chwilowo wyswietlanie datasetu z opisem

This commit is contained in:
Bowske 2020-05-16 18:09:18 +02:00
commit e3787aaa6e
4025 changed files with 1199 additions and 0 deletions

7
.gitignore vendored Normal file
View File

@ -0,0 +1,7 @@
venv/
.vscode/
.ideagit
.idea
__pycache__/
/resources/smieci w kontenerach

3
README.md Normal file
View File

@ -0,0 +1,3 @@
**Credits**
- Do projektu użyliśmy zdjęć z [tego](https://github.com/garythung/trashnet) repozytorium.

58
astar.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,58 @@
import heapq
def heurystyka(a, b):
return abs((b[0] - a[0])) + abs((b[1] - a[1]))
def stepcost(obiekty, b):
cost = 1
if obiekty["plansza"][b[0], b[1]].jestDomem is True:
cost += 2
if obiekty["plansza"][b[0], b[1]].jestWysypiskiem is True:
cost += 1
if obiekty["plansza"][b[0], b[1]].jestKontenerem is True:
cost += 2
return cost
def astar(obiekty, start, cel):
sasiedzi = [(0, 1), (0, -1), (1, 0), (-1, 0)]
close_set = set()
came_from = {}
hscore = {start: heurystyka(start, cel)}
gscore = {start: 0}
fscore = {start: heurystyka(start, cel)}
fringe = []
heapq.heappush(fringe, (fscore[start], start))
while fringe:
current = heapq.heappop(fringe)[1]
if current == cel:
data = []
while current in came_from:
data.append(current)
current = came_from[current]
return data[::-1]
close_set.add(current)
for i, j in sasiedzi:
sasiad = current[0] + i, current[1] + j
if 14 < sasiad[0] or sasiad[0] < 0:
continue
elif 14 < sasiad[1] or sasiad[1] < 0:
continue
elif 6 <= sasiad[0] <= 7 and 10 <= sasiad[1] <= 11:
continue
tentative_h_score = heurystyka(sasiad, cel) + stepcost(obiekty, sasiad)
if sasiad in [i[1] for i in fringe] and tentative_h_score < hscore.get(current, 0):
continue
elif sasiad not in close_set and sasiad not in [i[1] for i in fringe]:
came_from[sasiad] = current
hscore[sasiad] = tentative_h_score
fscore[sasiad] = tentative_h_score + gscore[current]
gscore[sasiad] = gscore[current] + heurystyka(current, sasiad)
heapq.heappush(fringe, (fscore[sasiad], sasiad))
return False

