aitech-pbr-pilka/laboratoria/01_praca_zespolowa_lab.ipynb
2021-10-07 11:35:32 +02:00

190 lines
7.4 KiB
Plaintext
Raw Blame History

This file contains ambiguous Unicode characters

This file contains Unicode characters that might be confused with other characters. If you think that this is intentional, you can safely ignore this warning. Use the Escape button to reveal them.

{
"cells": [
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"![Logo 1](https://git.wmi.amu.edu.pl/AITech/Szablon/raw/branch/master/Logotyp_AITech1.jpg)\n",
"<div class=\"alert alert-block alert-info\">\n",
"<h1> Projekt badawczo-rozwojowy</h1>\n",
"<h2> 1. <i>Organizacja pracy zespołowej</i>[laboratorium]</h2> \n",
"<h3>Krzysztof Jassem (2021)</h3>\n",
"</div>\n",
"\n",
"![Logo 2](https://git.wmi.amu.edu.pl/AITech/Szablon/raw/branch/master/Logotyp_AITech2.jpg)"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Proponowana punktacja zadań wykonywanych na przedmiocie PBR\n",
"<table>\n",
" <tr>\n",
" <td>Typ zadania</td> <td>Liczba punktów</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>Zadania na laboratoriach</td><td>13 x 30 = 390</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>Sprinty</td><td>6 x 10 = 60</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>Ocena końcowa za wynik projektu</td><td>150</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>Suma</td><td>600</td>\n",
" </tr>\n",
"</table>"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Proponowana skala ocen na przedmiocie PBR\n",
"<table>\n",
" <tr>\n",
" <td>Liczba punktów</td> <td>Ocena</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>500-600</td><td>5</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>450-499</td><td>4,5</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>400-449</td><td>4</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>350-399</td><td>3,5</td>\n",
" </tr>\n",
" <tr>\n",
" <td>300-349</td><td>3</td>\n",
" </tr>\n",
"</table>"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Cel laboratorium nr 1\n",
"Celem laboratorium jest zamodelowanie sytuacji, w której zespół ludzi ma do wykonania zadanie wymagające zróżnicowanych umiejętnosci. Zadanie wykonywane jest pod presją czasu. \n",
"Zadanie polega na opracowaniu założeń projektu badawczo-rozwojowego."
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Organizacja zespółów projektowych na laboratorium nr 1\n",
"Studenci organizaują się w zespoły ok. 4-osobowe (liczba osób w zespole może się wahać) na przykład w następujący sposób: \n",
"Studenci przedmotu PBR lub przedmiotu Systemy Informatyczne ogłaszają na mediach społecznościowych swoje oczekiwania w stosunku do projektu realizowanego łącznie na przedmiotach PBR i SYI, np.\n",
"1. \"Przedstawiam krótką reklamówkę swojego projektu. Potrzebuję do zespołu...\n",
"2. \"Chcę dołączyć do zespołu z określonym projektem magisterskim\". Specjalizuję się w...\n",
"3. \"Chcę dołączyć do zespołu, który będzie dopiero definiował projekt systemu informatycznego.\"\n",
"\n",
"Na podstawie tych informacji tworzone są zespoły, które będą współpracować na laboratorium nr 1. \n",
"Idealny skład zespołu to: dwie osoby z informatyki i dwie osoby z analizy danych, ale ten warunek nie jest konieczny. Składy zespołów mogą zmieniać się do zajęć nr 3 włącznie. \n",
"Podczas Laboratorium 1. liderem zespołu jest osoba, która uzyskała najwyższy wynik w teście na lidera podczas wykładu. (Lider może ulec zmianie do zajęć nr 3 włącznie). \n",
"Wskazane jest, aby w każdym zespole znalazły się osoby o zróznicowanych umiejętnościach:\n",
