Changed method to check if GM is already logged #15

Merged
s426135 merged 2 commits from SES-78 into master 2020-12-06 15:42:01 +01:00

View File

@ -1,19 +1,33 @@
using System; using Microsoft.AspNetCore.SignalR;
using System;
using System.Collections.Generic; using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Threading.Tasks; using System.Threading.Tasks;
using Microsoft.AspNetCore.SignalR;
namespace SessionCompanion.Hubs namespace SessionCompanion.Hubs
{ {
public class SessionHub : Hub public class SessionHub : Hub
{ {
/// <summary>
/// Lista zalogowanych graczy i identyfikator wybranej postaci
/// </summary>
private static Dictionary<string, int> ConnectedCharacters = new Dictionary<string, int>(); private static Dictionary<string, int> ConnectedCharacters = new Dictionary<string, int>();
/// <summary>
/// Status, czy GM został już zalogowany
/// </summary>
private static bool GameMasterConnected = new bool();
public SessionHub() public SessionHub()
{ {
} }
/// <summary>
/// Metoda nadpisuje istniejącą metodę wywoływaną na utratę połączenia.
/// Ma ona za zadanie usunąć odłączonego gracza z listy zalogowanych.
/// Pozostałe ekrany zostają powiadomione wiadomością "GoodBye"
/// </summary>
/// <param name="exception">Błąd/przyczyna odłączenia</param>
public override Task OnDisconnectedAsync(Exception exception) public override Task OnDisconnectedAsync(Exception exception)
{ {
// if true then it is character, if false it is GM // if true then it is character, if false it is GM
@ -25,22 +39,42 @@ namespace SessionCompanion.Hubs
else else
{ {
Groups.RemoveFromGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster"); Groups.RemoveFromGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster");
GameMasterConnected = false;
} }
Clients.All.SendAsync("GoodBye", "Player has left the game"); Clients.All.SendAsync("GoodBye", "Player has left the game");
return base.OnDisconnectedAsync(exception); return base.OnDisconnectedAsync(exception);
} }
#region GameMaster #region GameMaster
public Task GameMasterLogin()
/// <summary>
/// Logowanie do Huba dla GM
/// Wysyła wiadomość "Welcome" do wszystkich zalogowanych użytkoników
/// </summary>
/// <returns>Zwraca true - jeśli udało się zalogować, false - jesli ktoś zalogował się już jako GM</returns>
public bool GameMasterLogin()
{
if (!GameMasterConnected)
{ {
Groups.AddToGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster"); Groups.AddToGroupAsync(Context.ConnectionId, "GameMaster");
GameMasterConnected = true;
return Clients.All.SendAsync("Welcome", "Welcome new Game Master"); Clients.All.SendAsync("Welcome", "Welcome new Game Master");
return true;
}
else
{
return false;
}
} }
#endregion #endregion
#region Player #region Player
/// <summary>
/// Logowanie do Huba dla Gracza
/// </summary>
/// <param name="characterId"> Identyfikator zalogowanego bohatera </param>
/// <returns>Wysyła wiadomość "Welcome" do wszystkich zalogowanych użytkoników</returns>
public Task PlayerCharacterLogin(int characterId) public Task PlayerCharacterLogin(int characterId)
{ {
ConnectedCharacters.Add(Context.ConnectionId, characterId); ConnectedCharacters.Add(Context.ConnectionId, characterId);