68
environment.md Normal file
View File

@ -0,0 +1,68 @@
# Sztuczna Inteligencja
**Temat projektu:** Inteligenta Śmieciarka
**Zespół:** Kacper Borkowski, Adam Borowski, Adam Osiowy
---
## 1. Ogólne działanie:
![gif](resources/screenShots/gifProjektu.gif)
---
## 2. Struktura katalogów:
![katalogi](resources/screenShots/strukturaKatalogu.png)
**Resources**:
- _plansza_ - folder zawierający zdjęcia niezbędne do generowania planszy - domy, jezioro, pojemniki, wysypisko,
- _śmieci_ - zawiera podfoldery z klaysifkacją zdjęć śmieci,
- _śmieci w kontenerach_ - folder, który będzie zawierał posegregowane już smieci
**Pliki**:
**[game.py](game.py)** - plik zawierający całą funkcjonalność projektu:
- główna pętla programu,
- tworzenie planszy,
- tworzenie i usytuowanie obiektów z katalogu [modeli](modele.py),
- generowanie tekstowej interpretacji zebranej wiedzy
**[main.py](main.py)** - klasa odpowiedzialna za uruchomienie programu
**[modele.py](modele.py)** - zawiera klasy aplikacji
**[requirements.txt](requirements.txt)** - posiada biblioteki niezbędne do uruchomienia programu, które instalujemy za pomocą poniższego polecenia:
```
pip install -r requirements.txt
```
---
## 3. Opis funkcjonalności programu:
* śmieciarka porusza się w losowy sposób po planszy 15 x 15 (koloruje na niebiesko przebytą trasę)
![ruch śmieciarki](resources/screenShots/randMove.png)
* domy generowane są losowo na mapie z pominięciem kolizji z innymi obiektami
![generowanie_domów](resources/screenShots/wspolrzedneDomow.png)
* pozycja wysypiska, przeszkody (jeziorko) i kontenerów jest statyczna
![statyczna_pozycja](resources/screenShots/statycznaPozycja.png)
* w kontenerach przechowywane będą posegregowane, odpowiednio według kategorii, zdjęcia śmieci
* zdjęcia śmieci będą przydzielane w sposób losowy do każdego z domów na planszy
![losowanie_śmieci](resources/screenShots/wyborSmieci.png)
* śmieciarka zbiera śmieci po najechaniu na pozycję danego domu
* po każdym uruchomieniu programu tworzona jest struktura katalogów dla posegregowanych śmieci
![tworzenie_struktury](resources/screenShots/tworzenieStrukturyKatalogow.png)
* śmieciarka sprawdza w każdym ruchu czy nie dojdzie do kolizji z innym obiektem lub nie wyjedzie poza planszę
![sprawdzanie_kolizcji](resources/screenShots/sprawdzanieKolizji.png)
* po prawej stronie wypisywane są aktualne, najważniejsze informacje
![wiedza](resources/screenShots/wiedzaPoPrawejStronie.png)
* każdy obiekt na planszy posiada atrybuty odpowiedzalne za
przechowywanie wiedzy o danym obiekcie np.: obiekt śmieciarka przechowuje informacje o odwiedzonych domach
![atrybuty](resources/screenShots/atrybutySmieciarki.png)

