implementacja klasy Kratka
This commit is contained in:
parent
d1da896b63
commit
714ba5b406
Binary file not shown.
Binary file not shown.
61
game.py
61
game.py
@ -1,3 +1,8 @@
|
||||
# TODO: sledzenie pozycji smieciarki
|
||||
# TODO: pole na ktorym wypisywane beda informacje
|
||||
# TODO: obsluga kolizji
|
||||
|
||||
|
||||
import pygame
|
||||
import modele
|
||||
import numpy as np
|
||||
@ -25,32 +30,37 @@ ILOSC_KOLUMN = 15
|
||||
WINDOW_SIZE = [980, 980]
|
||||
|
||||
# Tworzenie planszy i kratek
|
||||
plansza = np.array([[modele.Kratka(j, i, 0) for i in range(ILOSC_KOLUMN)] for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
||||
plansza = np.array([[modele.Kratka(j, i) for i in range(ILOSC_KOLUMN)] for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
||||
|
||||
# smieciarka
|
||||
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
|
||||
plansza[10, 10] = smieciarka
|
||||
plansza[10, 10].setJestSmieciarka(True)
|
||||
|
||||
# kontenery
|
||||
kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0)
|
||||
kontener_plastik.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_plastik.png"))
|
||||
plansza[0, 0] = kontener_plastik
|
||||
plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
|
||||
|
||||
kontener_metal = modele.Kontener(0, 4)
|
||||
kontener_metal.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_metal.png"))
|
||||
plansza[0, 4] = kontener_metal
|
||||
plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
|
||||
|
||||
kontener_organiczne = modele.Kontener(2, 2)
|
||||
kontener_organiczne.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_organiczne.png"))
|
||||
plansza[2, 2] = kontener_organiczne
|
||||
plansza[2, 2].setJestKontenerem(True)
|
||||
|
||||
kontener_papier = modele.Kontener(4, 0)
|
||||
kontener_papier.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_papier.png"))
|
||||
plansza[4, 0] = kontener_papier
|
||||
plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
|
||||
|
||||
kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4)
|
||||
kontener_szklo.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_szklo.png"))
|
||||
plansza[4, 4] = kontener_szklo
|
||||
plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
|
||||
|
||||
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
|
||||
for i in range(5):
|
||||
for j in range(5):
|
||||
plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
|
||||
|
||||
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
|
||||
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo,
|
||||
@ -74,6 +84,7 @@ def game():
|
||||
|
||||
# -------- Main Program Loop -----------
|
||||
while not done:
|
||||
|
||||
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
|
||||
for event in pygame.event.get(): # User did something
|
||||
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
|
||||
@ -87,6 +98,8 @@ def game():
|
||||
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
||||
|
||||
print("Click ", pozycja_myszki, "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
||||
plansza[wiersz,kolumna].setKolor(BLUE)
|
||||
|
||||
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
||||
smieciarka.w_lewo()
|
||||
@ -97,28 +110,26 @@ def game():
|
||||
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
||||
smieciarka.w_dol()
|
||||
|
||||
# Set the screen background
|
||||
obraz.fill(BLACK)
|
||||
|
||||
# rysowanie planszy
|
||||
# for wiersz in range(ILOSC_WIERSZY):
|
||||
# for kolumna in range(ILOSC_KOLUMN):
|
||||
# kolor = GREY
|
||||
# pygame.draw.rect(obraz,
|
||||
# kolor,
|
||||
# [(MARGIN + WIDTH) * kolumna + MARGIN,
|
||||
# (MARGIN + HEIGHT) * wiersz + MARGIN,
|
||||
# WIDTH,
|
||||
# HEIGHT])
|
||||
#obraz.blit(pygame.image.load("resources/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
||||
all_sprites_list.draw(obraz)
|
||||
|
||||
# Limit to 60 frames per second
|
||||
clock.tick(60)
|
||||
|
||||
# czarny kolor w tle
|
||||
obraz.fill(BLACK)
|
||||
|
||||
# rysowanie planszy #
|
||||
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
|
||||
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
|
||||
pygame.draw.rect(obraz,
|
||||
plansza[i, j].kolor,
|
||||
[(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN,
|
||||
(MARGIN + HEIGHT) * plansza[i, j].pozX + MARGIN,
|
||||
WIDTH,
|
||||
HEIGHT])
|
||||
|
||||
obraz.blit(pygame.image.load("resources/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
||||
all_sprites_list.draw(obraz)
|
||||
|
||||
# Go ahead and update the screen with what we've drawn.
|
||||
pygame.display.flip()
|
||||
|
||||
# Be IDLE friendly. If you forget this line, the program will 'hang'
|
||||
# on exit.
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
34
modele.py
34
modele.py
@ -7,6 +7,13 @@ HEIGHT = 60
|
||||
# This sets the margin between each cell
|
||||
MARGIN = 5
|
||||
|
||||
# kolory
|
||||
BLACK = (0, 0, 0)
|
||||
WHITE = (255, 255, 255)
|
||||
GREEN = (0, 255, 0)
|
||||
RED = (255, 0, 0)
|
||||
BLUE = (0, 0, 255)
|
||||
GREY = (128, 128, 128)
|
||||
|
||||
class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
def __init__(self, x, y):
|
||||
@ -53,23 +60,36 @@ class Kontener(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
self.image = pygame.image.__class__
|
||||
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y + MARGIN,
|
||||
WIDTH, HEIGHT)
|
||||
def setImage(self,image):
|
||||
|
||||
def setImage(self, image):
|
||||
self.image = image
|
||||
|
||||
|
||||
class Kratka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
def __init__(self, poz_x, poz_y, nr_obiektu):
|
||||
def __init__(self, poz_x, poz_y):
|
||||
self.pozX = poz_x
|
||||
self.pozY = poz_y
|
||||
# 0 - nieprzypisany; 1 - smieciarka; 2 - kontener; 3 - wysypisko
|
||||
self.rodzaj_przypisanego_obiektu = nr_obiektu
|
||||
self.jestSmieciarka = False
|
||||
self.jestKontenerem = False
|
||||
self.jestWysypiskiem = False
|
||||
self.kolor = GREY
|
||||
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
||||
self.image = pygame.image.__class__
|
||||
self.rect = pygame.Rect(self.pozX * WIDTH + MARGIN * self.pozX + MARGIN, self.pozY * HEIGHT + MARGIN * self.pozY + MARGIN,
|
||||
self.rect = pygame.Rect(self.pozX * WIDTH + MARGIN * self.pozX + MARGIN,
|
||||
self.pozY * HEIGHT + MARGIN * self.pozY + MARGIN,
|
||||
WIDTH, HEIGHT)
|
||||
|
||||
def setImage(self, image):
|
||||
self.image = image
|
||||
|
||||
def setRodzajObiektu(self,rodzaj):
|
||||
self.rodzaj_przypisanego_obiektu = rodzaj
|
||||
def setJestSmieciarka(self, bool):
|
||||
self.jestSmieciarka = bool
|
||||
|
||||
def setJestKontenerem(self, bool):
|
||||
self.jestKontenerem = bool
|
||||
|
||||
def setJestWysypiskiem(self, bool):
|
||||
self.jestWysypiskiem = bool
|
||||
|
||||
def setKolor(self,kolor):
|
||||
self.kolor = kolor
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user