Dodano sprawdzenie, czy pole na domek jest typu Grass
This commit is contained in:
parent
45148b1694
commit
0680234e50
2
.gitignore
vendored
Normal file
2
.gitignore
vendored
Normal file
@ -0,0 +1,2 @@
|
||||
VENV
|
||||
**/__pycache__
|
49
game.py
49
game.py
@ -18,43 +18,46 @@ PLAY_WIDTH = (home_amount+1)*64
|
||||
PLAY_HEIGHT = PLAY_WIDTH
|
||||
|
||||
#Całe okno gry (z przyszłym hud'em)
|
||||
WINDOW_WIDTH = PLAY_WIDTH + 100
|
||||
WINDOW_HEIGHT = PLAY_HEIGHT + 100
|
||||
WINDOW_WIDTH = PLAY_WIDTH #+ 100
|
||||
WINDOW_HEIGHT = PLAY_HEIGHT #+ 100
|
||||
GAMEWINDOW = display.set_mode((WINDOW_WIDTH, WINDOW_HEIGHT), 0, 32)
|
||||
WHITE = (255, 255, 255)
|
||||
display.set_caption('Śmieciarz WMI')
|
||||
|
||||
#Dodawanie pól typu Grass
|
||||
for x in range(PLAY_HEIGHT//64):
|
||||
cells.append([])
|
||||
for y in range(PLAY_HEIGHT//64):
|
||||
grass = Grass(x,y)
|
||||
cells[x].append(grass)
|
||||
cells.append([])
|
||||
for y in range(PLAY_HEIGHT//64):
|
||||
grass = Grass(x,y)
|
||||
cells[x].append(grass)
|
||||
|
||||
|
||||
#Losowanie domków i dodawanie je do mapy
|
||||
for x in range(home_amount):
|
||||
#Sprawdzenie, czy istnieje już domek na danej pozycji, jeżeli tak to losuj ponownie
|
||||
x = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
|
||||
y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
|
||||
print(x,y)
|
||||
house = House(x,y)
|
||||
cells[x][y] = house
|
||||
home_len = home_amount
|
||||
while( home_len > 0 ):
|
||||
#Sprawdzenie, czy istnieje już domek na danej pozycji, jeżeli tak to losuj ponownie
|
||||
|
||||
x = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
|
||||
y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
|
||||
|
||||
if( type(cells[x][y]) == Grass ):
|
||||
cells[x][y] = House(x,y)
|
||||
home_len = home_len - 1
|
||||
|
||||
#Dodawanie wszystkich spritow do grupy spritow
|
||||
for x in range(len(cells)):
|
||||
for y in range(len(cells[x])):
|
||||
all_sprites.add(cells[x][y])
|
||||
for y in range(len(cells[x])):
|
||||
all_sprites.add(cells[x][y])
|
||||
|
||||
#Sama gierka
|
||||
while(1):
|
||||
for e in event.get():
|
||||
if e.type == QUIT:
|
||||
quit()
|
||||
sys.exit()
|
||||
for e in event.get():
|
||||
if e.type == QUIT:
|
||||
quit()
|
||||
sys.exit()
|
||||
|
||||
all_sprites.update()
|
||||
all_sprites.draw(GAMEWINDOW)
|
||||
all_sprites.update()
|
||||
all_sprites.draw(GAMEWINDOW)
|
||||
|
||||
display.flip()
|
||||
fps_clock.tick(FPS)
|
||||
display.flip()
|
||||
fps_clock.tick(FPS)
|
||||
|
0
images/grass.png
Executable file → Normal file
0
images/grass.png
Executable file → Normal file
Before Width: | Height: | Size: 1.6 KiB After Width: | Height: | Size: 1.6 KiB |
1
requirements.txt
Normal file
1
requirements.txt
Normal file
@ -0,0 +1 @@
|
||||
pygame==1.9.4
|
Binary file not shown.
Binary file not shown.
Binary file not shown.
@ -2,6 +2,7 @@
|
||||
import pygame
|
||||
import sys
|
||||
from pygame.locals import *
|
||||
|
||||
class Cell(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
def __init__(self,x,y):
|
||||
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
||||
|
@ -3,7 +3,6 @@ import sys
|
||||
from sprites.cell import Cell
|
||||
|
||||
class House(Cell):
|
||||
|
||||
def __init__(self,x,y):
|
||||
Cell.__init__(self,x,y)
|
||||
self.image = pygame.image.load("images/house.png")
|
||||
|
@ -1,4 +1,4 @@
|
||||
-Przy losowaniu domku: Sprawdzić, czy pole które wylosowaliśmy jest typu Grass (bo nie można go postawić na wysypisku ani na innym domku)
|
||||
+Przy losowaniu domku: Sprawdzić, czy pole które wylosowaliśmy jest typu Grass (bo nie można go postawić na wysypisku ani na innym domku)
|
||||
-Dodanie metody od zapełniania śmietników która updatuje się co klatkę (Jeżeli zapełnienie == 100 to zmienia się sprite i trzeba zabrać czy coś takiego)
|
||||
-Dodanie hudu
|
||||
-Wpisywanie na początku gry liczby domków
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user