332
game.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,332 @@
import pygame
import modele
import numpy as np
import random
import os
import shutil
import astar
import uczenie_kacper as kacper
import uczenie_adamO as adamO
import uczenie_adamB as adamB
smieci_path = ''
smieci_w_kontenerach = "resources/smieci w kontenerach"
# PODAJ OSOBE PRZED URUCHOMIENIEM (kacper/adamB/adamO)
osoba = 'kacper'
rfc = None
if osoba == 'kacper':
smieci_path = 'resources/smieci'
elif osoba == 'adamB':
smieci_path = 'resources/smieci_stare'
else:
smieci_path = 'resources/smieci_stare'
rfc = adamO.rozpocznijUczenie()
pygame.init()
# kolory
BLACK = (0, 0, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
GREEN = (0, 255, 0)
RED = (255, 0, 0)
BLUE = (40, 50, 200)
GREY = (128, 128, 128)
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
WIDTH = 60
HEIGHT = 60
# margines pomiedzy kratkami
MARGIN = 5
# rozmiar kratki
ILOSC_WIERSZY = 15
ILOSC_KOLUMN = 15
# rozmiar okna
WINDOW_SIZE = [1300, 980]
# def game():
# obiekty = utworzObiekty()
# nieodwiedzone_domy = obiekty["wspolrzedne_domow"]
# nieodwiedzone_kontenery = [(obiekty["kontener_szklo"].x, obiekty["kontener_szklo"].y),
# (obiekty["kontener_papier"].x,
# obiekty["kontener_papier"].y),
# (obiekty["kontener_metal"].x,
# obiekty["kontener_metal"].y),
# (obiekty["kontener_plastik"].x, obiekty["kontener_plastik"].y), ]
# # Petla az uzytkownik zamknie program
# done = False
# clock = pygame.time.Clock()
# # -------- Glowna petla programu -----------
# while not done:
# # obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
# for event in pygame.event.get():
# if event.type == pygame.QUIT:
# done = True
# elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
# # Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
# pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
# # Zamiana pozycji na konkretne koordy
# kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
# wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
# print("Click ", pozycja_myszki,
# "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
# elif event.type == pygame.KEYDOWN:
# if event.key == pygame.K_LEFT:
# obiekty["smieciarka"].w_lewo()
# if event.key == pygame.K_RIGHT:
# # kacper.trainModel()
# obiekty["smieciarka"].w_prawo()
# if event.key == pygame.K_UP:
# obiekty["smieciarka"].w_gore()
# if event.key == pygame.K_DOWN:
# obiekty["smieciarka"].w_dol()
# rysowaniePlanszy(obiekty)
# while nieodwiedzone_domy:
# nieodwiedzone_domy.sort(
# key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
# cel = nieodwiedzone_domy.pop(0)
# obiekty["smieciarka"].astar_move(
# obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
# pozX = cel[0]
# pozY = cel[1]
# for dom in obiekty["domy"]:
# if dom.x == pozX and dom.y == pozY:
# while dom.smieci:
# smiec = dom.smieci.pop(0)
# rodzaj = ""
# if osoba == 'kacper':
# rodzaj = kacper.przewidz(smiec)
# elif osoba == 'adamB':
# pass
# else:
# rodzaj = adamO.przewidz(smiec, rfc)
# if rodzaj == "paper":
# obiekty["smieciarka"].dodajPapier(smiec)
# elif rodzaj == "glass":
# obiekty["smieciarka"].dodajSzklo(smiec)
# elif rodzaj == "metal":
# obiekty["smieciarka"].dodajMetal(smiec)
# elif rodzaj == "plastic":
# obiekty["smieciarka"].dodajPlastik(smiec)
# while nieodwiedzone_kontenery:
# nieodwiedzone_kontenery.sort(
# key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
# cel = nieodwiedzone_kontenery.pop(0)
# obiekty["smieciarka"].astar_move(
# obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
# pozX = cel[0]
# pozY = cel[1]
# if obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_papier"]:
# while obiekty["smieciarka"].papier:
# smiec = obiekty["smieciarka"].papier.pop(0)
# obiekty["kontener_papier"].dodajSmiec(smiec)
# elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_szklo"]:
# while obiekty["smieciarka"].szklo:
# smiec = obiekty["smieciarka"].szklo.pop(0)
# obiekty["kontener_szklo"].dodajSmiec(smiec)
# elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_metal"]:
# while obiekty["smieciarka"].metal:
# smiec = obiekty["smieciarka"].metal.pop(0)
# obiekty["kontener_metal"].dodajSmiec(smiec)
# elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_plastik"]:
# while obiekty["smieciarka"].plastik:
# smiec = obiekty["smieciarka"].plastik.pop(0)
# obiekty["kontener_plastik"].dodajSmiec(smiec)
# clock.tick(7)
# pygame.quit()
# return rfc
# def rysowaniePlanszy(obiekty):
# obiekty["obraz"].fill(BLACK)
# # rysowanie planszy
# for i in range(ILOSC_WIERSZY):
# for j in range(ILOSC_KOLUMN):
# pygame.draw.rect(obiekty["obraz"],
# obiekty["plansza"][i, j].kolor,
# [(MARGIN + WIDTH) * obiekty["plansza"][i, j].pozY + MARGIN,
# (MARGIN + HEIGHT) *
# obiekty["plansza"][i, j].pozX + MARGIN,
# WIDTH,
# HEIGHT])
# obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
# "resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
# obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
# "resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
# obiekty["plansza"][6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
# obiekty["plansza"][6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
# obiekty["plansza"][7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
# obiekty["plansza"][7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
# obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
