implementacja klasy Kratka
This commit is contained in:
parent
d1da896b63
commit
714ba5b406
Binary file not shown.
Binary file not shown.
61
game.py
61
game.py
@ -1,3 +1,8 @@
|
|||||||
|
# TODO: sledzenie pozycji smieciarki
|
||||||
|
# TODO: pole na ktorym wypisywane beda informacje
|
||||||
|
# TODO: obsluga kolizji
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
import pygame
|
import pygame
|
||||||
import modele
|
import modele
|
||||||
import numpy as np
|
import numpy as np
|
||||||
@ -25,32 +30,37 @@ ILOSC_KOLUMN = 15
|
|||||||
WINDOW_SIZE = [980, 980]
|
WINDOW_SIZE = [980, 980]
|
||||||
|
|
||||||
# Tworzenie planszy i kratek
|
# Tworzenie planszy i kratek
|
||||||
plansza = np.array([[modele.Kratka(j, i, 0) for i in range(ILOSC_KOLUMN)] for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
plansza = np.array([[modele.Kratka(j, i) for i in range(ILOSC_KOLUMN)] for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
||||||
|
|
||||||
# smieciarka
|
# smieciarka
|
||||||
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
|
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
|
||||||
plansza[10, 10] = smieciarka
|
plansza[10, 10].setJestSmieciarka(True)
|
||||||
|
|
||||||
# kontenery
|
# kontenery
|
||||||
kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0)
|
kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0)
|
||||||
kontener_plastik.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_plastik.png"))
|
kontener_plastik.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_plastik.png"))
|
||||||
plansza[0, 0] = kontener_plastik
|
plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
|
||||||
|
|
||||||
kontener_metal = modele.Kontener(0, 4)
|
kontener_metal = modele.Kontener(0, 4)
|
||||||
kontener_metal.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_metal.png"))
|
kontener_metal.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_metal.png"))
|
||||||
plansza[0, 4] = kontener_metal
|
plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
|
||||||
|
|
||||||
kontener_organiczne = modele.Kontener(2, 2)
|
kontener_organiczne = modele.Kontener(2, 2)
|
||||||
kontener_organiczne.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_organiczne.png"))
|
kontener_organiczne.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_organiczne.png"))
|
||||||
plansza[2, 2] = kontener_organiczne
|
plansza[2, 2].setJestKontenerem(True)
|
||||||
|
|
||||||
kontener_papier = modele.Kontener(4, 0)
|
kontener_papier = modele.Kontener(4, 0)
|
||||||
kontener_papier.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_papier.png"))
|
kontener_papier.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_papier.png"))
|
||||||
plansza[4, 0] = kontener_papier
|
plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
|
||||||
|
|
||||||
kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4)
|
kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4)
|
||||||
kontener_szklo.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_szklo.png"))
|
kontener_szklo.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_szklo.png"))
|
||||||
plansza[4, 4] = kontener_szklo
|
plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
|
||||||
|
|
||||||
|
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
|
||||||
|
for i in range(5):
|
||||||
|
for j in range(5):
|
||||||
|
plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
|
||||||
|
|
||||||
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
|
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
|
||||||
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo,
|
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo,
|
||||||
@ -74,6 +84,7 @@ def game():
|
|||||||
|
|
||||||
# -------- Main Program Loop -----------
|
# -------- Main Program Loop -----------
|
||||||
while not done:
|
while not done:
|
||||||
|
|
||||||
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
|
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
|
||||||
for event in pygame.event.get(): # User did something
|
for event in pygame.event.get(): # User did something
|
||||||
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
|
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
|
||||||
@ -87,6 +98,8 @@ def game():
|
|||||||
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
||||||
|
|
||||||
print("Click ", pozycja_myszki, "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
print("Click ", pozycja_myszki, "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
||||||
|
plansza[wiersz,kolumna].setKolor(BLUE)
|
||||||
|
|
||||||
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
|
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||||
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
||||||
smieciarka.w_lewo()
|
smieciarka.w_lewo()
|
||||||
@ -97,28 +110,26 @@ def game():
|
|||||||
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
||||||
smieciarka.w_dol()
|
smieciarka.w_dol()
|
||||||
|
|
||||||
# Set the screen background
|
|
||||||
obraz.fill(BLACK)
|
|
||||||
|
|
||||||
# rysowanie planszy
|
|
||||||
# for wiersz in range(ILOSC_WIERSZY):
|
|
||||||
# for kolumna in range(ILOSC_KOLUMN):
|
|
||||||
# kolor = GREY
|
|
||||||
# pygame.draw.rect(obraz,
|
|
||||||
# kolor,
|
|
||||||
# [(MARGIN + WIDTH) * kolumna + MARGIN,
|
|
||||||
# (MARGIN + HEIGHT) * wiersz + MARGIN,
|
|
||||||
# WIDTH,
|
|
||||||
# HEIGHT])
|
|
||||||
#obraz.blit(pygame.image.load("resources/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
|
||||||
all_sprites_list.draw(obraz)
|
|
||||||
|
|
||||||
# Limit to 60 frames per second
|
# Limit to 60 frames per second
|
||||||
clock.tick(60)
|
clock.tick(60)
|
||||||
|
|
||||||
|
# czarny kolor w tle
|
||||||
|
obraz.fill(BLACK)
|
||||||
|
|
||||||
|
# rysowanie planszy #
|
||||||
|
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
|
||||||
|
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
|
||||||
|
pygame.draw.rect(obraz,
|
||||||
|
plansza[i, j].kolor,
|
||||||
|
[(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN,
|
||||||
|
(MARGIN + HEIGHT) * plansza[i, j].pozX + MARGIN,
|
||||||
|
WIDTH,
|
||||||
|
HEIGHT])
|
||||||
|
|
||||||
|
obraz.blit(pygame.image.load("resources/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
||||||
|
all_sprites_list.draw(obraz)
