4.3 KiB
4.3 KiB
Use case 5 : Wykonanie przelewu
Aktor podstawowy:
Klient dowolnego banku - dalej Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient, cel: Dokonanie przelewu środków.
- Bank, cel: Poprawne zaksiękowanie transakcji, a stan kont został zaktualizowany.
- Odbiorca, cel: Otrzymanie środków na własne konto bankowe.
Warunki wstępne:
- Bankomat jest sprawny i gotowy do przeprowadzenia operacji
- Klient Posiada konto bankowe oraz kartę
- Odbiorca Posiada konto bankowe
Warunki końcowe:
- Bankomat powrócił do stanu gotowości
- Transakcja została poprawnie zaksięgowana w banku
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient przychodzi do bankomatu celem wykonania przelewu.
- Klient wkłada kartę do bankomatu.
- Klient podaje pin.
- Klient wybiera opcję wykonania przelewu.
- Klient wprowadza numer konta odbiorcy.
- Bankomat weryfikuję z SOT poprawność numeru konta.
- Klient wprowadza pozostałe dane odbiorcy.
- Klient wprowadza kwotę przelewu.
- Bankomat weryfikuję z SOT czy Klient ma odpowiednie środki do wykonania transakcji.
- Klient potwierdza chęć wykonania przelewu.
- Bankomat przekazuje transakcję do wykonania przez SOT.
- Bankomat czeka na odpowiedź od SOT oraz informuje Klienta czy transakcja została wykonana.
- Klient odbiera kartę z bankomatu.
- Klient odbiera druk z informacją o potwierdzeniu przelewu.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Bankomat zawiesza się
- Bankomat anuluje aktualnie przeprowadzaną transakcję.
- Bankomat wydaje Klientowi kartę.
- Bankomat informuje Klienta o anulowaniu transakcji i chwilowej awarii.
- Bankomat wysyła informację o awarii do banku.
- Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii, zostaje na nim i nie akceptuje interakcji.
*b. Bankomat traci połączenie z siecią
- Bankomat anuluje aktualnie przeprowadzaną transakcję.
- Bankomat wydaje Klientowi kartę.
- Bankomat informuje Klienta o anulowaniu transakcji i chwilowej awarii.
- Bankomat przechodi w stan próby odzyskania połączenia.
- Bankomat przechodzi do ekranu informującym o awarii, zostaje na nim do odzyskania połączenia i nie akceptuje interakcji.
2a. Klient podaje zły pin (pierwszy i drugi raz)
- Bankomat informuje Klienta o wpisaniu złego pinu.
- Bankomat zlicza ilość prób.
- Bankomat prosi o ponowne wprowadzenie pinu.
- Klient ponownie podaje pin.
2b. Klient podaje zły pin (trzeci raz)
- Bankomat informuje Klienta o wpisaniu złego pinu po raz trzeci.
- Bankomat blokuje kartę Klienta.
- Bankomat przesyła informację o blokadzie do banku Klienta
- Bankomat nie oddaje karty Klientowi.
- Bankomat informuje Klienta o zatzrymaniu i blokadzie karty.
- Bankomat przechodzi w stan gotowości.
6a. Klient podał niepoprawny numer konta odbiorcy
- Bankomat informuje Klienta o błędnie wprowadzonym numerze konta Odbiorcy.
- Bankomat prosi o ponowne wpisanie numeru konta Odbiorcy.
- Klient ponownie podaje kwotę.
9a. Klint podał kwotę większą niż może przelać
- Bankomat informuje Klienta o tym że podał zbyt wysoką kowtę.
- Bankomat prosi o ponowne podanie kwoty.
- Klient ponownie podaje kwotę.
Wymagania specjalne:
- Niezbędny jest płaski ekran z ograniczonym kątem widoczności wyświetlanej treści
- Niezbędna jest klawiatura alfanumeryczna do wprowadzania niezbędnych danych
- Możliwość interfejsu wielojęzycznego tj: polski, angielski, niemiecki
- Autoryzacja musi być dokonana w ograniczonym czasie
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
- Informacja o karcie i koncie bankowym pobierana za pośrednictwem sieci bezprzewodowej po włożeniu karty.
- Możliwość komunikacji z SOT za pośrednictwem sieci bezprzewodowych, celem weryfikacji danych.
- Potwierdzenie wykonania transakcji wraz z innymi informacjami realizowane przez Bankomat na papierowym wydruku.
Kwestie otwarte:
- Czy Klient chcę wprowadzić dodatkowe sposoby autoryzacji opócz karty + pin
- Czy Klient chcę wprowadzić możliwość pięcia bankomatu do sieci przewodowej
- Czy w przyszłości będzie potrzeba dodania większej ilości języków do interfejsu