Zaktualizuj 'serwer.go'

This commit is contained in:
Robert Stachecki 2018-11-23 20:47:20 +00:00
parent 22b203bb25
commit a9b47b0527

View File

@ -1,59 +1,74 @@
package main
import (
"fmt"
"log"
"net/http"
"image"
"image/color"
"image/gif"
"io"
"math"
"math/rand"
)
import (
"fmt"
"log"
"net/http"
"image"
"image/color"
"image/gif"
"io"
"math"
"math/rand"
"time"
)
var count int
var palette = []color.Color{color.White, color.Black}
const (
whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette
blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette
whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette
blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette
)
func main() {
http.HandleFunc("/", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintln(w, "Witam na mojej stronie GO!\nAby przetestować jedną z opcji skorzystaj z opisu:\n/gif - wyświetla anomiwanego gifa lissajous\n/info - wyświetla informacje o autorze\n/time - wyświetla informacje aktualnym czasie\n/go - wyświetla informacje o języku go\n")
fmt.Fprintln(w, "Witam na mojej stronie GO!\nAby przetestować jedną z opcji skorzystaj z opisu:\n/gif - wyświetla anomiwanego gifa lissajous\n/info - wyświetla informacje o autorze\n/time - wyświetla informacje aktualnym czasie\n/go - wyświetla informacje o języku go\n/count - wyświetla ilość odwiedzin na obecnej sesji\n")
count++
})
http.HandleFunc("/go", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintln(w, "Go (często nazywany także golang) język programowania opracowany przez pracowników Google: Roberta Griesemera, Roba Pike'a oraz Kena Thompsona. Łączy w sobie łatwość pisania aplikacji charakterystyczną dla języków dynamicznych (np. Python, Lisp), jak również wydajność języków kompilowanych (np. C, C++) Dostępny jest kompilator na platformę x86, x64 i ARM o nazwie go. Został również stworzony kompilator na bazie GNU Compiler Collection Gccgo.")
count++
})
http.HandleFunc("/info", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintln(w, "Robert Stachecki\ns439482\nrobert.stachecki@o2.pl\ntel. 796194138\nStrona oparta została na podstawie kursu z książki Donovan-A. Jezyk Go. Poznaj i programuj\n")
count++
})
http.HandleFunc("/time", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
t := time.Now()
fmt.Fprintln(w, t)
count++
})
http.HandleFunc("/gif", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
lissajous(w)
lissajous(w)
count++
})
http.HandleFunc("/count", counter)
log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil))
}
func counter(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintf(w, "Liczba wywołań %d\n", count)
}
func lissajous(out io.Writer) {
const (
cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x
res = 0.001 // rozdzielczość kątowa
size = 300 // rozmiar płótna obrazu [size..+size]
nframes = 64 // liczba klatek animacji
delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms
)
freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y
anim := gif.GIF{LoopCount: nframes}
phase := 0.0 // przesunięcie fazowe
const (
cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x
res = 0.001 // rozdzielczość kątowa
size = 300 // rozmiar płótna obrazu
nframes = 64 // liczba klatek animacji
delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms
)
freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y
anim := gif.GIF{LoopCount: nframes}
phase := 0.0 // przesunięcie fazowe
for i := 0; i < nframes; i++ {
rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1)
img := image.NewPaletted(rect, palette)
rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1)
img := image.NewPaletted(rect, palette)
for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res {
x := math.Sin(t)
y := math.Sin(t*freq + phase)
img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5),
blackIndex)
}
phase += 0.1
anim.Delay = append(anim.Delay, delay)
anim.Image = append(anim.Image, img)
}
gif.EncodeAll(out, &anim) // UWAGA: ignorowanie błędów kodowania
}
x := math.Sin(t)
y := math.Sin(t*freq + phase)
img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5),
blackIndex)
}
phase += 0.1
anim.Delay = append(anim.Delay, delay)
anim.Image = append(anim.Image, img)
}
gif.EncodeAll(out, &anim) //ignorowanie błędów kodowania
}