"* Wizjoner - osoba, która podejmuje decyzję o kierunku wspólnych prac: jaki projekt opracowujemy na Laboratorium 1. (Projekt może ulec zmianie do zajęć nr 3 włącznie).\n",
"* Specjalista grafik; jego zadaniem będzie stworzenie rysunku projektu interfejsu użytkownika - najlepiej za pomocą jakiegoś narzędzia.\n",
"* Bibliotekarz; jego zadaniem będzie opisanie wizji projektu słowami.\n",
"\n",
"Wskazane (ale nie wymagane) jest, aby w grupie znaleźli się studenci o różnych osobowościach (względem motywacji i podejścia do pracy)."
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"# Proponowany plan laboratorium"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"## Zadanie 1. Zorganizowanie zespołu projektowego.\n",
"Czas wykonania: 30 minut. \n",
"Rezultat: Dokument, zawierający informacje o liderze i pozostałych członkach zespołu oraz o opiekunie zespołu. \n",
"Dla lidera należy podać: \n",
" * Jego preferowany typ przywództwa wg charaketrystyki z wykładu,\n",
" * Typ motywacji i podejścia do zadań (np. A1) według klasyfikacji podanej na wykładzie.\n",
" \n",
"Dla pozostałych członków zespołu: \n",
" * Rola w zespole (deweloper, bibliotekarz, grafik itp.),\n",
" * Typ motywacji i podejścia do zadań (np. A1) według klasyfikacji podanej na wykładzie.\n",
" \n",
"Opiekun zespołu\n",
" * Jeśli praca związana jest z projektem mgr, to opiekunem automatycznie zostaje opiekun projektu mgr.\n",
" * Jeśli praca nie jest związana z projektem mgr, to opiekunem moze zostać dowolny pracownik WMI UAM, jeśli wyrazi zgodę.\n",
" * W pozostałych wypadkach opiekunem pozostaje wykładowca.\n",
" \n",
"Maksymalna ocena: 5 punktów"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
"## Zadanie 2. Burza mózgów i praca indywidualna\n",
"Czas: 30 minut.\n",
"\n",
"Przebieg: Studenci dyskutują nad wizją projektu, którą chcą przedstawić jako efekt pracy na Laboratorium nr. 1. Może to być projekt, który zespół planuje implementować na przyszłych zajęciach. Jeśli takich planów nie ma, można opracować wizję systemu do prowadzenia testów na wykładach prowadzonych na WMI (lepszego od cybertest!). \n",
"\n",
"Następnie każdy student indywidualnie szkicuje wizję projektu na kartce (w postaci interfejsu użytkownika lub schematu działania) i opisuje działanie systemu za pomocą 3-5 zdań. \n",
"\n",
"Rezultat: Tyle dokumentów, ilu jest studentów w grupie. Kartki najlepiej sfotografować i umieścić w systemie ustalnym z opiekunem (np. Google Drive, Teams).\n",
" \n",
"Maksymalna ocena: 10 punktów"
]
},
{
"cell_type": "markdown",
"metadata": {},
"source": [
" ## Zadanie 3. Praca zespołowa\n",
"Czas: 30 minut. \n",
" \n",
"Cel: przedstawienie wspólnej wizji projektu. \n",
"\n",
"Rezultat:\n",
" * jeden szkich interfejsu lub schematu działania wykonany w dowolnym programie graficznym (np. figma);\n",
" * jeden dokument (10-15 zdań) opisujący działanie projektowanego systemu.\n",
"\n",
"Maksymalna ocena: 15 punktów "
]
}
],
"metadata": {
"author": "Krzysztof Jassem",
"email": "jassem@amu.edu.pl",
"kernelspec": {
"display_name": "Python 3",
"language": "python",
"name": "python3"
},
"lang": "pl",
"language_info": {
"codemirror_mode": {
"name": "ipython",
"version": 3
},
"file_extension": ".py",
"mimetype": "text/x-python",
"name": "python",
"nbconvert_exporter": "python",
"pygments_lexer": "ipython3",
"version": "3.7.6"
},
"subtitle": "01. Praca zespołowa[laboratorium]",
"title": "Projekt badawczo-rozwojowy",
"year": "2021"
},
"nbformat": 4,
"nbformat_minor": 4
}