1.9 KiB
1.9 KiB
Raport 1
Wybrany temat: Automatyczny kelner
Członkowie zespołu: Marcin Jerzy Dobrowalski, Paweł Lewcki, Dominik Zawadzki, Maksymilian Kierski
Czas prac: 04.03.2020 - 08.04.2020
Link do repozytorium projektu: https://git.wmi.amu.edu.pl/s444427/Sztuczna_Inteligencja_2020
Założenia Projektu
- Stworzenie symulacji pracy automatycznego kelnera
- Praca agenta, opiera się o metody naucznia maszynowego
- Środowisko działania symulacji jest oparte na macierzy
- Środowisko generowane jest na bazie pliku tesktowego
- Kelner porusza się tylko po predefiniowanych polach macierzy
- Kelner potrafi rozpoznawać pola marzecierzy z predefiniowanymi elementami takimi jak klient, stół, krzesło, bar, ściana
- Kelner sprawdza stan stolika (pusty, nowi goście, starzy goście, po gościach)
- Kelner obsługuje gości (doradza danie, przyjmuję zamówienie, serwuje danie, sprząta stolik)
- Kelner porusza się w optymalny sposób
- Kelner odbiera gotowe dania z baru i zanosi je do gości
Środowisko agenta i reprezentacja wiedzy
Środowisko oparte jest na macierzy. Macierz z poczególnymi polami środowiska tworzona jest na podstawie pliku tekstowego simulation_1.txt. Pola macierzy zawierają objekty reprezentujące elemnty środowiska. Każdy z obiektów ma swoje poszczególne atrybuty, odpowiedzialne za sposób interakcji agenta względem nich. Agent potrafi porszać się na poczególnych polach pomocą WSAD.
- main.py - plik startowy
- matrix.py - klasa macierzy
- tile.py - klasa pola macierzy
- graphics.py - klasa grafiki
- waiter.py - klasa agenta
Instalacja i uruchomienie
Wymagania:
module: pygames
Python: 3.7.7
macOS / Linux
pygames
python main.py
Windows
pygames
python main.py