Go to file
andrzej a1a7d4faf4 -
2020-04-06 17:07:17 +02:00
agent.py Dodanie readme, oraz pola Agent.is_loaded 2020-04-06 16:11:57 +02:00
attributes.py Modyfikacja paczek, otrzymują również status, mogący być LOOSE - paczka leży na podłodze, STORED - paczka jest przechowywana na regale, STORED_BAD_LOCATION - paczka jest na regale, ale w złym miejscu magazynu, lub na regale, na którym "gabarytowo" nie powinna się znaleźć 2020-04-05 15:26:28 +02:00
environment.md Zmiana nazwy readme 2020-04-06 17:04:58 +02:00
main.py Dodanie readme, oraz pola Agent.is_loaded 2020-04-06 16:11:57 +02:00
Readme.md - 2020-04-06 17:07:17 +02:00
srodowisko_agenta.png Dodanie readme, oraz pola Agent.is_loaded 2020-04-06 16:11:57 +02:00
warehouse.py Poprawa generowania regałów 2020-04-05 16:49:45 +02:00

Język, biblioteki, moduły

Projekt piszemy w języku Python 3. Graficzna reprezentacja jest stworzona przy użyciu biblioteki Pygame. Oprócz tego zostały również użyte moduły: queue, collections, oraz itertools i enum.

Środowisko agenta

Środowiskiem agenta jest krata o wymiarze 20 na 20. Reprezentowana jest ona przez 2-wymiarową listę składającą się z obiektów klasy Tile, oraz Pack.

Generowanie mapy

Generowanie mapy w ramach której będzie działać agent odbywa się przy pomocy znacznie zmodyfikowanego algorytmu Depth First Search, z nałożonym ograniczeniem ilości regałów które mogą być wygenerowane na mapie. \ Na obrazku poniżej pokazane jest przykładowe środowisko agenta. Przykladowe Srodowisko

Obiekty

Obiekt Tile reprezentuje pole na kracie - regał, lub podłogę. Przechowuje on także pozycję pola na kracie. Obiekt Pack reprezentuje paczkę. Zawiera on informacje o tym na jakim polu leży paczka, jej kategorię a także status. Status może przyjąć wartość LOOSE(paczka leży na podłodze), \ STORED(paczka jest na właściwym regale we właściwym miejscu magazynu), albo STORED_BAD_LOCATION(paczka jest na regale, ale w złej lokalizacji).

Regał

Reprezentowany jest przez obiekt Tile posiadający kategorię 'rack' Kategoria zawiera informacje czy pole danej kategorii może przechowywać paczkę, czy agent może po nim przejść(po podłodze może, po regale nie). Regał posiada również informacje jaka gabarytowo paczka może być na nim przechowywana.

Agent

Agent jest reprezentowany przez czarny okrąg na planszy. W kodzie programu jest on reprezentowany przez obiekt klasy Agent, obecnie posiada on informacje o swoich współrzędnych oraz o tym, czy właśnie transportuje paczkę czy nie. Przy początku symulacji agent zostaje umieszczony w losowym miejscu, które nie jest regałem, ani nie leży na nim paczka. Możliwe ruchy do wykonania przez agenta na planszy to: • ruch 1 pole w prawo • ruch 1 pole w lewo • ruch 1 pole do góry • ruch 1 pole w dół Agent może wykonywać tylko 1 z tych ruchów w jednym kroku, czyli nie jest w stanie poruszyć się jednocześnie w prawo i do góry (na skos).