4.1 KiB
Use Case 1: Wypłata gotówki
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient: oczekuje możliwości szybkiego wprowadzania danych oraz braku błędów
-
Klient: oczekuje wypłaty gotówki oraz dowodu wykonania wypłaty
-
Klient: oczekuje wypłaty gotówki oraz dowodu wykonania wypłaty
-
Bank: oczekuje poprawnie realizowanych transakcji i zadowolenia Klienta
-
SOT: oczekuje otrzymania zapytań w poprawnym protokole transmisji danych.
Warunki wstępne:
Klient posiada konto w banku oraz kartę i zostało przeprowadzone uwierzytelnianie.
Warunki końcowe:
Usługa jest bezpieczna. System księgowy jest zaktualizowany. Rachunek jest wydrukowany. Pieniądze zostały wydane. Dokument autoryzacji płatności jest przechowany.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient wybiera opcję wypłaty gotówki.
- System wyświetla kwoty możliwe do wypłaty.
- Klient wybiera kwotę do wypłaty.
- System wyświetla komunikat proszący o potwierdzenie kwoty.
- Klient potwierdza wypłatę środków.
- System weryfikuję możliwość wykonania wypłaty z SOT.
- System wysuwa kartę oraz informuje klienta o pomyślności tranzakcji.
- Klient odbiera kartę.
- System wydaje gotówkę oraz potwierdzenie.
- Klient odbiera gotówkę oraz potwierdzenie.
- Sysyem wraca do ekranu powitenia.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Awaria systemu
- System zawiesza się.
- System przywraca stan systemu sprzed zawieszenia.
2a. System był w trakcie obsługi klienta.- System wyswietla komunikat o błędzie.
- System wysuwa kartę.
- Klient odbiera kartę.
2b. System nie był używany.
- System wysyła powiadomienie do operatora.
- Operator wyłącza bankomat.
*b. Klient nie jest aktywny przez określony czas.
- System wyświetla komunikat o zbyt długiej bezczynności użytkownika.
- System wysuwa kartę.
2a. Klient znajduje się przy bankomacie.- Klient odbiera kartę.
2b. Klient zostawił kartę w bankomacie. - System pobiera kartę.
- System wysyła powiadomienie do operatora.
- Klient odbiera kartę.
*c. Klient wybiera opcję przerwania i zakończenia sesji.
- System prosi o potwierdzenie zakończenia działania.
2a. Klient anuluje wychodzenie z sesji.
1. System wraca do stanu z przed wyboru opcji.
2b. Klient potwierdza chęć zakończenia sesji.- System wysuwa kartę.
- Klient odbiera kartę.
- System wraca do ekranu powitania.
3a. Klient wybiera możliwość wprowadzenia własnej kwoty
- System wyświetla komunikat proszący o podanie kwoty za pomocą klawiatury.
- Klient wprowadza kwotę.
3b. Klient wybiera jedną z gotowych opcji
5a. Klient anuluje kwotę: Powrót do kroku 1 scenariusza głównego.
7a. System wyświetla informacje o braku wystarczających środków na kącie: Powrót do kroku 1 scenariusza głównego.
7b. System wyświetla informacje o braku wystarczającej liczbie banknotów w bankomacie: Powrót do kroku 1 scenariusza głównego.
Wymagania specjalne:
-
Niezbędny jest płaski ekran z ograniczonym kątem widoczności wyświetlanej treści
-
Niezbędna klawiatura numeryczna
-
Autoryzacja musi być dokonana w czasie 30 sekund w 90% przypadków
-
Możliwość interfejsu wielojęzycznego
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
- Bankomat posiada system monitorujący procesy celem wykrycia zawieszenia.
- Bankomat ma połączenie z systemem SOT. 3a. Kwota wprowadzona z klawiatury numerycznej.
Kwestie otwarte:
-
Czy system ma pytać o drukowanie potwierdzeń?
-
Czy system ma umożliwiać transakcje zbliżeniowe?
-
Czy system ma umożliwiać użycie flunkcjonalności BLIK?
-
Czy system ma umożliwiać wypłate w różnych walutach?