teście zaliczeniowym. Aktualne informacje, które posiadamy, to czas spędzony w tym kursie liczony w minutach, liczba rozwiązanych ćwiczeń, liczba elementów, których uczeń jeszcze nie odwiedził. Wiemy też, kiedy uczeń zaczął się uczyć i ile razy wchodził do kursu. Każdy uczeń ma też świadomość, że mają określony termin, do kiedy muszą podejść do końcowego testu zaliczeniowego."
|
||||||
]
|
]
|
||||||
},
|
},
|
||||||
{
|
{
|
||||||
@ -160,7 +160,7 @@
|
|||||||
"source": [
|
"source": [
|
||||||
"Powstaje pytanie jak wyznaczyć wartości $a$ i $b$. Istnieją algorytmy numeryczne, które pozwalają znaleźć przybliżone wartości. Jednym z nich jest tzw. algorytm gradientu prostego. Natomiast nie będziemy go w tym momencie omawiać.\n",
|
"Powstaje pytanie jak wyznaczyć wartości $a$ i $b$. Istnieją algorytmy numeryczne, które pozwalają znaleźć przybliżone wartości. Jednym z nich jest tzw. algorytm gradientu prostego. Natomiast nie będziemy go w tym momencie omawiać.\n",
|
||||||
"\n",
|
"\n",
|
||||||
"Na zajęciach ze statystyki będziecie Państwo (jeśli jeszcze nie mieliście statystyki) uczyć się jak wyznaczać te szukane wartości wg pewnych wzorów i teraz z nich skorzystamy:\n",
|
"Na zajęciach ze statystyki będziecie Państwo (jeśli jeszcze nie mieliście statystyki) uczyć się jak wyznaczać te szukane wartości wg pewnych wzorów, z których można skorzystać przy szukaniu wzoru na funkcję regresji liniowej:\n",
|
||||||
"\n",
|
"\n",
|
||||||
"$a=\\frac{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )\\left ( y_{i}-\\overline{y} \\right )}{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )^{2}}$\n",
|
"$a=\\frac{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )\\left ( y_{i}-\\overline{y} \\right )}{\\sum_{i=1}^{n}\\left ( x_{i}-\\overline{x} \\right )^{2}}$\n",
|
||||||
"\n",
|
"\n",
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user