APO_automat/use-case-1.md

3.5 KiB

Use Case 1: Zakup produktu pakowanego, płatność gotówka

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: Chce otrzymać zakupiony prodkt i resztę. Ocekuje, że cały proces przebiegnie sprawnie.

  • Właściciel automatu: Oczekuje, że zostanie wydana taka ilość produktów za jaką klient zapłacił oraz, że automat wyda klientowi odpowiednią resztę.

Warunki wstępne:

Automat jest sprawny i wzystkie produkty są uzupełnione.

Warunki końcowe:

Zakup zosał poprawnie przeprowadzony. Klient dokonał zapłaty i otrzymał wybrany produkt.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient podchodzi do automatu.
  2. Klient wybiera produkt, który chce kupić.
  3. Automat podaje cenę wybranego produktu i jego skład.
  4. Klient dokonuje płatności gotówką.
  5. System zapisuje informacje o dacie, godzinie i danych transakcji, system aktualizuje informacje o stanie automatu.
  6. Automat wydaje reszte i podaje zakupiony produkt.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji kiedy system zawiesza się: Załącza sie system awaryjny, resetuje transakcje, zwraca klientowi pieniądze i uruchamia procedure zakupu od nowa.

2a. Wybór przez klienta produktu nie isteniejącego, lub którego nie ma na stanie: wyswietlenie informacji na ekranie o błędzie, i prośba o ponowny wybów.

3a. Brak ceny produktu w systemie: system odmawia możliwości zakupu produktu.

3b. Wiecej niż jedna cene w systemie: system podaje klientowi cene, która została wprowadzona jako ostatnia (z cena z najnowszej aktualizacji).

3c. Brak danych o składzie danego produktu w systemie: 1. system informuje o braku danych o składzie i alergenach. 2. Klient kupuje produkt. 2a. Klient rezygnuje z zakupu, zakup anulowany, transakcja przerwana.

4a. Klient dokonuje płatności obcą walutą lub nie obsugiwanym nominałem: system nie przyjmuje pieniędzy, zwraca pieniądze klientowi.

4b. Klient ma niewystarczająca ilość pieniędzy aby zapłącić za wybrany produkt: Klient klika przycisk "anuluj zakup", system zwraca pieniądze, przerywa transakcje.

6a. W automacie nie ma pieniędzy aby wydać reszte: 1. System informuje klienta o braku pieniędzy do wydania reszty 2. Klient zgadza sie na zapłacenie wyższej ceny. 2a. Klient rezygnuje z zakupu, klika przycisk "anuluj zakupu", system przerywa transakcje.

Wymagania specjalne:

- System posoada informacje o składzie produktu i o alergenach. 

- Wymagany panel głosowy dla osób niewidomych.

- Możliwość interfejsu wielojęzycznego.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

*a. Wszystkie dane wprowadzone w trakcie zakupu objete są wspólną transakcją bazodanową.

*b. Panel dotykowy, słóżący do wyboru produktu i anulowania zakupu.

*c. Ekran do wyświatlania ceny i informacji o prodkucie (skład), informacje muszą być czytalne z odległości 1m.

2a. Identyfikator produktu wprowadzony z panela dotykowego przez klienta (identyfikator w postaci dwucyfrowej od 00 do 99)

  1. Wydanie prodktu i reszy po dokonaniu płatności przez klienta w mniej niż 30 sekund w 90% przypadków.

Kwestie otwarte: