praca nad screenami

This commit is contained in:
Bowske 2020-04-07 20:41:17 +02:00
parent da42cfb603
commit bcc472e83f
3 changed files with 18 additions and 9 deletions

27
game.py
View File

@ -5,6 +5,7 @@ import random
import os
import shutil
pygame.init()
# kolory
@ -30,7 +31,8 @@ ILOSC_KOLUMN = 15
WINDOW_SIZE = [1300, 980]
# Tworzenie planszy i kratek
plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)] for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
# smieciarka
@ -86,9 +88,10 @@ smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
for filename in files]
# informacje o ilosci smieci w domach
font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold = True)
font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold=True)
text_pozostalo = font.render("Pozostało śmieci w domach:", True, WHITE)
def liczSmieci(domy):
ile_metalu = 0
ile_szkla = 0
@ -112,15 +115,19 @@ def liczSmieci(domy):
text_papier = font.render("Papier: " + str(ile_papieru), True, WHITE)
text_plastik = font.render("Plastik: " + str(ile_plastiku), True, WHITE)
text_szklo = font.render("Szkło: " + str(ile_szkla), True, WHITE)
text_pozostale = font.render("Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
text_odwiedzone_domy = font.render("Odwiedzone domy: " + str(smieciarka.getOdwiedzoneDomy()),True,WHITE)
text_pozostale = font.render(
"Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
text_odwiedzone_domy = font.render(
"Odwiedzone domy: " + str(smieciarka.getOdwiedzoneDomy()), True, WHITE)
return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy
return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale,text_odwiedzone_domy
for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
dom.setImage(pygame.image.load(random.choice(doms_array)))
plansza[wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1]].setJestDomem(True)
plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
wspolrzedne_domow[i][1]].setJestDomem(True)
plansza[wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1]].setObiekt(dom)
domy_lista.add(dom)
all_sprites_list.add(dom)
@ -132,7 +139,7 @@ for d in lista_domow:
d.dodajSmiec(smiec)
smieci_lista.remove(smiec)
########## TEST DODAWANIA SMIECI Z POJEDYNCZEGO DOMU DO FOLDERU KONTENERA ZE SZKLEM
# TEST DODAWANIA SMIECI Z POJEDYNCZEGO DOMU DO FOLDERU KONTENERA ZE SZKLEM
# for d in lista_domow:
# for s in d.smieci:
# kontener_szklo.dodajSmiec(s)
@ -147,6 +154,7 @@ all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kont
def game():
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
# Tytul okienka
@ -212,7 +220,8 @@ def game():
all_sprites_list.draw(obraz)
smieciarka.rand_move()
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(lista_domow)
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
lista_domow)
obraz.blit(text_pozostalo,
(1020, 240))
obraz.blit(text_metal, (1020, 280))
@ -220,7 +229,7 @@ def game():
obraz.blit(text_szklo, (1020, 360))
obraz.blit(text_papier, (1020, 400))
obraz.blit(text_pozostale, (1020, 440))
obraz.blit(text_odwiedzone_domy, (1020,480))
obraz.blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
pygame.display.flip()
pygame.quit()

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 180 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 32 KiB