Dodano sprawdzenie, czy pole na domek jest typu Grass

This commit is contained in:
Konrad Pierzyński 2019-03-19 17:21:54 +01:00
parent 45148b1694
commit 0680234e50
10 changed files with 31 additions and 25 deletions

2
.gitignore vendored Normal file
View File

@ -0,0 +1,2 @@
VENV
**/__pycache__

49
game.py
View File

@ -18,43 +18,46 @@ PLAY_WIDTH = (home_amount+1)*64
PLAY_HEIGHT = PLAY_WIDTH
#Całe okno gry (z przyszłym hud'em)
WINDOW_WIDTH = PLAY_WIDTH + 100
WINDOW_HEIGHT = PLAY_HEIGHT + 100
WINDOW_WIDTH = PLAY_WIDTH #+ 100
WINDOW_HEIGHT = PLAY_HEIGHT #+ 100
GAMEWINDOW = display.set_mode((WINDOW_WIDTH, WINDOW_HEIGHT), 0, 32)
WHITE = (255, 255, 255)
display.set_caption('Śmieciarz WMI')
#Dodawanie pól typu Grass
for x in range(PLAY_HEIGHT//64):
cells.append([])
for y in range(PLAY_HEIGHT//64):
grass = Grass(x,y)
cells[x].append(grass)
cells.append([])
for y in range(PLAY_HEIGHT//64):
grass = Grass(x,y)
cells[x].append(grass)
#Losowanie domków i dodawanie je do mapy
for x in range(home_amount):
#Sprawdzenie, czy istnieje już domek na danej pozycji, jeżeli tak to losuj ponownie
x = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
print(x,y)
house = House(x,y)
cells[x][y] = house
home_len = home_amount
while( home_len > 0 ):
#Sprawdzenie, czy istnieje już domek na danej pozycji, jeżeli tak to losuj ponownie
x = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
if( type(cells[x][y]) == Grass ):
cells[x][y] = House(x,y)
home_len = home_len - 1
#Dodawanie wszystkich spritow do grupy spritow
for x in range(len(cells)):
for y in range(len(cells[x])):
all_sprites.add(cells[x][y])
for y in range(len(cells[x])):
all_sprites.add(cells[x][y])
#Sama gierka
while(1):
for e in event.get():
if e.type == QUIT:
quit()
sys.exit()
for e in event.get():
if e.type == QUIT:
quit()
sys.exit()
all_sprites.update()
all_sprites.draw(GAMEWINDOW)
all_sprites.update()
all_sprites.draw(GAMEWINDOW)
display.flip()
fps_clock.tick(FPS)
display.flip()
fps_clock.tick(FPS)

0
images/grass.png Executable file → Normal file
View File

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 1.6 KiB

After

Width:  |  Height:  |  Size: 1.6 KiB

1
requirements.txt Normal file
View File

@ -0,0 +1 @@
pygame==1.9.4

View File

@ -2,6 +2,7 @@
import pygame
import sys
from pygame.locals import *
class Cell(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self,x,y):
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)

View File

@ -3,7 +3,6 @@ import sys
from sprites.cell import Cell
class House(Cell):
def __init__(self,x,y):
Cell.__init__(self,x,y)
self.image = pygame.image.load("images/house.png")

View File

@ -1,4 +1,4 @@
-Przy losowaniu domku: Sprawdzić, czy pole które wylosowaliśmy jest typu Grass (bo nie można go postawić na wysypisku ani na innym domku)
+Przy losowaniu domku: Sprawdzić, czy pole które wylosowaliśmy jest typu Grass (bo nie można go postawić na wysypisku ani na innym domku)
-Dodanie metody od zapełniania śmietników która updatuje się co klatkę (Jeżeli zapełnienie == 100 to zmienia się sprite i trzeba zabrać czy coś takiego)
-Dodanie hudu
-Wpisywanie na początku gry liczby domków