Pracowania_programowania/serwer.go

57 lines
1.7 KiB
Go
Raw Normal View History

2018-11-21 21:34:03 +01:00
package main
import (
2018-11-22 20:53:37 +01:00
"fmt"
2018-11-22 20:20:18 +01:00
"log"
"net/http"
"image"
"image/color"
"image/gif"
"io"
"math"
"math/rand"
2018-11-21 21:34:03 +01:00
)
var palette = []color.Color{color.White, color.Black}
2018-11-22 20:20:18 +01:00
const (
whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette
blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette
)
2018-11-20 22:30:03 +01:00
func main() {
2018-11-22 20:53:37 +01:00
http.HandleFunc("/", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintln(w, "Witam na mojej stronie GO!\nAby przetestować jedną z opcji skorzystaj z opisu:\n")
// fmt.Fprintln(w, "/gif - wyświetla anomiwanego gifa "lissajous")
// fmt.Fprintln(w, "/info - wyświetla informacje o autorze)
// fmt.Fprintln(w, "/time - wyświetla informacje aktualnym czasie)
// fmt.Fprintln(w, "/time - wyświetla informacje o języku go)
})
2018-11-22 20:20:18 +01:00
http.HandleFunc("/gif", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
lissajous(w)
})
2018-11-22 20:53:37 +01:00
2018-11-22 20:20:18 +01:00
log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil))
}
2018-11-21 21:34:03 +01:00
func lissajous(out io.Writer) {
2018-11-22 20:20:18 +01:00
const (
cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x
res = 0.001 // rozdzielczość kątowa
size = 100 // rozmiar płótna obrazu [size..+size]
nframes = 64 // liczba klatek animacji
delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms
)
freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y
anim := gif.GIF{LoopCount: nframes}
phase := 0.0 // przesunięcie fazowe
for i := 0; i < nframes; i++ {
rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1)
img := image.NewPaletted(rect, palette)
for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res {
x := math.Sin(t)
y := math.Sin(t*freq + phase)
img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5),
blackIndex)
}
phase += 0.1
anim.Delay = append(anim.Delay, delay)
anim.Image = append(anim.Image, img)
}
gif.EncodeAll(out, &anim) // UWAGA: ignorowanie błędów kodowania
}