Zaktualizuj 'serwer.go'
This commit is contained in:
parent
22b203bb25
commit
a9b47b0527
91
serwer.go
91
serwer.go
@ -1,59 +1,74 @@
|
||||
package main
|
||||
import (
|
||||
"fmt"
|
||||
"log"
|
||||
"net/http"
|
||||
"image"
|
||||
"image/color"
|
||||
"image/gif"
|
||||
"io"
|
||||
"math"
|
||||
"math/rand"
|
||||
)
|
||||
import (
|
||||
"fmt"
|
||||
"log"
|
||||
"net/http"
|
||||
"image"
|
||||
"image/color"
|
||||
"image/gif"
|
||||
"io"
|
||||
"math"
|
||||
"math/rand"
|
||||
"time"
|
||||
)
|
||||
var count int
|
||||
var palette = []color.Color{color.White, color.Black}
|
||||
const (
|
||||
whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette
|
||||
blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette
|
||||
whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette
|
||||
blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette
|
||||
)
|
||||
func main() {
|
||||
http.HandleFunc("/", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
|
||||
fmt.Fprintln(w, "Witam na mojej stronie GO!\nAby przetestować jedną z opcji skorzystaj z opisu:\n/gif - wyświetla anomiwanego gifa lissajous\n/info - wyświetla informacje o autorze\n/time - wyświetla informacje aktualnym czasie\n/go - wyświetla informacje o języku go\n")
|
||||
fmt.Fprintln(w, "Witam na mojej stronie GO!\nAby przetestować jedną z opcji skorzystaj z opisu:\n/gif - wyświetla anomiwanego gifa lissajous\n/info - wyświetla informacje o autorze\n/time - wyświetla informacje aktualnym czasie\n/go - wyświetla informacje o języku go\n/count - wyświetla ilość odwiedzin na obecnej sesji\n")
|
||||
count++
|
||||
})
|
||||
http.HandleFunc("/go", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
|
||||
fmt.Fprintln(w, "Go (często nazywany także golang) – język programowania opracowany przez pracowników Google: Roberta Griesemera, Roba Pike'a oraz Kena Thompsona. Łączy w sobie łatwość pisania aplikacji charakterystyczną dla języków dynamicznych (np. Python, Lisp), jak również wydajność języków kompilowanych (np. C, C++) Dostępny jest kompilator na platformę x86, x64 i ARM o nazwie go. Został również stworzony kompilator na bazie GNU Compiler Collection – Gccgo.")
|
||||
count++
|
||||
})
|
||||
http.HandleFunc("/info", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
|
||||
fmt.Fprintln(w, "Robert Stachecki\ns439482\nrobert.stachecki@o2.pl\ntel. 796194138\nStrona oparta została na podstawie kursu z książki Donovan-A. Jezyk Go. Poznaj i programuj\n")
|
||||
count++
|
||||
})
|
||||
http.HandleFunc("/time", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
|
||||
t := time.Now()
|
||||
fmt.Fprintln(w, t)
|
||||
count++
|
||||
})
|
||||
http.HandleFunc("/gif", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
|
||||
lissajous(w)
|
||||
lissajous(w)
|
||||
count++
|
||||
})
|
||||
http.HandleFunc("/count", counter)
|
||||
|
||||
log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil))
|
||||
}
|
||||
func counter(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
|
||||
fmt.Fprintf(w, "Liczba wywołań %d\n", count)
|
||||
}
|
||||
func lissajous(out io.Writer) {
|
||||
const (
|
||||
cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x
|
||||
res = 0.001 // rozdzielczość kątowa
|
||||
size = 300 // rozmiar płótna obrazu [–size..+size]
|
||||
nframes = 64 // liczba klatek animacji
|
||||
delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms
|
||||
)
|
||||
freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y
|
||||
anim := gif.GIF{LoopCount: nframes}
|
||||
phase := 0.0 // przesunięcie fazowe
|
||||
const (
|
||||
cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x
|
||||
res = 0.001 // rozdzielczość kątowa
|
||||
size = 300 // rozmiar płótna obrazu
|
||||
nframes = 64 // liczba klatek animacji
|
||||
delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms
|
||||
)
|
||||
freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y
|
||||
anim := gif.GIF{LoopCount: nframes}
|
||||
phase := 0.0 // przesunięcie fazowe
|
||||
for i := 0; i < nframes; i++ {
|
||||
rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1)
|
||||
img := image.NewPaletted(rect, palette)
|
||||
rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1)
|
||||
img := image.NewPaletted(rect, palette)
|
||||
for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res {
|
||||
x := math.Sin(t)
|
||||
y := math.Sin(t*freq + phase)
|
||||
img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5),
|
||||
blackIndex)
|
||||
}
|
||||
phase += 0.1
|
||||
anim.Delay = append(anim.Delay, delay)
|
||||
anim.Image = append(anim.Image, img)
|
||||
}
|
||||
gif.EncodeAll(out, &anim) // UWAGA: ignorowanie błędów kodowania
|
||||
}
|
||||
x := math.Sin(t)
|
||||
y := math.Sin(t*freq + phase)
|
||||
img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5),
|
||||
blackIndex)
|
||||
}
|
||||
phase += 0.1
|
||||
anim.Delay = append(anim.Delay, delay)
|
||||
anim.Image = append(anim.Image, img)
|
||||
}
|
||||
gif.EncodeAll(out, &anim) //ignorowanie błędów kodowania
|
||||
}
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user