implementacja klasy Kratka

This commit is contained in:
Adam Osiowy 2020-03-29 21:02:00 +02:00
parent d1da896b63
commit 714ba5b406
4 changed files with 63 additions and 32 deletions

Binary file not shown.

Binary file not shown.

61
game.py
View File

@ -1,3 +1,8 @@
# TODO: sledzenie pozycji smieciarki
# TODO: pole na ktorym wypisywane beda informacje
# TODO: obsluga kolizji
import pygame import pygame
import modele import modele
import numpy as np import numpy as np
@ -25,32 +30,37 @@ ILOSC_KOLUMN = 15
WINDOW_SIZE = [980, 980] WINDOW_SIZE = [980, 980]
# Tworzenie planszy i kratek # Tworzenie planszy i kratek
plansza = np.array([[modele.Kratka(j, i, 0) for i in range(ILOSC_KOLUMN)] for j in range(ILOSC_WIERSZY)]) plansza = np.array([[modele.Kratka(j, i) for i in range(ILOSC_KOLUMN)] for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
# smieciarka # smieciarka
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10) smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
plansza[10, 10] = smieciarka plansza[10, 10].setJestSmieciarka(True)
# kontenery # kontenery
kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0) kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0)
kontener_plastik.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_plastik.png")) kontener_plastik.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_plastik.png"))
plansza[0, 0] = kontener_plastik plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
kontener_metal = modele.Kontener(0, 4) kontener_metal = modele.Kontener(0, 4)
kontener_metal.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_metal.png")) kontener_metal.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_metal.png"))
plansza[0, 4] = kontener_metal plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
kontener_organiczne = modele.Kontener(2, 2) kontener_organiczne = modele.Kontener(2, 2)
kontener_organiczne.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_organiczne.png")) kontener_organiczne.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_organiczne.png"))
plansza[2, 2] = kontener_organiczne plansza[2, 2].setJestKontenerem(True)
kontener_papier = modele.Kontener(4, 0) kontener_papier = modele.Kontener(4, 0)
kontener_papier.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_papier.png")) kontener_papier.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_papier.png"))
plansza[4, 0] = kontener_papier plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4) kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4)
kontener_szklo.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_szklo.png")) kontener_szklo.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_szklo.png"))
plansza[4, 4] = kontener_szklo plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
for i in range(5):
for j in range(5):
plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
all_sprites_list = pygame.sprite.Group() all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo, all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo,
@ -74,6 +84,7 @@ def game():
# -------- Main Program Loop ----------- # -------- Main Program Loop -----------
while not done: while not done:
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy # obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
for event in pygame.event.get(): # User did something for event in pygame.event.get(): # User did something
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
@ -87,6 +98,8 @@ def game():
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN) wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
print("Click ", pozycja_myszki, "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna) print("Click ", pozycja_myszki, "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
plansza[wiersz,kolumna].setKolor(BLUE)
elif event.type == pygame.KEYDOWN: elif event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_LEFT: if event.key == pygame.K_LEFT:
smieciarka.w_lewo() smieciarka.w_lewo()
@ -97,28 +110,26 @@ def game():
if event.key == pygame.K_DOWN: if event.key == pygame.K_DOWN:
smieciarka.w_dol() smieciarka.w_dol()
# Set the screen background
obraz.fill(BLACK)
# rysowanie planszy
# for wiersz in range(ILOSC_WIERSZY):
# for kolumna in range(ILOSC_KOLUMN):
# kolor = GREY
# pygame.draw.rect(obraz,
# kolor,
# [(MARGIN + WIDTH) * kolumna + MARGIN,
# (MARGIN + HEIGHT) * wiersz + MARGIN,
# WIDTH,
# HEIGHT])
#obraz.blit(pygame.image.load("resources/wysypisko.jpg"), (5, 5))
all_sprites_list.draw(obraz)
# Limit to 60 frames per second # Limit to 60 frames per second
clock.tick(60) clock.tick(60)
# czarny kolor w tle
obraz.fill(BLACK)
# rysowanie planszy #
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
pygame.draw.rect(obraz,
plansza[i, j].kolor,
[(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN,
(MARGIN + HEIGHT) * plansza[i, j].pozX + MARGIN,
WIDTH,
HEIGHT])
obraz.blit(pygame.image.load("resources/wysypisko.jpg"), (5, 5))
all_sprites_list.draw(obraz)
# Go ahead and update the screen with what we've drawn. # Go ahead and update the screen with what we've drawn.
pygame.display.flip() pygame.display.flip()
# Be IDLE friendly. If you forget this line, the program will 'hang'
# on exit.
pygame.quit() pygame.quit()

View File

@ -7,6 +7,13 @@ HEIGHT = 60
# This sets the margin between each cell # This sets the margin between each cell
MARGIN = 5 MARGIN = 5
# kolory
BLACK = (0, 0, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
GREEN = (0, 255, 0)
RED = (255, 0, 0)
BLUE = (0, 0, 255)
GREY = (128, 128, 128)
class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite): class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, x, y): def __init__(self, x, y):
@ -53,23 +60,36 @@ class Kontener(pygame.sprite.Sprite):
self.image = pygame.image.__class__ self.image = pygame.image.__class__
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y + MARGIN, self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y + MARGIN,
WIDTH, HEIGHT) WIDTH, HEIGHT)
def setImage(self,image):
def setImage(self, image):
self.image = image self.image = image
class Kratka(pygame.sprite.Sprite): class Kratka(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, poz_x, poz_y, nr_obiektu): def __init__(self, poz_x, poz_y):
self.pozX = poz_x self.pozX = poz_x
self.pozY = poz_y self.pozY = poz_y
# 0 - nieprzypisany; 1 - smieciarka; 2 - kontener; 3 - wysypisko self.jestSmieciarka = False
self.rodzaj_przypisanego_obiektu = nr_obiektu self.jestKontenerem = False
self.jestWysypiskiem = False
self.kolor = GREY
pygame.sprite.Sprite.__init__(self) pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
self.image = pygame.image.__class__ self.image = pygame.image.__class__
self.rect = pygame.Rect(self.pozX * WIDTH + MARGIN * self.pozX + MARGIN, self.pozY * HEIGHT + MARGIN * self.pozY + MARGIN, self.rect = pygame.Rect(self.pozX * WIDTH + MARGIN * self.pozX + MARGIN,
self.pozY * HEIGHT + MARGIN * self.pozY + MARGIN,
WIDTH, HEIGHT) WIDTH, HEIGHT)
def setImage(self, image): def setImage(self, image):
self.image = image self.image = image
def setRodzajObiektu(self,rodzaj): def setJestSmieciarka(self, bool):
self.rodzaj_przypisanego_obiektu = rodzaj self.jestSmieciarka = bool
def setJestKontenerem(self, bool):
self.jestKontenerem = bool
def setJestWysypiskiem(self, bool):
self.jestWysypiskiem = bool
def setKolor(self,kolor):
self.kolor = kolor