# text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
# obiekty["domy"], obiekty)
# obiekty["obraz"].blit(obiekty["text_pozostalo"],
# (1020, 240))
# obiekty["obraz"].blit(text_metal, (1020, 280))
# obiekty["obraz"].blit(text_plastik, (1020, 320))
# obiekty["obraz"].blit(text_szklo, (1020, 360))
# obiekty["obraz"].blit(text_papier, (1020, 400))
# # obiekty["obraz"].blit(text_pozostale, (1020, 440))
# obiekty["obraz"].blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
# pygame.display.update()
# def utworzObiekty():
# # Tworzenie planszy i kratek
# plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
# for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
# all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
# # smieciarka
# smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
# plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
# plansza[10, 10].setObiekt(smieciarka)
# # tworzenie wyswietlanego okna
# os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (0, 30)
# obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
# smieciarka.setObraz(obraz)
# pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
# # kontenery
# if not os.path.exists(smieci_w_kontenerach):
# os.makedirs(smieci_w_kontenerach)
# else:
# for dir in os.listdir(os.getcwd() + "/" + smieci_w_kontenerach):
# files = os.listdir(os.getcwd() + "/" +
# smieci_w_kontenerach + "/" + dir)
# for file in files:
# os.remove(os.getcwd() + "/" +
# smieci_w_kontenerach + "/" + dir + "/" + file)
# kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4, "glass")
# kontener_szklo.setImage(pygame.image.load(
# "resources/plansza/pojemnik_szklo.png"))
# plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
# plansza[4, 4].setObiekt(kontener_szklo)
# kontener_metal = modele.Kontener(0, 4, "metal")
# kontener_metal.setImage(pygame.image.load(
# "resources/plansza/pojemnik_metal.png"))
# plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
# plansza[0, 4].setObiekt(kontener_metal)
# kontener_papier = modele.Kontener(4, 0, "paper")
# kontener_papier.setImage(pygame.image.load(
# "resources/plansza/pojemnik_papier.png"))
# plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
# plansza[4, 0].setObiekt(kontener_papier)
# kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0, "plastic")
# kontener_plastik.setImage(pygame.image.load(
# "resources/plansza/pojemnik_plastik.png"))
# plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
# plansza[0, 0].setObiekt(kontener_plastik)
# # domy
# doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
# 'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png',
# 'resources/plansza/domy/dom5.png']
# domy_lista = pygame.sprite.Group()
# smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
# for path, dirs, files in os.walk(smieci_path)
# for filename in files]
# # informacje o ilosci smieci w domach
# font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold=True)
# text_pozostalo = font.render("Pozostało śmieci w domach:", True, WHITE)
# wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
# for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
# dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
# dom.setImage(pygame.image.load(random.choice(doms_array)))
# plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
# wspolrzedne_domow[i][1]].setJestDomem(True)
# plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
# wspolrzedne_domow[i][1]].setObiekt(dom)
# domy_lista.add(dom)
# all_sprites_list.add(dom)
# lista_domow = domy_lista.sprites()
# for d in lista_domow:
# for j in range(5):
# smiec = random.choice(smieci_lista)
# d.dodajSmiec(smiec)
# # ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
# for i in range(5):
# for j in range(5):
# plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
# all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_papier, kontener_szklo,
# smieciarka)
# obiekty = {
# "plansza": plansza,
# "smieciarka": smieciarka,
# "obraz": obraz,
# "kontener_plastik": kontener_plastik,
# "kontener_szklo": kontener_szklo,
# "kontener_metal": kontener_metal,
# "kontener_papier": kontener_papier,
# "sprajty": all_sprites_list,
# "domy": lista_domow,
# "smieci": smieci_lista,
# "font": font,
# "text_pozostalo": text_pozostalo,
# "wspolrzedne_domow": wspolrzedne_domow
# }
# smieciarka.setObiekty(obiekty)
# smieciarka.setPlansza(plansza)
# return obiekty
# def liczSmieci(domy, obiekty):
# ile_metalu = 0
# ile_szkla = 0
# ile_papieru = 0
# ile_plastiku = 0
# ile_pozostalych = 0
# for d in domy:
# for s in d.smieci:
# if "metal" in s:
# ile_metalu += 1
# elif "paper" in s:
# ile_papieru += 1
# elif "plastic" in s:
# ile_plastiku += 1
# elif "glass" in s:
# ile_szkla += 1
# text_metal = obiekty["font"].render(
# "Metal: " + str(ile_metalu), True, WHITE)
# text_papier = obiekty["font"].render(
# "Papier: " + str(ile_papieru), True, WHITE)
# text_plastik = obiekty["font"].render(
# "Plastik: " + str(ile_plastiku), True, WHITE)
# text_szklo = obiekty["font"].render(
# "Szkło: " + str(ile_szkla), True, WHITE)
# text_pozostale = obiekty["font"].render(
# "Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
# text_odwiedzone_domy = obiekty["font"].render(
# "Odwiedzone domy: " + str(obiekty["smieciarka"].getOdwiedzoneDomy()), True, WHITE)
# return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy

