97 lines
5.0 KiB
Plaintext
97 lines
5.0 KiB
Plaintext
{
|
||
"cells": [
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {},
|
||
"source": [
|
||
"# Informacje ogólne"
|
||
]
|
||
},
|
||
{
|
||
"cell_type": "markdown",
|
||
"metadata": {},
|
||
"source": [
|
||
"## Prowadzący\n",
|
||
"\n",
|
||
"mgr Ryszard Staruch\n",
|
||
"\n",
|
||
"Kontakt: mail (ryssta@amu.edu.pl) lub przez Teamsy\n",
|
||
"\n",
|
||
"Dużury: wtorek 10:00-11:30 (możliwe inne terminy)\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"## Literatura\n",
|
||
"Polecana literatura do przedmiotu:\n",
|
||
"\n",
|
||
"- Koehn, P. (2009). Statistical Machine Translation. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9780511815829\n",
|
||
"- Philipp Koehn. \"Neural Machine Translation\". 2020.\n",
|
||
"- https://web.stanford.edu/~jurafsky/slp3/3.pdf\n",
|
||
"- Jacob Devlin, Ming-Wei Chang, Kenton Lee, Kristina Toutanova. 2019. BERT: Pre-training of Deep Bidirectional Transformers for Language Understanding. North American Association for Computational Linguistics (NAACL).\n",
|
||
"- Colin Raffel, Noam Shazeer, Adam Roberts, Katherine Lee, Sharan Narang, Michael Matena, Yanqi Zhou, Wei Li, Peter J. Liu. 2020. Exploring the Limits of Transfer Learning with a Unified Text-to-Text Transformer. Journal of Machine Learning Research vol 21, number 140, pages 1-67.\n",
|
||
"- Radford, Alec and Wu, Jeff and Child, Rewon and Luan, David and Amodei, Dario and Sutskever, Ilya. 2019. Language Models are Unsupervised Multitask Learners\n",
|
||
"- https://jalammar.github.io/illustrated-transformer/\n",
|
||
"- https://www.youtube.com/watch?v=-9evrZnBorM&ab_channel=YannicKilcher\n",
|
||
"- https://www.youtube.com/watch?v=u1_qMdb0kYU&ab_channel=YannicKilcher\n",
|
||
"- Kursy Andrewa Ng na Courserze\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"## Laboratorium \n",
|
||
"\n",
|
||
"Podstawą do zaliczenia laboratorium jest uzyskanie odpowiedniej liczby punktów. Liczba punktów jest jedynym kryterium oceny końcowej. \n",
|
||
"\n",
|
||
"Punkty otrzymuje się za rozwiązanie zadań podanych przez prowadzącego oraz projekt końcowy. \n",
|
||
"\n",
|
||
"### Zadania ćwiczeniowe (laboratoria 2 – 6 oraz 8 – 12) \n",
|
||
"\n",
|
||
"Zadania ćwiczeniowe studenci wykonują podczas laboratoriów 2 – 6 oraz 8 – 12. Celem każdego laboratorium jest nabycie umiejętności praktycznego wykorzystania wiedzy poznanej podczas poprzedzającego wykładu. Podczas jednych zajęć rozwiązuje się od jednego do kilku zadań. Termin oddania zadań mija w najbliższy wtorek o godzinie 23:59 po danych zajęciach (czyli dla zajęć z 9 października termin oddania zadań przypada na 15 października 23:59). \n",
|
||
"\n",
|
||
"Maksymalna liczba punktów do uzyskania za zadania na jednych zajęciach wynosi: **40**. Warunkiem koniecznym dla zdobycia maksymalnej liczby punktów jest obecność na zajęciach. \n",
|
||
"\n",
|
||
"W przypadku nieobecności na zajęciach student ma prawo wykonać zadania i oddać je w terminie uzgodnionym z prowadzącym. Maksymalna liczba punktów do uzyskania wynosi wtedy: **20**. \n",
|
||
"\n",
|
||
"### Zadanie projektowe (laboratoria 7 oraz 13 – 15) \n",
|
||
"\n",
|
||
"Laboratoria nr 7 będą poświęcone podzieleniu się na zespoły oraz przygotowanie/przedyskutowanie kwestii zadania projektowego.\n",
|
||
"\n",
|
||
"Studenci dobierają się w grupy 2 osobowe (w przypadku nieparzystej liczby osób w grupie 1 zespół musi być 3 osobowy) i przedstawiają propozycję projektu najpóźniej do zajęć nr 12 włącznie (zajęcia nr 12 wypadają 18 grudnia 2024). Nie ma możliwości samodzielnego wykonania projektu. \n",
|
||
"\n",
|
||
"Wykonanie projektu polega na stworzeniu programu/systemu (zgodnie z ustalonym tematem projektu) oraz przygotowaniu i przedstawieniu prezentacji (czas trwania 5-10 minut) na zajęciach nr 14 i 15. \n",
|
||
"\n",
|
||
"Dokładny termin prezentacji każdego zespołu zostanie ustalony wspólnie z prowadzącym. \n",
|
||
"\n",
|
||
"Oceniana będzie kreatywność/oryginalność projektu, wykonanie projektu oraz odpowiednie zaprezentowanie projektu. \n",
|
||
"\n",
|
||
"Maksymalna sumaryczna liczba punktów do zdobycia za zadanie projektowe wynosi 200 punktów. \n",
|
||
"\n",
|
||
"Część techniczna projektu (kod źródłowy/przykładowe dane) musi zostać przekazana prowadzącemu w formie umożliwiającej bezproblemowe uruchomienie projektu. \n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"Przelicznik punktów na ocenę:\n",
|
||
"* 0-299 — 2\n",
|
||
"* 300-349 — 3\n",
|
||
"* 350-399 — 3+\n",
|
||
"* 400-449 — 4\n",
|
||
"* 450-499 — 4+\n",
|
||
"* 500+ — 5\n",
|
||
"\n",
|
||
"Technicznie rozwiązania zadań zgłaszamy na platformie Teams.\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"Łącznie (za zadania oraz projekt) do zdobycia będzie 600 punktów.\n",
|
||
"\n",
|
||
"\n",
|
||
"## Obecność na zajęciach\n",
|
||
"\n",
|
||
"Obecność na zajęciach jest **obowiązkowa**. Nieobecność może być usprawiedliwiona w przypadku choroby potwierdzonej zwolnieniem lekarskim. Dopuszczalne są maksymalnie 3 nieusprawiedliwione nieobecności."
|
||
]
|
||
}
|
||
],
|
||
"metadata": {
|
||
"language_info": {
|
||
"name": "python"
|
||
}
|
||
},
|
||
"nbformat": 4,
|
||
"nbformat_minor": 2
|
||
}
|