Pracowania_programowania/serwer.go

75 lines
3.1 KiB
Go
Raw Permalink Blame History

This file contains invisible Unicode characters

This file contains invisible Unicode characters that are indistinguishable to humans but may be processed differently by a computer. If you think that this is intentional, you can safely ignore this warning. Use the Escape button to reveal them.

This file contains Unicode characters that might be confused with other characters. If you think that this is intentional, you can safely ignore this warning. Use the Escape button to reveal them.

package main
import (
"fmt"
"log"
"net/http"
"image"
"image/color"
"image/gif"
"io"
"math"
"math/rand"
"time"
)
var count int
var palette = []color.Color{color.White, color.Black}
const (
whiteIndex = 0 // pierwszy kolor w zmiennej palette
blackIndex = 1 // następny kolor w zmiennej palette
)
func main() {
http.HandleFunc("/", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintln(w, "Witam na mojej stronie GO!\nAby przetestować jedną z opcji skorzystaj z opisu:\n/gif - wyświetla anomiwanego gifa lissajous\n/info - wyświetla informacje o autorze\n/time - wyświetla informacje aktualnym czasie\n/go - wyświetla informacje o języku go\n/count - wyświetla ilość odwiedzin na obecnej sesji\n")
count++
})
http.HandleFunc("/go", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintln(w, "Go (często nazywany także golang) język programowania opracowany przez pracowników Google: Roberta Griesemera, Roba Pike'a oraz Kena Thompsona. Łączy w sobie łatwość pisania aplikacji charakterystyczną dla języków dynamicznych (np. Python, Lisp), jak również wydajność języków kompilowanych (np. C, C++) Dostępny jest kompilator na platformę x86, x64 i ARM o nazwie go. Został również stworzony kompilator na bazie GNU Compiler Collection Gccgo.")
count++
})
http.HandleFunc("/info", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintln(w, "Robert Stachecki\ns439482\nrobert.stachecki@o2.pl\ntel. 796194138\nStrona oparta została na podstawie kursu z książki Donovan-A. Jezyk Go. Poznaj i programuj\n")
count++
})
http.HandleFunc("/time", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
t := time.Now()
fmt.Fprintln(w, t)
count++
})
http.HandleFunc("/gif", func(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
lissajous(w)
count++
})
http.HandleFunc("/count", counter)
log.Fatal(http.ListenAndServe("localhost:8000", nil))
}
func counter(w http.ResponseWriter, r *http.Request) {
fmt.Fprintf(w, "Liczba wywołań %d\n", count)
}
func lissajous(out io.Writer) {
const (
cycles = 5 // liczba pełnych obiegów oscylatora x
res = 0.001 // rozdzielczość kątowa
size = 300 // rozmiar płótna obrazu
nframes = 64 // liczba klatek animacji
delay = 8 // opóźnienie między klatkami w jednostkach 10 ms
)
freq := rand.Float64() * 3.0 // częstotliwość względna oscylatora y
anim := gif.GIF{LoopCount: nframes}
phase := 0.0 // przesunięcie fazowe
for i := 0; i < nframes; i++ {
rect := image.Rect(0, 0, 2*size+1, 2*size+1)
img := image.NewPaletted(rect, palette)
for t := 0.0; t < cycles*2*math.Pi; t += res {
x := math.Sin(t)
y := math.Sin(t*freq + phase)
img.SetColorIndex(size+int(x*size+0.5), size+int(y*size+0.5),
blackIndex)
}
phase += 0.1
anim.Delay = append(anim.Delay, delay)
anim.Image = append(anim.Image, img)
}
gif.EncodeAll(out, &anim) //ignorowanie błędów kodowania
}