11
main.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,11 @@
import game
import uczenie_adamO
import uczenie_adamB
def main():
uczenie_adamB.Siec()
if __name__ == '__main__':
main()

286
modele.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,286 @@
import pygame
import game
import random
import os
import shutil
import astar
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
WIDTH = 60
HEIGHT = 60
# margines pomiedzy kratkami
MARGIN = 5
# kolory
BLACK = (0, 0, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
GREEN = (0, 255, 0)
RED = (255, 0, 0)
BLUE = (40, 50, 200)
GREY = (128, 128, 128)
class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, x, y):
self.x = x
self.y = y
self.image = pygame.image.load('resources/plansza/smieciarka.png')
self.obraz = None
self.ruch = 1
self.plastik = []
self.szklo = []
self.papier = []
self.metal = []
self.pozostale = []
self.odwiedzone_domy = 0
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow = []
self.plansza = None
self.obiekty = None
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y, WIDTH,
HEIGHT)
def setObraz(self, obraz):
self.obraz = obraz
def rand_move(self):
rand_int = random.randint(0, 3)
if rand_int == 0:
self.w_lewo()
elif rand_int == 1:
self.w_prawo()
elif rand_int == 2:
self.w_gore()
elif rand_int == 3:
self.w_dol()
def astar_move(self, obiekty, start, cel):
sciezka = astar.astar(obiekty, start, (cel[0], cel[1]))
# print(sciezka)
if sciezka:
for koord in sciezka:
if koord[0] == self.x - 1 and koord[1] == self.y:
self.w_lewo()
elif koord[0] == self.x + 1 and koord[1] == self.y:
self.w_prawo()
elif koord[0] == self.x and koord[1] + 1 == self.y:
self.w_gore()
elif koord[0] == self.x and koord[1] - 1 == self.y:
self.w_dol()
def w_lewo(self):
if self.x > 0:
if self.plansza[self.x - 1, self.y].jestPrzeszkoda is not True:
if self.plansza[self.x - 1, self.y].jestDomem is True:
if [self.x - 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x - 1, self.y])
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
if self.ruch == 2:
self.image = pygame.image.load(
'resources/plansza/smieciarka.png')
self.ruch = 1
self.plansza[self.x - 1, self.y].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.x -= 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
self.x -= 1
def w_prawo(self):
if self.x < 14:
if self.plansza[self.x + 1, self.y].jestPrzeszkoda is not True:
if self.plansza[self.x + 1, self.y].jestDomem is True:
if [self.x + 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x + 1, self.y])
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
if self.ruch == 1:
self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False)
self.ruch = 2
self.plansza[self.x + 1, self.y].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.x += 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
self.x += 1
def w_gore(self):
if self.y > 0:
if self.plansza[self.x, self.y - 1].jestPrzeszkoda is not True:
if self.plansza[self.x, self.y - 1].jestDomem is True:
if [self.x, self.y - 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y - 1])
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
self.plansza[self.x, self.y - 1].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.y -= 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
self.y -= 1
def w_dol(self):
if self.y < 14:
if self.plansza[self.x, self.y + 1].jestPrzeszkoda is not True:
if self.plansza[self.x, self.y + 1].jestDomem is True:
if [self.x, self.y + 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y + 1])
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
self.plansza[self.x, self.y + 1].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.y += 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
self.y += 1
def dodajPlastik(self, smiec):
self.plastik.append(smiec)
def dodajSzklo(self, smiec):
self.szklo.append(smiec)
def dodajPapier(self, smiec):
self.papier.append(smiec)
def dodajMetal(self, smiec):
self.metal.append(smiec)
def zwiekszIloscOdwiedzonychDomow(self):
self.odwiedzone_domy += 1
def getOdwiedzoneDomy(self):
return self.odwiedzone_domy
def setPlansza(self, plansza):
self.plansza = plansza
def setObiekty(self, obiekty):
self.obiekty = obiekty
class Dom(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, x, y):
self.x = x
self.y = y
self.pozycja = (self.x, self.y)
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
self.image = pygame.image.__class__
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y + MARGIN,
WIDTH, HEIGHT)
self.smieci = []
def setImage(self, image):
self.image = image
def dodajSmiec(self, smiec):
self.smieci.append(smiec)
def usunSmiec(self, smiec):
self.smieci.remove(smiec)
class Kontener(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, x, y, typ):
self.x = x
self.y = y
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
self.image = pygame.image.__class__
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y + MARGIN,
WIDTH, HEIGHT)
self.smieci = []
self.typ = typ
def dodajSmiec(self, smiec):
self.smieci.append(smiec)
shutil.copy(smiec, "resources/smieci w kontenerach/" + self.typ)
def setImage(self, image):
self.image = image
class Kratka(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, poz_x, poz_y):
self.pozX = poz_x
self.pozY = poz_y
self.pozycja = (self.pozX, self.pozY)
self.rodzic = None
self.jestDomem = False
self.jestKontenerem = False
self.jestWysypiskiem = False
self.jestPrzeszkoda = False
self.kolor = GREY
self.obiekt = None
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
self.image = pygame.image.__class__
self.rect = pygame.Rect(self.pozX * WIDTH + MARGIN * self.pozX + MARGIN,
self.pozY * HEIGHT + MARGIN * self.pozY + MARGIN,
WIDTH, HEIGHT)
# Sort nodes
def __lt__(self, other):
return self.f < other.f
def __repr__(self):
return ('{0}'.format(self.pozycja))
# Compare nodes
def __eq__(self, other):
return True if self.pozycja == other.pozycja else False
def setImage(self, image):
self.image = image
def setRodzic(self, rodzic):
self.rodzic = rodzic
def setObiekt(self, obiekt):
self.obiekt = obiekt
def setJestDomem(self, bool):
self.jestDomem = bool
def setJestSmieciarka(self, bool):
self.jestSmieciarka = bool
def setJestPrzeszkoda(self, bool):
self.jestPrzeszkoda = bool
def setJestKontenerem(self, bool):
self.jestKontenerem = bool
def setJestWysypiskiem(self, bool):
self.jestWysypiskiem = bool
def setKolor(self, kolor):
self.kolor = kolor
def generujWspolrzedneDomow(ilosc_domow):
wspolrzedne_domow = []
r = len(wspolrzedne_domow)
while r < ilosc_domow:
wspolrzedne_domu = []
x = random.randrange(15)
if x < 5:
y = random.randrange(5, 15)
else:
y = random.randrange(15)
wspolrzedne_domu.append(x)
wspolrzedne_domu.append(y)
if 6 <= wspolrzedne_domu[0] <= 7 and 10 <= wspolrzedne_domu[1] <= 11:
continue
if wspolrzedne_domu[0] == 10 and wspolrzedne_domu[1] == 10:
continue
if wspolrzedne_domu not in wspolrzedne_domow:
wspolrzedne_domow.append(wspolrzedne_domu)
r += 1
return wspolrzedne_domow