|
||||||
|
|
||||||
# Go ahead and update the screen with what we've drawn.
|
# Go ahead and update the screen with what we've drawn.
|
||||||
pygame.display.flip()
|
pygame.display.flip()
|
||||||
|
|
||||||
# Be IDLE friendly. If you forget this line, the program will 'hang'
|
|
||||||
# on exit.
|
|
||||||
pygame.quit()
|
pygame.quit()
|
||||||
|
34
modele.py
34
modele.py
@ -7,6 +7,13 @@ HEIGHT = 60
|
|||||||
# This sets the margin between each cell
|
# This sets the margin between each cell
|
||||||
MARGIN = 5
|
MARGIN = 5
|
||||||
|
|
||||||
|
# kolory
|
||||||
|
BLACK = (0, 0, 0)
|
||||||
|
WHITE = (255, 255, 255)
|
||||||
|
GREEN = (0, 255, 0)
|
||||||
|
RED = (255, 0, 0)
|
||||||
|
BLUE = (0, 0, 255)
|
||||||
|
GREY = (128, 128, 128)
|
||||||
|
|
||||||
class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||||
def __init__(self, x, y):
|
def __init__(self, x, y):
|
||||||
@ -53,23 +60,36 @@ class Kontener(pygame.sprite.Sprite):
|
|||||||
self.image = pygame.image.__class__
|
self.image = pygame.image.__class__
|
||||||
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y + MARGIN,
|
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y + MARGIN,
|
||||||
WIDTH, HEIGHT)
|
WIDTH, HEIGHT)
|
||||||
def setImage(self,image):
|
|
||||||
|
def setImage(self, image):
|
||||||
self.image = image
|
self.image = image
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Kratka(pygame.sprite.Sprite):
|
class Kratka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||||
def __init__(self, poz_x, poz_y, nr_obiektu):
|
def __init__(self, poz_x, poz_y):
|
||||||
self.pozX = poz_x
|
self.pozX = poz_x
|
||||||
self.pozY = poz_y
|
self.pozY = poz_y
|
||||||
# 0 - nieprzypisany; 1 - smieciarka; 2 - kontener; 3 - wysypisko
|
self.jestSmieciarka = False
|
||||||
self.rodzaj_przypisanego_obiektu = nr_obiektu
|
self.jestKontenerem = False
|
||||||
|
self.jestWysypiskiem = False
|
||||||
|
self.kolor = GREY
|
||||||
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
||||||
self.image = pygame.image.__class__
|
self.image = pygame.image.__class__
|
||||||
self.rect = pygame.Rect(self.pozX * WIDTH + MARGIN * self.pozX + MARGIN, self.pozY * HEIGHT + MARGIN * self.pozY + MARGIN,
|
self.rect = pygame.Rect(self.pozX * WIDTH + MARGIN * self.pozX + MARGIN,
|
||||||
|
self.pozY * HEIGHT + MARGIN * self.pozY + MARGIN,
|
||||||
WIDTH, HEIGHT)
|
WIDTH, HEIGHT)
|
||||||
|
|
||||||
def setImage(self, image):
|
def setImage(self, image):
|
||||||
self.image = image
|
self.image = image
|
||||||
|
|
||||||
def setRodzajObiektu(self,rodzaj):
|
def setJestSmieciarka(self, bool):
|
||||||
self.rodzaj_przypisanego_obiektu = rodzaj
|
self.jestSmieciarka = bool
|
||||||
|
|
||||||
|
def setJestKontenerem(self, bool):
|
||||||
|
self.jestKontenerem = bool
|
||||||
|
|
||||||
|
def setJestWysypiskiem(self, bool):
|
||||||
|
self.jestWysypiskiem = bool
|
||||||
|
|
||||||
|
def setKolor(self,kolor):
|
||||||
|
self.kolor = kolor
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user