49 lines
2.3 KiB
Markdown
Executable File
49 lines
2.3 KiB
Markdown
Executable File
Opis skrócony przypadków użycia
|
|
===============================
|
|
|
|
Aktorzy procesu i ich cele
|
|
--------------------------
|
|
|
|
|Aktor | Cel
|
|
|---------------------------------------|-------------------------------|
|
|
|Klient | Zakup produktu |
|
|
|Magazynier | Uzupełnienie produktu |
|
|
|Magazynier | Usunięcie zepsutego produktu|
|
|
|Serwisant | Naprawa automatu |
|
|
|System obsługi płatności elektronicznej| Przyjmowanie płatności kartą|
|
|
|
|
Przypadki użycia
|
|
----------------
|
|
|
|
### Use case 1: Zakup produktu pakowanego
|
|
|
|
Klient wybiera produkt i otrzymuje informacje o cenie. Klient dokonuje płatności gotówką. Automat wydaje wybrany produkt.
|
|
|
|
### Use case 2: Zakup produktu pakowanego za pomocą karty
|
|
|
|
Klient wybiera produkt i otrzymuje informacje o cenie. Klient dokonuje płatności kartą(UC 8). System obsługi płatności elektronicznej pobiera pieniądze z karty. Automat wydaje wybrany produkt.
|
|
|
|
### Use case 3: Zakup przygotowywanego produktu
|
|
|
|
Klient wybiera produkt i otrzymuje informacje o cenie. Klient dokonuje płatności gotówką. Automat przygotowuje produkt. Automat wydaje wybrany produkt.
|
|
|
|
### Use case 4: Zakup przygotowywanego produktu za pomocą karty
|
|
|
|
Klient wybiera produkt i otrzymuje informacje o cenie. Klient dokonuje płatności kartą (UC 8). System obsługi płatności elektronicznej pobiera pieniądze z karty Automat przygotowuje produkt. Automat wydaje wybrany produkt.
|
|
|
|
### Use case 5:Uzupełnienie automatu
|
|
|
|
W przypadku braku konkretnego produktu automat wysyła komunikat do magazyniera. Magazynier po otrzymaniu komunikatu przyjeżdża i uzupełnia automat.
|
|
|
|
### Use case 6: Wymiana przeterminowanego produktu
|
|
|
|
W przypadku przeterminowanego produktu automat wysyła komunikat do magazyniera. Magazynier po otrzymaniu komunikatu przyjeżdża i usuwa przeterminowany produkt.
|
|
|
|
### Use case 7: Naprawa automatu
|
|
|
|
Automat wysyła komunikat do serwisanta. Serwisant po otrzymaniu komunikatu przyjeżdża i naprawia automat.
|
|
|
|
### Use case 8: Płatność kartą
|
|
|
|
Klient wprowadza kartę. System obsługi płatności elektronicznej weryfikuję poprawność karty i potwierdza płatność.
|