2
requirements.txt Normal file
View File

@ -0,0 +1,2 @@
pygame==1.9.6
numpy==1.18

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 5.8 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 5.8 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 4.9 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 6.5 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 5.4 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 40 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 3.5 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 4.0 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 3.7 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 3.9 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 4.1 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 32 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 51 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 10 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 180 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 4.5 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 45 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 54 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 29 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 26 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 57 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 84 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 7.2 MiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 62 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 55 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 16 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 32 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 14 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 55 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 58 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 17 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 13 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 9.3 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 9.5 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 6.8 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 4.1 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 47 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 15 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 6.7 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 8.9 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 6.3 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 9.8 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 5.7 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 4.7 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 4.4 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 18 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 43 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 17 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 4.1 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 29 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 8.1 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 69 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 9.0 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 6.4 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 24 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 7.3 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 12 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 25 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 27 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 66 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 49 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 17 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 22 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 13 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 31 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 23 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 34 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 19 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 17 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 20 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 12 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 3.9 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 22 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 16 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 50 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 6.4 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 11 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 8.2 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 11 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 7.1 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 5.1 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 16 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 16 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 13 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 16 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 12 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 6.9 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 20 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 4.0 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 9.4 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 18 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 34 KiB

Some files were not shown because too many files have changed in this diff Show More