added dynamic home-count setting via command-line
This commit is contained in:
parent
cb9d553a27
commit
35fa5f5558
1
.gitignore
vendored
1
.gitignore
vendored
@ -1,2 +1,3 @@
|
||||
VENV
|
||||
env
|
||||
**/__pycache__
|
||||
|
18
README.md
18
README.md
@ -4,14 +4,14 @@
|
||||
|
||||
Modele:
|
||||
Smieciarka:
|
||||
- Zbiera smieci
|
||||
- posiada liste smieci (pojemnosc),
|
||||
- zbiera smieci,
|
||||
- segreguje smieci,
|
||||
- porusza sie,
|
||||
- Zbiera smieci
|
||||
- posiada liste smieci (pojemnosc),
|
||||
- zbiera smieci,
|
||||
- segreguje smieci,
|
||||
- porusza sie,
|
||||
- wyrzuca smieci
|
||||
Smiec:
|
||||
- Ma swoj typ
|
||||
- Ma swoj typ
|
||||
- Moze byc zebrany
|
||||
Dom:
|
||||
- Produkuje smieci roznych typow
|
||||
@ -22,15 +22,15 @@ Modele:
|
||||
|
||||
|
||||
Mapa:
|
||||
Blok:
|
||||
Blok:
|
||||
- Dom
|
||||
- Droga
|
||||
- Smietnik
|
||||
Rozmiar: Moze byc skalowalna
|
||||
Opis:
|
||||
- Kwadrat o boku X na ktorym ukladamy obiekty
|
||||
- Obiektow innych niz droga moze byc x-1
|
||||
|
||||
- Obiektow innych niz droga moze byc x-1
|
||||
|
||||
|
||||
Smieciarz ma sie nauczyc jezdzic po mapie i prawidolowo wywozic rozne typy smieci
|
||||
|
||||
|
6
game.py
6
game.py
@ -3,6 +3,8 @@ import sys, random
|
||||
from sprites.grass import Grass
|
||||
from sprites.house import House
|
||||
from pygame.locals import *
|
||||
import utils
|
||||
|
||||
|
||||
all_sprites = sprite.Group()
|
||||
cells = []
|
||||
@ -11,7 +13,7 @@ cell_size = 64
|
||||
fps_clock = time.Clock()
|
||||
|
||||
#Tu będzie zmienna do wybrania przez użytkownika na start/ do zmiany w trakcie "gry"
|
||||
home_amount = 9
|
||||
home_amount = utils.set_home_amount()
|
||||
|
||||
#Obszar przeznaczony na płyki
|
||||
PLAY_WIDTH = (home_amount+1)*64
|
||||
@ -39,7 +41,7 @@ while( home_len > 0 ):
|
||||
|
||||
x = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
|
||||
y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
|
||||
|
||||
|
||||
if( type(cells[x][y]) == Grass ):
|
||||
cells[x][y] = House(x,y)
|
||||
home_len = home_len - 1
|
||||
|
@ -1,6 +1,5 @@
|
||||
+Przy losowaniu domku: Sprawdzić, czy pole które wylosowaliśmy jest typu Grass (bo nie można go postawić na wysypisku ani na innym domku)
|
||||
-Dodanie metody od zapełniania śmietników która updatuje się co klatkę (Jeżeli zapełnienie == 100 to zmienia się sprite i trzeba zabrać czy coś takiego)
|
||||
-Dodanie hudu
|
||||
-Wpisywanie na początku gry liczby domków
|
||||
+Wpisywanie na początku gry liczby domków
|
||||
-Umieszczenie na mapie wysypisk(I dodanie ich klasy)
|
||||
|
||||
|
14
utils.py
Normal file
14
utils.py
Normal file
@ -0,0 +1,14 @@
|
||||
import sys, getopt
|
||||
|
||||
def set_home_amount():
|
||||
arguments = sys.argv[1:]
|
||||
try:
|
||||
optlist, args = getopt.getopt(arguments, '', ['home-count='])
|
||||
for o, amount in optlist:
|
||||
if o == '--home-count':
|
||||
return int(amount)
|
||||
print('missing argument: --home-count <amount>')
|
||||
sys.exit(2)
|
||||
except getopt.GetoptError as err:
|
||||
print(err)
|
||||
sys.exit(2)
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user