SZI-Smieciarka/modele.py
2020-04-26 13:32:47 +02:00

188 lines
5.6 KiB
Python

import astar
import shutil
import os
import pygame
import game
import random
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
WIDTH = 60
HEIGHT = 60
# margines pomiedzy kratkami
MARGIN = 5
# kolory
BLACK = (0, 0, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
GREEN = (0, 255, 0)
RED = (255, 0, 0)
BLUE = (40, 50, 200)
GREY = (128, 128, 128)
class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, x, y):
self.x = x
self.y = y
self.pozycja = (self.x, self.y)
self.image = pygame.image.load('resources/plansza/smieciarka.png')
self.obraz = None
self.ruch = 1
self.plansza = None
self.obiekty = None
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y, WIDTH,
HEIGHT)
def setObraz(self, obraz):
self.obraz = obraz
def rand_move(self):
rand_int = random.randint(0, 3)
if rand_int == 0:
self.w_lewo()
elif rand_int == 1:
self.w_prawo()
elif rand_int == 2:
self.w_gore()
elif rand_int == 3:
self.w_dol()
def astar_move(self, obiekty):
sciezka = astar.astar(obiekty, self.pozycja,
(random.randrange(15), random.randrange(15)))
print(sciezka)
for koord in sciezka:
if koord[0] == self.x - 1 and koord[1] == self.y:
self.w_lewo()
elif koord[0] == self.x + 1 and koord[1] == self.y:
self.w_prawo()
elif koord[0] == self.x and koord[1] + 1 == self.y:
self.w_gore()
elif koord[0] == self.x and koord[1] - 1 == self.y:
self.w_dol()
print("skonczylem")
def w_lewo(self):
if self.x > 0:
if self.ruch == 2:
self.image = pygame.image.load(
'resources/plansza/smieciarka.png')
self.ruch = 1
self.plansza[self.x - 1, self.y].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.x -= 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
self.x -= 1
def w_prawo(self):
if self.x < 14:
if self.ruch == 1:
self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False)
self.ruch = 2
self.plansza[self.x + 1, self.y].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.x += 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
self.x += 1
def w_gore(self):
if self.y > 0:
self.plansza[self.x, self.y - 1].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.y -= 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
self.y -= 1
def w_dol(self):
if self.y < 14:
if self.plansza[self.x, self.y + 1].jestPrzeszkoda is not True:
if self.plansza[self.x, self.y + 1].jestDomem is True:
if [self.x, self.y + 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append(
[self.x, self.y + 1])
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
self.plansza[self.x, self.y + 1].setKolor(BLUE)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
self.rect.y += 5
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
self.y += 1
def dodajPlastik(self, smiec):
self.plastik.append(smiec)
def dodajSzklo(self, smiec):
self.szklo.append(smiec)
def dodajPapier(self, smiec):
self.papier.append(smiec)
def dodajMetal(self, smiec):
self.metal.append(smiec)
def zwiekszIloscOdwiedzonychDomow(self):
self.odwiedzone_domy += 1
def getOdwiedzoneDomy(self):
return self.odwiedzone_domy
def setPlansza(self, plansza):
self.plansza = plansza
def setObiekty(self, obiekty):
self.obiekty = obiekty
class Kratka(pygame.sprite.Sprite):
def __init__(self, poz_x, poz_y):
self.pozX = poz_x
self.pozY = poz_y
self.pozycja = (self.pozX, self.pozY)
self.rodzic = None
self.jestDomem = False
self.jestKontenerem = False
self.jestWysypiskiem = False
self.jestPrzeszkoda = False
self.kolor = GREY
self.obiekt = None
self.g = 0 # Distance to start node
self.h = 0 # Distance to goal node
self.f = 0 # Total cost
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
self.image = pygame.image.__class__
self.rect = pygame.Rect(self.pozX * WIDTH + MARGIN * self.pozX + MARGIN,
self.pozY * HEIGHT + MARGIN * self.pozY + MARGIN,
WIDTH, HEIGHT)
# Sort nodes
def __lt__(self, other):
return self.f < other.f
def __repr__(self):
return ('{0}'.format(self.pozycja))
# Compare nodes
def __eq__(self, other):
return True if self.pozycja == other.pozycja else False
def setImage(self, image):
self.image = image
def setRodzic(self, rodzic):
self.rodzic = rodzic
def setObiekt(self, obiekt):
self.obiekt = obiekt
def setKolor(self, kolor):
self.kolor = kolor