kolorowanie kratek na poczatku ruchu smieciarki

This commit is contained in:
Adam Osiowy 2020-04-17 15:20:10 +02:00
parent ee4d2b4a3c
commit c50e8ee2d6

View File

@ -64,13 +64,12 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
'resources/plansza/smieciarka.png') 'resources/plansza/smieciarka.png')
self.ruch = 1 self.ruch = 1
game.plansza[self.x - 1, self.y].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5): for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.x -= 5 self.rect.x -= 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y)) self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy() game.rysowaniePlanszy()
self.x -= 1 self.x -= 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
def w_prawo(self): def w_prawo(self):
if self.x < 14: if self.x < 14:
@ -83,13 +82,12 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False) self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False)
self.ruch = 2 self.ruch = 2
game.plansza[self.x + 1, self.y].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5): for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.x += 5 self.rect.x += 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y)) self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy() game.rysowaniePlanszy()
self.x += 1 self.x += 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
def w_gore(self): def w_gore(self):
if self.y > 0: if self.y > 0:
@ -99,13 +97,12 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y - 1]) self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y - 1])
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow() self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
game.plansza[self.x, self.y - 1].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5): for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.y -= 5 self.rect.y -= 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y)) self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy() game.rysowaniePlanszy()
self.y -= 1 self.y -= 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
def w_dol(self): def w_dol(self):
if self.y < 14: if self.y < 14:
@ -115,13 +112,12 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y + 1]) self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y + 1])
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow() self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
game.plansza[self.x, self.y + 1].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5): for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.y += 5 self.rect.y += 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y)) self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy() game.rysowaniePlanszy()
self.y += 1 self.y += 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
def dodajPlastik(self, smiec): def dodajPlastik(self, smiec):
self.plastik.append(smiec) self.plastik.append(smiec)