- Tabelami do których prowadza się dane są tabele [zakupy] i [zakupy_wiersze]. Do tabeli zakupy wprowadzamy ogólne dane o fakturze zakupowej. Do tabeli [zakupy_wiersze] wprowadzamy dokładne pozycje składników oraz ich ilość.
- Dostępne składniki wybieramy z tabeli [skladniki], która wcześniej została uzupełniona on potrzebne składniki. W razie braku składniku w kartotece składników, należy go dodać.
- Klienci mogą sie rejestrować internetowo na portalu, a informacje o nich zasilą tabelę [klienci].
- Zamówienia są importowane ze strony internetowej, gdzie klienci pizzerii mogą złożyć zamówienie, lub wprowadzane ręcznie przez personel przy zamówieniu telefonicznym lub osobistym.
- Jeśli klient zamawia na dowóz telefonicznie lub osobiście, dodaje się klienta do kartoteki klientów i uzupełnia się dane dostawy w tabeli [klienci], lub wybiera się klienta detalicznego w przypadku zamówienia na miejscu.
- W tabeli [zamowienia_wiersze] wybiera się produkty z tabeli [produkty], i wpisuje ich ilość. System automatycznie przepisze ustalona cenę, oraz obliczy jaki jest koszt produktu na podstawie jego składników z ostatnich zakupów.
- Na podstawie zamówienia, system od razu sprawdzi czy ilość składników jest wystarczająca do zrealizowania zamówienia.
- Po zatwierdzniu zamówienia, w tabeli [składniki_transakcje] dopisuje się odpowiednie rekordy składników z ilością ze stakiem ujemnym, w ilości poprzez ich definicję z tabeli [produkty_przepisy]